Paskutinį gegužės savaitgalį, 28-29 dienomis, įvyksiantis tradicinis 26-asis „Press ralis“ neprasprūs pro benzingalvių akis: startui jame rengiasi komanda, kurios bendras automobilių arklio galių skaičius perkopia 1200, o ekipos priešakyje – patyręs lenktynininkas Vytautas Švedas.
Jei neslopstant koronaviruso pandemijai tarptautinį žurnalistų ralį būtų nuspręsta surengti susirašinėjant – kaip kad virtualios šachmatų partijos – šiųmetinius nugalėtojus, matyt, būtų galima skelbti jau šiandien. Ketinimus dalyvauti renginyje patvirtino po „Cupra Lietuva by Autojuta“ vėliava susibūrusi bene labiausiai patyrusių plunksnos brolių komanda.
Prie keturių „Cupra Formentor“ vairo šįkart sės ralio senbuviai (ir, beje, ne kartą nugalėtojai) Linas Butkus, Ramūnas Fetingis ir Renaldas Gabartas. Ketvirtame ekipaže važiuos pirmą kartą „Press ralyje“ startuosianti žurnalistė Eglė Girdenytė – mergina, sugebanti pati pakeisti automobilio „granatą“.
Į lenktynių trasą su visureigiais
Aiškumo dėlei reikėtų pažymėti, kad nors iš pirmo žvilgsnio „Cupra Formentor“ primena įprastus krosoverius, po jo kėbulo skardomis slepiasi agregatai, nedaug besiskiriantys nuo žiedinėse lenktynėse besivaržančių grynakraujų TCR bolidų.
Aktyvavus „Launch control“ funkciją 310 „arklių“ leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per 4,9 sekundės. Savaime tai nieko pernelyg daug nereikštų, tačiau visų varančiųjų ratų pavarą „4Drive“ turintis „Formentor“ kelyje elgiasi taip, kad jį derėtų rodyti pavyzdžiu, kaip turėtų būti valdomas save gerbiantis automobilis: vairo mechanizmo tikslumas ir informatyvumas, judėjimo trajektorijos laikymasis, kelio profilį tiksliai kopijuojanti pakaba – yra etaloniniai.
Neatsitiktinai šis „Cupra“ modelis skendo komplimentų jūroje konkurse „Lietuvos metų automobilis 2021“, pateko į geriausių trejetuką ir pakartojo šį rezultatą neseniai finišavusiame „Europos metų automobilio“ rinkimų maratone.
Greičio deficito komanda nepajus
Ar pavyks su „Formentor“ mesti iššūkį kitiems „Press ralio“ dalyviams, taip pat startuosiantiems su itin greitais ir sportiškumu trykštančiais „ratuočiais“? „Cupra Lietuva by Autojuta“ ekipos vadovas Vytautas Švedas, pats ne kartą išbandęs jėgas šiose lenktynėse svečių klasėje, tikina neabejojąs išsišokėlio iš Ispanijos galimybėmis.
„Esu tikras, kad greičio deficito nepajus nei vienas mūsų komandos narys. Ko gero, dar svarbiau yra galimybė atskleisti „Cupra Formentor“ universalumą. Jei profesionalūs lenktynininkai šiame automobilyje atpažįsta TCR elgseną, tai šeimos žmonės gali papasakoti kiek šis krosoveris dosnus komfortu susiruošus į tolimesnes keliones, kokie ergonomikos sprendimai daro didžiausią įspūdį ir t.t. Galiu pažadėti, kad važiuojant aštriai nei vieno mūsų piloto neištiks „kultūrinis šokas“, paprastai reikalaujantis šiokios tokios adaptacijos sėdus prie profesionaliai sportui paruošto automobilio vairo“, – teigė daugkartinis Lietuvos ralio čempionas V. Švedas.
Beje, nors „Cupra“ jaunajai automobilininkų kartai gali nuskambėti kaip naujadaras, iš tiesų šis prekinis ženklas turi net ketvirčio amžiaus istoriją. 1996-aisiais futuristinį strėlės antgalį primenantis „Cupra“ ženkliukas buvo dedamas ant galingiausių „Seat Ibiza“ versijų, po sėkmingo starto pasaulio ralio čempionate. Atskiru automobilių gamintoju „Cupra“ tapo tik 2018-aisias.
Tradicinis renginys
„Press ralis“ – tradicinis jau 26-erius metus Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas renginys. 70 ekipažų šiame ralyje kasmet susirungia trijose skirtingose įskaitose: „Press“, „Sport“ ir „History“.
Kol „Press“ ir „Sport“ įskaitų dalyviai, suskirstyti į klases pagal variklių darbinį tūrį, rungiasi lenktynių trasose, „History“ įskaitos dalyviai ne tik demonstruoja savo turimų istorinių automobilių galimybes sportiškose rungtyse, bet ir turi gerai pasukti galvas spręsdami logines, orientacines užduotis.
Šių metų „Press ralis“ vyks gegužės 28-29 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.
Ralio startas numatytas sostinėje, ryškiu padangų ir technologijų gamybos lyderio „Continental“ logotipu pažymėtame „Best Drive“ autocentre. Per dvi varžybų dienas ralio dalyviai pasimatuos, kuris greitesnis „Speedway“ kartodromuose Elektrėnuose ir Aukštadvaryje, taip pat aplankys vienintelę Lietuvos žiedinių lenktynių trasą „Nemuno žiedą“, tarp kūgelių varžysis aerodrome pamario krašte, lenktyniaus ir uosto prieigose Klaipėdoje.