„Fiat” renkasi elektrą ir lieka kompaktiškų automobilių segmente

Italijos bendrovė mano, kad „Ford” sprendimas atsisakyti „Fiesta” Europos rinkoje yra galimybė sustiprinti savo pozicijas šioje nišoje. „Fiat” gali atgaivinti „Panda”.

„Fiat” prekės ženklas dabar priklauso automobilių milžinei „Stellantis”, kuri buvo suformuota praėjusių metų pradžioje. Pastaruosius kelerius metus šios markės automobilių pardavimai Senojo pasaulio rinkoje mažėjo. Pagal 2021 m. rezultatus pirkėjai įsigijo 467 940 automobilių, t. y. 1,5 proc. mažiau nei 2020 m. Geriausi „Fiat” markei buvo 2017 m., kai Europoje pavyko parduoti 769 670 automobilių. „Stellantis” tikisi, kad „Fiat” visiškai atsisakys vidaus degimo variklio ir ateityje gaus pelno.

Italų gamintojas pradėjo esminį savo europietiško asortimento pertvarkymą, kuris ateityje turėtų padėti visiškai ekologizuoti prekės ženklą. Per ateinančius penkerius metus bendrovė planuoja išleisti penkis naujus elektromobilius, kurie prisijungs prie jau esamo kompaktiškojo „Fiat 500e”.

Pirmasis iš  naujų automobilių bus nedidelis hečbekas, kuris, preliminariais duomenimis, bus sukurtas remiantis „Stellantis” priklausančia CMP (Common Modular Platform) platforma. Ši platforma taip pat naudojama „Peugeot e-208” ir „Opel Corsa-e” elektromobiliuose, o ateityje greičiausiai ir „Citroen C3 EV” penkiaduryje.

Tikėtina, kad ir kitos būsimos „Fiat” „žaliosios” naujovės gaus naujas platformas apie kurias kol kas informacijos nėra. Gali būti, kad vienas iš būsimųjų elektromobilių bus sukurtas pagal 2019 m. pristatytą „Centoventi” koncepciją. Manoma, kad „Fiat” gali atgaivinti „Panda” vardą.

Britų „Autocar” remdamasis „Fiat” vadovu Olivier Francois teigia, kad nepaisant to, kad Europoje planuojama visiškai pereiti prie elektromobilių gamybos „Fiat” ketina likti kompaktinių automobilių – A ir B – segmente. Tuo tarpu kai kurie kiti prekių ženklai palieka šią nišą net ir dabar, kol dar įmanoma kurti ir gaminti automobilius su vidaus degimo varikliais.

Pavyzdžiui „Ford” ketina atsisveikinti su „Fiesta” Senojo pasaulio rinkose. Šio hečbeko gamyba Kelne, Vokietijoje, baigsis 2023 m. vasarą. Yra tikimybė, kad dėl artėjančių naujų išmetamųjų teršalų standartų (Euro-7) įvedimo „Volkswagen” atsisakys „Polo”. Sakoma, kad gamintojai norėdami atitikti standartus turės išleisti daug lėšų atnaujinimams todėl tokių automobilių gamyba taps nepelninga.

Olivier Francois teigė, kad „Fiat” mano, jog „Fiesta” pasitraukimas yra galimybė sustiprinti savo pozicijas kompaktinių automobilių segmente. „Daugiausia dėmesio skiriame A, B, C klasės automobiliams, kurie turės tinkamus variklius, kėbulą ir technologijas”, – sakė jis ir pridūrė, kad kalbama apie „išmanius” kompaktiškus automobilius. Pasak „Fiat” vadovo, nepaisant planų likti šiuose segmentuose, bendrovė supranta, kad tai bus iššūkis.

„Stellantis” nuotr.

Pasidalink
Exit mobile version