Hibridas be kompromisų? Testuojame „Renault Austral“ Esprit Alpine Full Hybrid E-Tech

Spalio pabaiga Lietuvoje turi savą ritmą: skubame sutvarkyti artimųjų kapus, prisiminti tuos, kurių šalia nebėra. Šį kartą mano rankose „Renault Austral”. Planas paprastas: patikrinti, ar atnaujintas „Renault Austral“ tikrai toks, kokį žada gamintojas – tylesnis, technologiškesnis ir manevringesnis. Į bagažinę keliauja žvakės, puokštės, šiurkštesnio audinio šluostės ir termosas su kava – visa tai, kas prieš Vėlines tampa savaime suprantamu bagažinės turiniu. Atlenkiu ir pastumiu galinę sėdynę – bagažo vietos daugiau nei pakanka. Rudens oras šiek tiek niūrus, bet automobilio salone šilta ir tylu. Laukia kelias.

Ad image

Pirmas įspūdis ir ergonomika

Automobilis pasitinka nauju, ryškesniu „veidu“ – žibintai su trikampėmis DRL juostomis primena „Rafale“ ir naująjį „Espace“. Vairuotojo atpažinimo kamera kairiajame A statramstyje atpažįsta mano veidą ir automatiškai sugrąžina sėdynės bei veidrodėlių padėtį, taip pat „OpenR Link“ radijo stočių ir navigacijos nustatymus. Naujos priekinės sėdynės – maloniai kietokos, su geresne pečių atrama; ilgoms atkarpoms tai – pliusas o mano jautriai nugarai tiesiog palaima.

Važiavimas

Išvažiavus į užmiestį „Austral“ elektra varomas dažniau nei tikėjausi – ypač tiesesnėse atkarpose laikant pastovų greitį. Atnaujinta hibridinės pavaros programinė įranga pastebimai nuėmė ankstesnį „mąstymą“ – pavarų keitimas tapo natūralus, o akceleracija 40–80 km/val. diapazone – sklandesnė ir greitesnė. Triukšmo ir vibracijų valdymas akivaizdžiai pagerintas: vėjo šnarėjimas gana efektyviai slopinamas. Matyt, čia prisideda papildomai laminuotas priekinis ir šoniniai stiklai, tiesa, tokią gudrybę rasite tik „Esprit Alpine“ versijoje, kurią ir bandžiau.

Greitėjimas iki 100 km/h – apie 8,4 s. Skaičius vidutinis, bet pojūtis – labai sklandus. Pavarų dėžė reaguoja greitai, o „Sport“ režimas suteikia pakankamai smagumo.

Ypač patiko, kaip automobilis reaguoja į „Multi-Sense“ režimus – pakeiti nuo „Comfort“ į „Sport“ ir iš karto pasikeičia tiek vairo svoris, tiek apšvietimo spalva. Smulkmena, bet maloni.

Važiuojant sunkvežimių išmalta Via Baltica amortizatoriai dirba tvarkingai: trumpus smūgius sugeria be aido, kėbulas nesiblaško. Su naujos kartos „4Control Advanced“ sistema „Renault Austral“ yra dinamiškesnis važiuojant plentu ir judresnis mieste. Kad užtikrintų didesnį vairavimo malonumą ir saugumą bei mažesnį apsisukimo spindulį ši sistema siūlo daugiasvirtę galinę pakabą. Valdymas yra ir užtikrintas, ir dinamiškas, o posūkiuose ar keičiant važiavimo kryptį sumažėja posvyrių.

Progresyvus galinis vairo mechanizmas optimizuoja visų keturių ratų padėtį važiuojant nelygiu ar duobėtu keliu. Naujo stabilumo lygio vairo pavara labai nežymiai pasuka galinius ratus ta pačia kryptimi kaip ir priekinius (iki 1 laipsnio), kai važiuojama dideliu greičiu arba posūkyje, kai greitis viršija 50 km/val. Važiuojant nedideliu greičiu, galiniai ratai pasukami priešinga kryptimi (iki 5 laipsnių), kad užtikrintų neprilygstamą judrumą, ypač mieste. Mieste, gi, kitoks žaidimas  –  vos ~10 metrų apsisukimo spindulys leidžia apsukti ten, kur iki šiol reikėdavo manevrų „iš trijų kartų“.

Naujasis „Renault Austral“ turi unikalius priekinius ir galinius žibintus bei bamperyje integruotas pusiau deimanto formos dienos šviesas.

Priekiniuose žibintuose naudojamos dvi technologijos: „Adaptive LED Vision“ – standartinė įranga, Ir „Matrix LED Vision“, kuri valdo daugiau šviesos diodų, todėl užtikrina geresnį apšvietimą ir didesnį vizualinį komfortą vairuotojui, neakindama priešpriešais važiuojančių automobilių vairuotojų. Tai leidžia vairuotojui nuolat naudoti tolimąsias šviesas, nepriklausomai nuo aplinkinio eismo.

