Kelioninė „Mercedes-Benz“ V klasės versija jau ketvirtą dešimtį metų yra patikimas keliaujančių šeimų partneris, kelioms kartoms visame pasaulyje padedantis kaupti atostogų prisiminimus ir šypsenas. Jubiliejaus proga prisiminkime šiek tiek šio išskirtinio modelio istorijos ir pasidalinkime netolimais planais.
Dar 1984-tais metais kompanija nusprendė ateiti į pagalbą prie „Mercedes-Benz“ komforto ir patikimumo pripratusioms savo klientų šeimoms. Pradžioje šeimos kelionėms skirtų automobilių linija vadinta „Bremer Transporter”, o nuo 2015 m. naudodami portugalų keliautojo ir atradėjo Marco Polo vardą, „Mercedes-Benz“ nustatė naujus šeimos kelionės automobiliu standartus. Nuo tada „Marco Polo“ yra ištikimas mobilių keliautojų, nenorinčių taikstytis nei prie viešbučių geografijos, nei prie kelių, palydovas ir kompanionas.
Kadangi keleivinis „Mercedes-Benz“ T1 modelis pradžioje buvo gamintas Bremene, jo 2,97 metro aukščio kelioninė versija buvo ilgai negalvojant pavadinta „Bremer Transporter”. Šis modelis tapo populiarus tarp kelionių automobiliais entuziastų, todėl „Mercedes-Benz“ pratęsė jo gamybą nuolatos modelį tobulindama, kas ir padėjo paversti dabartinį „Marco Polo“ šeimyninio turizmo ikona.
Antroje kartoje baziniu modeliu pasirinkus „Vito“, gaminant transporto priemonę kilnojamu stogu, automobilio aukštis buvo sumažintas ir taip jį tapo daug patogiau laikyti įprastame garaže. Tuo pat metu kompanija pradėjo ieškoti sprendimų kaip patogų, tačiau utilitarinį automobilio interjerą paversti dar funkcionalesniu ir komfortiškesniu. Galinės sėdynės buvo pradėtos montuoti ant bėgelių sistemos, todėl jos galėjo lengvai keisti savo poziciją salone. Kartu buvo sumontuotos į saloną pasisukančios vairuotojo ir šturmano sėdynės, taip automobilio salonas tapo tikra „svetaine“, leidžiančia šeimoms bendrauti akis į akį. Keitėsi ir daiktų saugojimo, prieigos, pravažumo standartai.
1999 m. „Marco Polo“ baze tapo „Viano“ ir keliauti pasidarė dar smagiau. Pakeliamas stogas buvo elektrifikuotas, salone atsirado daugybė apgalvotų malonių smulkmenų, o stogo lova, kartu su elektra valdomais galinės sofos atlošais ir oro pagalvėlėmis sėdynių šonuose net buvo apdovanota „Aktion Gesunder Rücken” atitikties ženklu, skirtu „draugiškiems nugarai“ produktams.
Nuo 2015 m. „Marco Polo“ pradedamas gaminti ant „Mercedes-Benz“ V klasės bazės. Ketvirtoji „Marco Polo“ karta pasižymi išskirtine prabanga ir yra panašesnė į ekskliuzyvinį viešbučio saloną nei į tipinį automobilio interjerą. Jachtą primenančios grindys, prie nuotaikos prisitaikančios atmosferinės salono šviesos, MBUX („Mercedes-Benz User Experience“) medijos sistema ir MBAC („Mercedes-Benz Advanced Control“) asistentas, abu turintys ir specialias kemperio programas, paverčiančias mikroautobusą išmaniu namu keliautojams ir skaitmeniniams klajokliams. Naujausiame 2024 metų modelyje kempingo režimu gali dirbti ir AIRMATIC pneumatinės važiuoklės reguliavimo sistema.
2023-ais pristatytas ir taip vadinamas „Marco Polo“ modulis. Daugelį kasdienio transporto priemonių šis modulis akimirksniu paverčia mikro-kempingo automobiliais. Modulis yra įrengiamas transporto priemonės bagažinėje ir susideda iš standartinio dvivietės lovos komplekto bei pasirenkamo virtuvės bloko su visiškai funkcionalia kriaukle ir dujine virykle. Šiame modulyje gali būti komplektuojamas ir mini šaldytuvas, pagalbinis akumuliatorius, miegamojo modulio užtemdymo ir ventiliacijos rinkinys, kempingo stalas ir kėdės.
Viena iš svarbiausių „Marco Polo“ ateities temų yra elektromobilumas. Pagrindinis žingsnis į elektros ateitį yra nauja, modulinė elektromobilių platforma VAN.EA, kuri leis jau ir dabar šiame segmente pirmaujančiai „Mercedes-Benz“ gaminti tiek didelius, tiek vidutinio dydžio rekreacinius elektromobilius. VAN.EA bus pradėta diegti nuo 2026 m. ir taps visų „Mercedes-Benz“ kemperių bazine platforma. „Mercedes-Benz“ įsitikinimu, būtent tokie kelioniniai elektromobiliai taps išskirtinių ir nepakartojamų, tačiau tvarių prisiminimų pagrindu.
„Marco Polo“ užsisakyti galima „Veho Lietuva“ salonuose.