Kelius sergėja ne tik kelininkai

Lietuvą užklupęs gausus sniegas neišvengiamai apsunkino sąlygas vairuotojams, o ypatingai tiems, kuriems tenka važinėti užmiesčio keliais. Nors frazės „žiema kelininkus užklupo netikėtai“ išvengti nepavyko ir šiemet, pilietiški vairuotojai, turintys pajėgius visureigius, vakarus leidžia stengdamiesi išgelbėti kuo daugiau bejėgiškai įstrigusių vairuoto

Motoakrobatai Nerijus Malinauskas ir Virgilijus Dikšas taip pat sugalvojo dieną praleisti naudingai ir sužinoti su kuo tenka susidurti vairuotojams nevalytuose keliuose. Tam sportininkai į pagalbą pasitelkė „Jeep Gladiator“ visureigį, apautą „piktomis“ padangomis, pilną baką degalų ir kinetinę virvę, kuri yra labai svarbus tokių „gelbėjimo operacijų“ atributas.

„Pasidalinome savo socialiniuose tinkluose, kad galime padėti išvaduoti automobilius, taip pat „Facebook“ yra sukurtos didelės grupės, kur žmonės prašosi pagalbos įrašydami konkrečias koordinates ir situacijos rimtumą. Jūs net neįsivaizduojate, kokiu greičiu ten grupės nariai reaguoja ir važiuoja padėti nelaimėliams! Pradėjus stipriai snigti atsiranda daug prašymų, visgi žmonės ir iš kiemų neišvažiuoja, ir į griovį nuslysta. Situacijų yra daug“, – apie tai, kaip žmonės padeda vieni kitiems pasakoja N. Malinauskas.

Šiai veiklai ne vieną valandą skyrę sportininkai sako, kad daugiausiai pagalbos reikėdavo ne pačiame mieste, o Vilniaus rajone, mat ten kelininkai nespėja taip greitai ir efektyviai nuvalyti kelių kaip mieste. O didžiausio snygio metu jau po pusvalandžio, kai kelias nuvalomas, jis vėl pasidengia šviežiu sniego sluoksniu.

„Per vakarą išgelbėjome turbūt penkis automobilius. Gelbėjimo operacijos trukdavo iki pusvalandžio kartu su pasiruošimu ir situacijos įvertinimu, dar daugiau laiko trukdavo nuvažiuoti iki „įvykio vietos“. Visgi daugiau veiksmo vyko Vilniaus užmiestyje, kur gatvės nėra nuvalomos taip greitai“, – kalbėjo V. Dikšas.

Reikia pasiruošti „išgyvenimui“

Jis taip pat pasakojo, kad dažnai vien važiavimas iki įstrigusio automobilio būdavo nemenkas iššūkis, o įstrigusieji kartais laukdavo valandą ar dar ilgiau. Pakalbėję su žmonėmis, kuriems teko lūkuriuoti pusnyje gulinčiame automobilyje, motoakrobatai dalinasi įžvalgomis, jog žiemą ypatingai svarbu automobilyje turėti bent jau vandens ir užkandžių, o degalų baką visada palaikyti bent iki pusės pripildytą.

„Šiaip dažniausiai jokio didelio kriminalo su automobiliu neįvyksta – sniegas minkštas, o pats „įsėdimas“ dažnai įvyksta nedideliu greičiu, taigi pažeidimų dažniausiai pavyksta išvengti. Tačiau didžiausi pavojai tyko ilgame laukime. Jeigu žmogui tektų laukti pusvalandį, valandą ar dar ilgiau šaltyje, po tokio nekalto įvažiavimo į pusnį gali ateiti peršalimas ar dar didesnės sveikatos bėdos. Visada pripildytas bakas leis laikyti automobilio variklį užvestą ir nesušalti, o užkandžiai ir vanduo, o geriausiu atveju arbata termose, leis neišsekti“, – tęsė N. Malinauskas.

Nors savo misijai motoakrobatai naudojo dideliu pravažumu pasižymintį „Jeep Gladiator“, žmogaus įsikišimo dažnai taip pat reikėdavo, tad užkandžiai skirti ir energijos papildymui.

„Buvo labai įdomu išbandyti „Jeep“ tokiomis sudėtingomis sąlygomis. Visgi kompanijos šūkis, kad „džipas“ yra tik vienas, nėra tik skambūs žodžiai ir jis tikrai yra tik vienas. Buvome užlėkę į labai apsnigtus miškų keliukus, pusnis, tai automobilis, naudodamas savo keturių varančiųjų ratų sistemą, tvarkėsi puikiai, net neprireikė panaudoti palėtintosios pavaros, kuri reikalinga ypatingai ekstremalioms sąlygoms! Tiesa, pasidarbuoti kastuvu taip pat ne pro šalį – kai kurie žmonės mums atvažiavus jau buvo prasikasę „evakuacijos“ keliuką, tačiau savomis jėgomis automobilis vis tiek nebuvo pajėgus išsilaisvinti“, – pasakojo V. Dikšas.

Ką daryti, kad nereikėtų ieškoti pagalbos

Pro sudėtingiausius kelius pasivažinėję profesionalūs motociklininkai dalinosi įžvalgomis, kad labai svarbu itin kritiškai įvertinti situaciją ir pasirinkti saugų greitį, o taip pat skirti laiko vairavimo įgūdžių ekstremaliomis sąlygomis tobulinimui.

„Labai norėčiau, kad būtų daugiau uždarų tam pritaikytų trasų, kur vairuotojai galėtų legaliai ir saugiai išsibandyti savo automobilius važiuodami įvairiomis sąlygomis. Perprastų kaip automobilis elgiasi, kaip jį reikia suvaldyti, kai jis slysta, kaip akseleruoti ir stabdyti. Iš savo asmeninės patirties užsiimant motoakrobatika galiu pasakyti, kad viskas priklauso nuo patirties, turimos technikos pažinimo ir padangų kokybės“, – svarstė N. Malinauskas ir ypatingai pabrėžė padangų kokybės svarbą, mat net geriausias visureigis, apautas neteisingomis padangomis, „Facebook“ grupėse veikiau bus tas, kuris ieško pagalbos, nei skubės pats ką nors ištempti.

Pasidalink
Exit mobile version