Ilgapirščiai toliau siaučia – automobilių dalių vagystės nesustoja

Nepaisant to, kad automobiliuose įrengiamos vis inovatyvesnės apsaugos sistemos – ilgapirščiai darbuotis nesustoja. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, siekiant padengti per pirmus šių metų keturis mėnesius už automobilių dalių vagystes patirtus nuostolius, jau išmokėta daugiau nei 280 tūkst. eurų siekianti suma. Daugiausiai nukenčia didmiesčiuose esantys prabangūs automobiliai, rodo bendrovės duomenys.

Dar praėjusiais metais draudikai pastebėjo tendenciją, jog automobilių dalių vagysčių apimtys auga ir jos gali pasiekti piką. Ir tai buvo tiesa – 2022 metais vien tik „Lietuvos draudimas“ fiksavo beveik 1 mln. eurų patirtus nuostolius, kai vagys apiplėšė įvairius automobilius šalyje.

„Mūsų duomenys rodo, kad pernai nukentėjusiems klientams buvo išmokėta daugiau nei 960 tūkst. eurų sumą nuostoliams atlyginti, o didžiausias pikas buvo pasiektas gegužės mėnesį.

Šiemet per pirmus keturis mėnesius jau esame išmokėję daugiau nei ketvirtį milijono eurų sumą automobilių dalių vagišių padarytiems nuostoliams padengti“, – komentuoja Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas.

Užtenka kelių sekundžių

Pasak draudimo eksperto, yra išskiriamos dviejų tipų automobilių dalių vagystės. Dažnu atveju vagys nebūtinai įsilaužia į automobilio vidų, tačiau nurenka išorines detales. Tokia vagystė gali trukti ir keliolika sekundžių, tačiau vairuotojai patiria nuostolių, kurie gali kainuoti keletą tūkstančių eurų.

„Po tokių vagysčių automobilių savininkai pasigenda veidrodėlių stikliukų, dangtelių arba net viso veidrodėlio korpuso, dažnai ir su side assist sistema. Nuostolių sumos išauga, net jei pavagiamas tik stikliukas, nes tokiu atveju dažnai sugadinami ir veidrodėlio korpusai, todėl gali tekti keisti visą veidrodį. Be to, vairuotojai dažnai pasigenda žibintų, ratlankių, apdailos detalių, parkavimo sistemos daviklių“, – sako A. Juodeikis.

Tūkstantiniai nuostoliai

Kaip pastebi ekspertas, kitas vagystės tipas yra, kai vagys įsilaužia į automobilio saloną.

„Tai užtrunka daugiau laiko, tačiau tokio tipo vagysčių tikrai netrūksta ir jos yra itin nuostolingos vairuotojams. Šiemet didžiausia vagystė iš automobilio buvo įvertinta beveik 19 tūkst. eurų suma, pernai didžiausia automobilio detalių vagystės suma siekė 29 tūkst. eurų“, – teigia „Lietuvos draudimo“ atstovas.

A.Juodeikis pažymi, kad tokių vagysčių metu plėšikai pasisavina multimedijos sistemas, prietaisų skydelius, įvairias apdailos detales salone, rankenėles, bėgių perjungimo svirtis.

„Vidinės automobilio detalės taip pat nelieka nepaliestos, be to, dažnai pavagiami priekiniai žibintai, buferis, kitos vertingos kėbulo detalės“, – sako draudikas.

Anot eksperto, dažniausiai į automobilio saloną vagys patenka išmušę durų stiklą, o jei jis ir nebūna išdaužiamas, klientai dažnai pažymi, jog nuo bandymų jį išlaužti stiklas būna sugadintas.

„Vertinant pagal automobilių markes, matome, kad šiemet daugiausiai nukentėjo BMW automobilių, taip pat „Mercedes-Benz“. Pernai daugiausiai apvogtų automobilių taip pat buvo BMW, daug nukentėjo „Porsche“ bei „Volvo“ markių automobiliai“, – situaciją apžvelgia draudimo bendrovės atstovas.

Kaip apsaugoti turtą

Kaip pastebi „Lietuvos draudimo“ ekspertas, daugiausiai nukenčia didmiesčių vairuotojai, ilgapirščiai dažnai darbuojasi neapšviestose ir atokesnėse gatvėse.

„Jei neturite pasirinkimo ir tenka automobilį palikti tokiose vietose – jokiu būdu nepalikite asmeninių daiktų salone, ypač jei jie aiškiai matomi, nes tai papildomai vilioja ilgapirščius. Žinoma, pagrindinis patarimas būtų, jei įmanoma, apskritai savo automobilių neparkuoti atokiose, neapšviestose, kamerų nestebimose gatvėse ar aikštelėse“, – patarimais dalinasi A. Juodeikis.

Tiesa, pasak jo, pasitaiko vagysčių ir požeminėse, nors ir stebimose, stovėjimo aikštelėse. Tačiau bendra tendencija yra tokia, kad apšviestos ir saugomos aikštelės atbaido neprofesionalius ir mažiau patirties turinčius vagišius.

Draudimo ekspertas taip pat atkreipia dėmesį, jog geriausia apsauga yra aukščiausio lygio apsaugos sistemos, kurios leidžia per nuotolį sekti automobilio buvimo vietą, o įrengimai pavojaus atveju signalą perduoda į savininko mobilųjį telefoną.

„Tokios priemonės yra būtinos, norint įsidiegti ir KASKO draudimu apdrausti visas aukštesnės vertės transporto priemones nuo vagystės rizikos“, – teigia A. Juodeikis.

 

Pasidalink