Miesto testas: parkavimas, kameros, ADAS

Siauros Kėdainių senamiesčio gatvelės – puikus egzaminas kameroms ir jutikliams. 360° vaizdas ir šalutinio eismo perspėjimai (RCTA) veikė jautriai, bet nenervino. „Active Driver Assist“  – naudinga pagalba lygiame kelyje: adaptyvus greitis, eismo juostos palaikymas, žemėlapio duomenų integracija leidžia atsipalaiduoti, bet rankas nuo vairo nuleisti vis tiek nevalia. „My Safety Switch“ mygtukas patiko – vienu paspaudimu įsijungia mano iš anksto nusistatytas ADAS komplektas, nereikia landžioti po meniu.

Infotainment: „OpenR Link“ su „Google“

Dviejų ekranų „OpenR“ (12″ skydelis + 9–12,3″ centrinis) – ryškus, reagavimas greitas. „Google Maps“ su kelių sustojimų planavimu – patogus, ypač kai reikia greitai susidėlioti lankomus taškus. Belaidis „Android Auto/CarPlay“ veikia stabiliai, belaidis įkroviklis – pakankamai galingas, kad telefonas ne tik „neišsikvėptų“, bet ir pasipildytų, aišku, jei jūsų telefonas palaiko belaidį krovimą. Manasis nepalaiko, tad teko pasinaudoti USB lizdais. Jų automobilyje daugiau nei pakanka.

Ekonomija ir dinamika

200 AG „full hybrid E-Tech“ galios pavarą sudaro trijų cilindrų 1,2 l benzininis variklis su turbokompresoriumi, išvystantis 130 AG (96 kW) galią ir 205 Nm sukimo momentą, taip pat du elektros varikliai:

  • pagrindinio elektros variklio galia – 50 kW (70 AG ir 205 Nm sukimo momentas), jį maitina 2 kWh/400 V ličio jonų baterija. Šis variklis skirtas važiuoti elektra;
  • papildomas elektrinis variklis arba aukštos įtampos starteris-generatorius išvysto 25 AG ir 50 Nm sukimo momentą. Jis užveda vidaus degimo variklį ir valdo pavarų perjungimą.

Gamintojo nurodomas mišrus WLTP ciklas  E-Tech 200 AG – 4,7 l/100 km. Mano pakankamai rami kelionė, kurios dalis vyko autostradoje, dalis kaimo keliukuose o atkarpa dar ir mieste,  baigėsi ekrane užfiksuojant gana kuklius skaičius – 5.4 l/100 km. Mieste dažnos elektrinės fazės tikrai padeda, o užmiestyje laimi pastovaus greičio palaikymo sistema. Dinamika daugiau nei pakankama: staigesnis spūstelėjimas aplenkiant – be pauzių, salone – ramybė.

Talpa ir praktiškumas

Antroje eilėje užtenka vietos ir keleivių keliams ir galvoms. Bagažinės erdvė – viena stipriųjų „Austral“ savybių – 527/1736 litrų, priklausomai nuo slankiojančios galinės sėdynės padėties. Bagažinėje – 12 V lizdas, kabliukai prekių maišeliams, plokščias krovinio įkrovimo slenkstis. Žvakės, puokštės, šiurkštesnio audinio šluostės – viskas telpa tvarkingai, dar lieka vietos pirkiniams. Yra detalė, kurią būtina įvertinti: bagažinės dangtis atsidaro pakankamai aukštai – galva į jį neatsitrenksi, net jei tavo ūgis arčiau krepšininko nei vairuotojo vidurkio.

Kokį „Austral“ rinktis?

Komplektacijų logika aiški: Evolution – jau su „OpenR Link“, Techno – su daugiau saugos bei apdailos akcentų, Esprit Alpine – sportiškesnis charakteris, juodi apvadai, 20″ ratai ir sodresnė salono atmosfera.

Nepatiko

  • Nėra kituose „Renault“ modeliuose jau įprasto „Solarbay“ permatomumo keičiančio stogo. Vietoje jo įprastas panoraminis stogas uždengiamas užuolaidėle.
  • 20″ ratai „Esprit Alpine“ gražūs, bet ant prastesnio asfalto norėtųsi kiek daugiau gumos.
  • Blizgus plastikas aplink ratų arkas gražus bet nepraktiškas. Greitai apsitaško o prastu oru, ypač dabar, labai matosi purvas.

Atnaujintas „Renault Austral“ palieka atliepiančio šiuolaikinio vairuotojo poreikius automobilio įspūdį. Komforto pojūtis mieste, užtikrintas važiavimas užmiestyje, pakankamai vietos kasdieniams daiktams ar didesniems pirkiniams. Hibridinė E-Tech 200 AG pavara tapo pastebimai sklandesnė: startai, greitėjimas, pavarų parinkimas vyksta natūraliai, o kuro sąnaudos leidžia rečiau galvoti apie degalinę. Salonas tylesnis ir geriau izoliuotas, todėl net ilgesnės kelionės nevargina.

ŽYMĖ:
Pasidalink