„Opel“ gamyklos Vokietijoje ir Slovakijoje gali pasirodyti tinkamiausios Kinijos bendrovės ‚Leapmotor‘, kurios interesams už vadinamosios Didžiosios Kinijos (apimančios Honkongą, Makao ir Taivaną) ribų atstovauja ‚Stellantis Corporation‘, naujų modelių gamybai Europoje organizuoti. Tokį pasirinkimą lėmė naujos politinės realijos, t. y. galintis kilti Kinijos ir Europos Sąjungos prekybos karas.
Praėjusį rudenį Leapmotor ir Stellantis įsteigė bendrą įmonę Leapmotor International, per kurią Stellantis Corporation tapo išimtine Leapmotor prekės ženklo atstove. Dabar „Stellantis“ aktyviai plėtoja „Leapmotor“ verslą Europoje: Senojo pasaulio rinkai buvo pristatyti du modeliai – subkompaktinis hečbekas „Leapmotor T03“ ir vidutinio dydžio krosoveris „Leapmotor C10“. „Leapmotor T03“ jau gaminamas „Stellantis“ gamykloje Tychy mieste Lenkijoje.
Kaip praneša „Reuters“, „Stellantis“ planavo Lenkijos įmonę panaudoti kitiems „Leapmotor“ modeliams, visų pirma spalio mėn. Paryžiaus automobilių parodoje pristatytam kompaktiškam krosoveriui „Leapmotor B10“, lokalizuoti, tačiau šiuos planus sužlugdė didėjanti įtampa ES ir Kinijos prekybos santykiuose.
Priminsime, kad praėjusią vasarą siekdama apsaugoti Europos rinką nuo Kinijos automobilių gamintojų ekspansijos, Europos Komisija inicijavo didesnių muitų įvedimą Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. Ši priemonė suskaldė ES, nes ne visos šalys pritaria tokiai politikai. Vokietija, Vengrija, Slovakija, Slovėnija, Slovakija, Malta ir Malta spalio mėn. vykusiame balsavime nepritarė padidintiems muitams kiniškiems „elektromobiliams“. Prancūzija, Italija, Nyderlandai, Lenkija, Airija, Danija, Bulgarija, Estija, Latvija ir Lietuva pritarė muitams. Kitos ES valstybės narės susilaikė nuo sprendimo priėmimo.
Savo ruožtu Kinijos prekybos ministerija liepos pradžioje surengė susitikimą su Kinijos automobilių pramonės atstovais, kurio metu, atsižvelgiant į galimą geopolitinę riziką, buvo paskelbta tokia vyriausybės direktyva: griežtai nerekomenduojama statyti gamyklų Indijoje, Rusijoje ir Turkijoje, o statyti gamyklų Tailande ir Europoje – nepageidautina. Po spalio mėn. įvykusio ES balsavimo dėl muitų Kinijos prekybos ministerija surengė dar vieną susitikimą su Kinijos automobilių gamintojais ir pateikė griežtesnę direktyvą Europai: nutraukti investicijas tose šalyse, kurios pritarė didesnių muitų kiniškiems elektromobiliams įvedimui.
Dėl šios direktyvos „Stellantis“ gamykla Lenkijoje nebetinka naujų „Leapmotor“ modelių gamybai organizuoti, net „Leapmotor T03“ gamyba gali būti iš čia perkelta – šio modelio padėtis dar nėra visiškai aiški. Naujų Leapmotor modelių lokalizavimui Europoje Stellantis dabar ieško vietų šalyse, kurios balsavo prieš muitus, o tinkamiausios, pasak informatorių, yra Opel gamyklos Slovakijos Trnavos mieste ir Vokietijos Eizenacho mieste (Tiuringija).
Šiuo metu Eizenacho gamykloje gaminamas tik „Opel Grandland“ krosoveris. Trnavos gamyklai patikėta gaminti naująjį Citroen C3 ir su juo susijusius krosoverius Citroen C3 Aircross ir Opel Frontera – tikimasi, kad šių modelių paklausa bus gana didelė. Apskritai dėl mažo užimtumo Eizenacho gamykla yra tinkamesnė naujų Leapmotor modelių gamybai organizuoti nei Trnavos gamykla, tačiau gamybos sąnaudos Vokietijoje yra didesnės nei Rytų Europoje.
Europos automobilių pramonę šiuo metu jaudina ne tik kinų „elektromobiliai“, bet ir neaiškūs prekybos santykiai su JAV, kur į prezidento kėdę grįžęs Donaldas Trumpas gali pradėti geležine ranka koreguoti JAV ir ES prekybos balansą, be kita ko, įvesdamas didesnius muitus Europoje pagamintiems automobiliams. Teoriškai ši priemonė galėtų priversti Europos bendroves daugiau investuoti į gamybą JAV, tačiau kai kurių didžiųjų Europos bendrovių, įskaitant „Volkswagen“, „Audi“ ir „Stellantis“, finansinė būklė šiuo metu sparčiai blogėja, todėl netrukus jos gali paprasčiausiai nebeturėti išteklių gamybos manevrams.