Lietuvos rinką pasiekė inovatyvi ir ekologiška autonominių (savivaldžių) automobilių technologija, kurią Susisiekimo ministerija pristato kartu su Estijos technologijų bendrove „Clevon“. Pirmoji parodomoji inovatyvaus krovininio automobilio kelionė centrinėmis Vilniaus gatvėmis vyks kitą penktadienį, rugsėjo 2 dieną. Autonominis kurjeris iš Susisiekimo ministerijos nuvyks iki Katedros aikštės prieigų.
„Autonominių transporto priemonių plėtra pasaulyje įgauna pagreitį. Džiaugiuosi, kad šis autonominis robotas į Lietuvos gatves išriedės ne bandymams, o konkrečiam darbui – pristatyti maistą į namus. Tokia inovacija gali būti pritaikoma išties plačiai ir turi didelį potencialą tiek paslaugų sektoriuje, tiek ir įvairiose pramonės šakose“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Ministro manymu, naujos rūšies transportas sostinės gatvėse galėtų tapti ir postūmiu Lietuvoje kuriant 5G smėliadėžės ekosistemą.
„Clevon“ autonominio prekių pristatymo technologiją vysto jau šešerius metus, ją išbandė ne tik Estijoje, bet ir Olandijoje, Vokietijoje bei Prancūzijoje. Estijos mieste Viljandyje per pastaruosius dvejus metus autonominiai kurjeriai jau tapo įprasta kasdienio eismo dalimi. Savivaldžiai automobiliai jau kursuoja ir šalies sostinėje Taline.
„Lietuva – tarp pirmųjų, pradedančių tokį modelį taikyti netgi pasauliniu mastu. Matome Lietuvą kaip šalį, kuri ryžtasi naujovėms ir kai kuriais technologijų diegimo aspektais kaip labiausiai išsivysčiusią tarp Baltijos šalių“, – sako „Clevon“ generalinis direktorius Sander Sebastian Agur.
S. S. Agur akcentuoja, kad autonominio transporto saugumas yra pagrindinis „Clevon“ prioritetas. Realaus laiko duomenis analizuojanti technologija ir algoritmai parenka optimaliausią maršrutą savivaldžiam automobiliui pradedant kelionę. Transporto priemonei judant, sistema identifikuoja automobilį supančią dinamišką aplinką, esamą situaciją, eismo padėtį, numato aplinkinių objektų, pvz., pėsčiųjų, judėjimą.
Trečiosios kartos savivaldis automobilis „CLEVON 1“ yra 1,6 m aukščio ir 1,1 m pločio. Pilnai įkrauta baterija transporto priemonė gali įveikti iki 100 km. Šis robotas gali vežti iki 150 kg sveriančius krovinius.
Prekių pristatymo į namus autonominiais automobiliais sprendimas Vilniuje bus diegiamas jau rugsėjo mėnesį.