„Ferrari F80“: naujas hibridinis flagmanas už 3,6 mln. eurų

Daugelis Ferrari fanų šiame automobilyje norėtų matyti tik V12, tačiau gavo kukloką pagal dydį ir svorį 3 litrų V6. Bet toks pasirinkimas, matyt, kyla iš dabartinės Ferrari lenktynių programos, mat būtent apginkluotas V6 varikliu pastaruosius dvejus metus Ferrari 499P dominuoja Le Mano trąsoje. Aišku, keliams skirtas Ferrari F80 negavo 499P variklio, tačiau nemažai jo elementų panaudoti kuriant šiam gražuoliui skirtą variklį. Jo pagrindu tapo Ferrari 296 naudojamas V6 variklis. F163CF- tokiu serijiniu numeriu bus žymima ši technologijų mišrainė.

F163CF variklyje, kurio cilindrai išdėstyti 120 laipsnių kampu, sumontuoti du turbokompresoriai, o kiekvieno iš jų sparnuotės ašyje sumontuotas pagalbinis 48 voltų elektros variklis, kuris kompensuoja vadinamąjį turbokompresoriaus laisvumą esant mažam sūkių dažniui. Degalų įpurškimo slėgis yra 350 barų, tačiau suspaudimo laipsnis palyginti nedidelis – 9,5:1. Darbinis tūris – 2992 cm3, cilindro skersmuo – 88 mm, stūmoklio eiga – 82 mm. Stūmokliai pagaminti iš aliuminio lydinio, švaistikliai – iš titano, išmetimo kolektorius – iš inkonelio. Didžiausia benzininio variklio galia – 900 AG esant 8750 aps/min, didžiausias sukimo momentas – 850 Nm esant 5550 aps/min, didžiausias alkūninio veleno sukimosi dažnis – 9200 aps/min.

V6 variklis sujungtas su 8 laipsnių automatine DCT (dvigubos sankabos transmisija) pavarų dėže ir pagalbiniu elektros varikliu. Šis elektros variklis stabdymo metu veikia rekuperacijos režimu, generuodamas iki 95 AG galią, tačiau jis taip pat gali padėti vidaus degimo varikliui greitėjimo metu – tuomet didžiausia elektros variklio galia siekia 81 AG. Visas galinis jėgos agregatas 1,3 laipsniu pakreiptas į priekį, taip optimizuojamas patobulinto difuzoriaus esančio po kėbulu profilis.

Priekinius „Ferrari F80“ ratus suka du atskiri elektros varikliai, kurių kiekvienas išvysto 142 AG ir 121 Nm. 860 voltų traukos akumuliatoriaus, esančio vertikaliai už kabinos, talpa – 2,28 kWh, jis sveria 39,3 kg, apie galimybę įkrauti iš išorinio šaltinio pranešime spaudai nenurodoma. Superautomobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,15 sekundės, iki 200 km/val. įsibėgėja per 5,75 sekundės, o maksimalus greitis – 350 km/val.

Įdomu tai, kad „Ferrari F80“ neturi galimybės išjungus vidaus degimo variklį važiuoti tik elektra, nors hibridinis „Ferrari 296“ ir neseniai nustotas gaminti „Ferrari SF90“ tokį režimą turi. „Ferrari F80“ numatyti tik trys važiavimo režimai: „Hybrid“ (numatytasis režimas), „Performance“ (padidintas našumas) ir „Qualify“ (maksimalus galingumas).

„Ferrari F80“ kėbulo pagrindą sudaro anglies pluošto monokokas, prie kurio priekyje ir gale pritvirtinti aliuminio porėmiai, prie kurių tvirtinama pakaba ir jėgos agregatas, o galinis porėmis yra kompozitinis. Pakaba ant dvigubų svyruoklių „all round“ – aktyvioji, su 48 voltų pavaromis, sukurta kartu su Kanados įmone „Multimatic“. Reguliuojamos amortizatorių atramos išdėstytos beveik horizontaliai, kaip ir lenktyniniuose automobiliuose (stūmiklių schema), ažūrinės viršutinės pakabos svirtys atspausdintos 3D spausdintuvu. Stabdžiai – anglies keramikos perforuoti, priekinių stabdžių diskų skersmuo – 408 mm (6 stūmoklių suportai), galinių – 390 mm (4 stūmoklių suportai). Standartinis padangų dydis – 285/30 R 20 priekyje ir 345/30 R 21 gale. Padangos -„Michelin Pilot Sport Cup 2“ (labiau tinkamos važiuoti viešaisiais keliais) arba „Michelin Pilot Sport Cup 2 R“ (labiau tinkamos važiuoti trasoje). Jų protektoriaus raštas ir mišinys buvo specialiai optimizuoti „Ferrari F80“.

„Ferrari F80“ kėbulo aerodinamika kruopščiai apgalvota: priekinę dalį perskrodžia S formos išpjova, o galas yra ne per didelis, bet veiksmingas antifenderis su reguliuojamu atakos kampu. Šoninėse sienelėse ir po kėbulu yra kelios aktyvios sklendės, jos atsidaro ir užsidaro elektronikos arba vairuotojo nurodymu, reguliuodamos prispaudžiamąją jėgą. Visi aerodinaminiai elementai kartu sukuria iki 1000 kg prispaudžiamąją jėgą važiuojant 250 km/val. greičiu. „Ferrari F80“ ilgis – 4840 mm, plotis – 2060 mm, aukštis – 1138 mm, ratų bazė – 2665 mm. Deklaruojama masė – 1525 kg, svorio pasiskirstymas – 42,2/57,8 galinės ašies naudai. Degalų bako talpa – 63,5 litro.

Pranešime spaudai „Ferrari F80“ sėdimųjų vietų formulė apibūdinama kaip 1+, tačiau jos esmė iškart tampa aiški žiūrint į nuotraukas. Yra keleivio sėdynė, tačiau ji šiek tiek pasislinkusi į dešinę automobilio išilginės simetrijos ašies atžvilgiu, o vairuotojo sėdynė šiek tiek dengia šią ašį. Be to, vairuotojo sėdynę nuo keleivio skiria aukštas centrinis tunelis ir anglies pluošto rėmas, supantis centrinę konsolę ir didelį prietaisų ekraną. Centrinėje konsolėje yra nedidelis mikroklimato sistemos jutiklinis ekranas, tačiau visi kiti salone esantys mygtukai ir jungikliai yra tikri, fiziniai, taip pat ir ant vairo. Laisvos vietos bagažui skirta tik 35 litrai. Visas kėbulas tankiai prigrūstas radiatorių, laidų, vamzdynų ir ventiliacijos kanalų.

„Ferrari“ pagamins tik 799 šio automobilio egzempliorius, kurių kiekvienas klientui kainuos ne mažiau kaip 3,6 mln. eurų. Palyginimui, 1800 arklio galių hibridinis „ Bugatti Tourbillon “ kainuoja nuo 3,8 mln. eurų. Kol kas nežinoma, ar „Ferrari F80“ turės trąsoms skirtą versiją. Jo pirmtakas „Ferrari LaFerrari“, kurio gamyba nutraukta 2018 m., turėjo tokią versiją, kuri vadinosi „Ferrari FXX-K“, tačiau dabar „Scuderia“ turi „Ferrari 499P Modificata už 5,1 mln. eurų, todėl nėra poreikio kurti „Ferrari F80“ versiją skirtą trąsoms.

ŽYMĖ:
Pasidalink