Ford E-Transit Custom: oro pagalvė lubose, dinamikos valdymas vienu pedalu, vairas tampa stalu

„Ford” pristatė pagrindines naujojo elektros varikliu varomo „E-Transit Custom” vienatūrio specifikacijas. Jo gamyba prasidės 2023 m. rudenį „Ford Otosan” gamykloje Turkijoje. Tiesa, prieš šią premjerą amerikiečių bendrovė pristatys ir naujojo „Transit Custom” „angliavandenilines” versijas.

„Transit Custom” yra labai svarbus „Ford Commercial Vehicle Pro” padalinio modelis: 2012 m. pasirodęs pirmos kartos furgonas praėjusiais metais buvo absoliučiai geriausiai parduodamas lengvasis komercinis automobilis (LCV) Europos automobilių rinkoje – „Statista” duomenimis, įregistruoti 124 635 automobiliai, antroje vietoje – „Mercedes-Benz Sprinter” (116 387 vienetai), trečioje – „VW Transporter” (93 624).

Naujos kartos „Ford Transit Custom” ir „VW Transporter” bus giminingi modeliai, kuriuos „Ford” kuria pagal 2020 m. sudarytą „Ford” ir VW aljansą. Šių metų gegužę „Ford” parodė elektrinės naujojo vienos tonos furgono versijos išorę, o šiandien, kaip ir buvo žadėta, įvyko pilnas pristatymas – parodytas „E-Transit Custom” interjeras ir papasakota apie technologiją.

Taigi, „Ford E-Transit Custom” bus pradėtas gaminti po metų ir bus dviejų ratų bazių ir dviejų ilgių, taip pat turės du stogo variantus – standartinį ir paaukštintą. Krovinio tūris, priklausomai nuo modifikacijos, yra nuo 5,8 iki 9,0 kubinių metrų, naudingoji apkrova – iki 1100 kg, didžiausias velkamos priekabos svoris – 2000 kg.

Kėbulo krovinių skyrius gali būti sutrumpintas ir ten sumontuotos sėdynės. Yra numatytas net L formos sėdynių išdėstymas, kuris su dviem sėdynėmis antroje eilėje leidžia vežti ilgus krovinius. Didžiausias bendras krovinio ilgis – 3450 mm.

Vienintelis elektros variklis montuojamas ant galinės ašies ir varo galinius ratus, o jo didžiausia galia yra 100 arba 160 kW (136 arba 217 AG), didžiausias sukimo momentas – 415 Nm. Galinė pakaba yra nepriklausoma. Kėbulo grindyse sumontuoto 400 voltų akumuliatorių paketo talpa – 74 kWh, didžiausias nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu – 380 km pagal WLTP ciklą, t. y. šiek tiek didesnis nei pagrindinių konkurentų. Didžiausias įkrovimo pajėgumas – 125 kW, todėl per 41 minutę akumuliatorių galima įkrauti nuo 15 iki 80 %.

Apie dinamines charakteristikas kol kas nepranešama, tačiau žadamas dinamikos valdymas vienu pedalu: atleidus akceleratoriaus pedalą bus įjungiamas regeneracinis stabdymas. Daugeliu atvejų rekuperacinės galios pakanka, kad furgonas visiškai sustotų.

Kabina šildoma ir (arba) šaldoma ekonomišku garo įpurškimo šilumos siurbliu. Prietaisų skydelyje gausu nišų smulkiems daiktams susidėti, nes atsisakyta tradicinių priekinių oro pagalvių – vietoj jų yra viena didelė viršutinė oro pagalvė vairuotojui ir keleiviams (plati keleivio sėdynė pritaikyta dviem). Prietaisų skydelis yra visiškai virtualus, o didelis 13 colių jutiklinis multimedijos sistemos ekranas kaip BMW automobiliuose šiek tiek pasuktas į vairuotoją.

Jėgos agregato režimai valdomi dešinėje pusėje esančiu jungikliu prietaisų skydelyje išsikišančių detalių nėra todėl lengva persėsti iš vairuotojo sėdynės į keleivio sėdynę ir atgal. Naudojant „Mobile Office” paketą vairas gali būti horizontalioje padėtyje ir tapti valgomojo stalu, kuriam sugalvotas ir patogus padėklas.

Ford E-Transit Custom: oro pagalvė lubose, dinamikos valdymas vienu pedalu, vairas tampa staluKabinoje ir krovinių skyriuje yra iki 2,3 kW galios kištukiniai lizdai, prie kurių galima prijungti specialius įrankius ir kitą įrangą, kuriai reikia daug energijos. Daugybė elektroninių pagalbinių vairuotojo priemonių jau yra įtrauktos į bazinę įrangą, o programinę įrangą galima atnaujinti „oru”, t. y. be vizito į techninės priežiūros centrą.

Kol kas nežinoma, kada bus parodytos „angliavandenilinės” (dyzelinės, benzininės ir hibridinės) naujojo „Ford Transit Custom” versijos. Taip pat dar laukia ir „Tourneo Custom” keleivinės versijos ir „Volkswagen” giminingų vienatūrių transporto priemonių, t. y. naujojo „Transporter” premjera.

Šių metų pradžioje „Ford” jau pristatė elektrinį „E-Transit”, o 2024 m. prie „mėlynojo ovalo” „žaliosios” gamos prisijungs Rumunijoje gaminami elektriniai biudžetiniai „Transit Courier” (furgonas) ir „Tourneo Courier” (keleivinė versija). „Transit Courier” ir „Tourneo Courier” „angliavandenilinės” versijos debiutuos metais anksčiau – 2023 m. Penktos kartos „VW Caddy” klonas didesnis ir brangesnis „Tourneo Connect” kol kas taip pat išliks.

 

Gamintojo nuotr.

ŽYMĖ:
Pasidalink