Ieškantiems racionalaus šeimos automobilio specialistai turi gerą žinią: vienatūrius nurašyti dar anksti

Geras šeimos automobilis turbūt kaip niekas kitas turi atitikti daugybę reikalavimų. Kokios savybės leidžia užsitarnauti tokį pagarbų titulą? Daugumos vairuotojų žvilgsniai tradiciškai krypsta į madingus miesto visureigius, tačiau ką daryti tiems, kurie turi griežtesnį biudžetą ir ieško racionaliausio pasirinkimo, kad nė vienas euras nebūtų išleistas veltui?

„Neskubėkite nurašyti vienatūrių!“, – siūlo populiarus Didžiosios Britanijos portalas „Carbuyer“. Ir pasitelkia ne vieną argumentą, kodėl verta atsilaikyti prieš žvalų mados vėjų dvelksmą ir išsaugoti racionalų protą. Nes nukreipus žvilgsnį nuo krosoverių vis dar galima rasti praktiškumo perliukų kaip „Citroën Berlingo“, „Volkswagen Caddy“, „Ford Tourneo Connect“ ar „Renault Kangoo“.

Erdvumas, ekonomiškumas, maksimalus praktiškumas ir universalumas, gerokai išaugęs komfortas bei saugumas – tokius argumentus pastarųjų modelių naudai žeria automobilių apžvalgininkai. Ir, žinoma, kaina, kuri leidžia gerai sukomplektuoti itin praktišką automobilį iki tos ribos, nuo kurios panašaus dydžio kompaktiškieji SUV tik apšyla kojas – maždaug 25 tūkstančių eurų.

„Tėvai su mažais vaikais, šunų savininkai, žmonės, kuriems reikalingas tiek darbui, tiek šeimos kelionėms tinkama transporto priemonė, ir vairuotojai, mėgstantys gamtą, dėl specifinių poreikių renkasi būtent tokį automobilį“, – paaiškina „Carbuyer“.

Konkuruojančius segmentus nokautuoja erdvumu

Tradiciškai šie modeliai visų pirma užkariauja šeimų simpatijas ir pranoksta SUV modelius praktiškumu. Standartiškai siekdami tik 4,4–4,5 metro ilgį ir neaukodami racionalumo dėl išvaizdos vienatūriai „Caddy“, „Berlingo“ ar „Tourneo Connect“ turi beveik 2,8 metro ilgio atstumą tarp ašių, lemiantį didelę salono erdvę.

Taip pat kai kurie gamintojai siūlo ir pailgintas vienatūrių versijas (4,75–4,85 m ilgio), suteikiančias dar daugiau vietos, ir papildomas dvi sėdynes trečioje eilėje. Analogišką erdvę siūlantys SUV modeliai žaidžia kitoje kainų lygoje ir vis tiek jų bagažo skyrius sunkiai  prilygsta vienatūriams.

500–600 litrų tūrio bagažines siūlantys kompaktiniai miesto visureigiai nuo vienatūrių atsilieka ne vienu lagaminu, pavyzdžiui, penkiaviečiame „Kangoo“ telpa 750 litrų bagažo, o didžiausią klasėje bagažinę siūlančiame „Berlingo“ – 775 litrai ar net 1050 litrų (pailgintoje versijoje).

Be to, šių automobilių salono erdvė taip pat išnaudota akivaizdžiai galvojant apie keliaujančių šeimų poreikius, štai prancūzų gamintojo modelyje yra net 28 daiktadėžės, kurių bendras tūris siekia 186 litrus.

Turint tokius automobilius atsiveria itin lanksčių galimybių: galima namo parvežti baldus ar kitus ilgus krovinius, nes patogiai lankstomos arba išimamos sėdynės sukuria net iki 3 metrų ilgio erdvės dideliems daiktams, arba net miegoti nakvojant gamtoje. O stumdomosios šoninės durelės leidžia parkuotis ankštose stovėjimo aikštelėse nebijant apibraižyti kaimyno ar savo automobilį.

Patobulėjo technologijų sektorius

„Berlingo“ anksčiau pasižymėjo paprastumu, tačiau dabar turi modernų interjerą, daugybę įrangos ir naujausias saugos sistemas“, – apžvalgoje pažymėjo „Carbuyer“ žurnalistai, pabrėždami vienatūrių pažangą, kuri ypač jaučiama interjere – čia jau nebenusileidžiama kitiems lengviesiems automobiliams.

Tai liudija ir praktiškųjų vienatūrių komforto aprašai, kuriuose dabar galima aptikti ir modernių multimedijų su „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ funkcionalumais, bevielių telefonų įkroviklių, spalvotų projekcinių ekranų, galinio vaizdo kamerų, elektra valdomų ir šildomų šoninių veidrodėlių, automatinių tolimųjų šviesų, parkavimo jutiklių, automatinių kelių zonų kondicionierių, „Stop&Start“ bei 3D navigacijos sistemų.

Nuošalėje nelieka ir elektroniniai vairuotojų pagalbininkai bei saugos sistemos. Štai vien „Berlingo“ modelyje gali būti 19 pagalbos funkcijų – nuo aktyvios juostų kirtimo perspėjimo ar kelio ženklų atpažinimo sistemų iki autonominio avarinio stabdymo ar vairuotojo dėmesio palaikymo sistemų. Prestižinės saugumo organizacijos „EuroNCAP“ bandymuose šis modelis, pelnė net 91–92 proc. įvertinimą už suaugusių keleivių saugumą.

Vairuotojo darbą lengvinančios ir degalus taupyti leidžiančios daugiapakopės automatinės pavarų dėžės šeiminiuose vienatūriuose taip pat nebėra išimtis. O „Berlingo“ – kol kas vienintelis, siūlomas jau ne tik varomas benzinu ar dyzelinu, bet ir su visiškai elektrine pavara, suteikiančia galimybę vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 280 kilometrų.

Skaičiuojantiems pinigus svarbu atkreipti dėmesį ir į automobilio garantines sąlygas. Pavyzdžiui, „Caddy“ Lietuvoje taikoma ketverių metų arba 120 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantija, o „Berlingo“ – penkerių metų be ridos apribojimo.

Tad norintiems erdvaus ir praktiško automobilio bei nesivaikantiems madų gamintojai dabar siūlo gerokai palankesnių alternatyvų nei prieš penkerius ar septynerius metus, o rinkos specialistai apibendrina: nurašyti vienatūrius dar tikrai per anksti.

Pasidalink
Exit mobile version