Didžiausia pasaulyje visiškai elektra varomų automobilių pardavėja Kinijos automobilių gamintoja BYD nuo šių metų pradės plėtrą Europoje. Plėtrai pasirinkti trys modeliai: kompaktinis krosoveris „Atto 3”, didelis visureigis „Tang” ir didelis sedanas „Han”.
2021 m. rugpjūtį Norvegijoje BYD pradėjo bandomąją prekybą visureigiu „Tang”. Jau šį rugsėjį prasidėsiančiame pirmame plėtros etape pardavimai prasidės Belgijoje, Danijoje, Nyderlanduose, Švedijoje ir Izraelyje. Antrasis etapas, prasidėsiantis iki metų pabaigos, apims didžiausias Europos rinkas: Vokietiją, Prancūziją ir Jungtinę Karalystę.
Apie šią strategiją BYD paskelbė Hagoje (Nyderlandai) vykusiame renginyje, kuriame žurnalistams pasiūlė bandomuosius važiavimus ir galimybę susitikti su įmonės vadovais. BYD sako, kad daugiau informacijos bus paskelbta spalio mėnesį Paryžiaus automobilių parodoje, kur bus pristatyti visi trys Europai siūlomi modeliai.
„BYD Europe” generalinio direktoriaus pavaduotojas Brianas Yangas sakė, kad trečiojo pardavimo etapo, kuris apimtų tokias šalis kaip Italija ir Ispanija, kuriose „BYD” pradėjo kurti platintojų tinklus, data nenustatyta. BYD tarptautinė plėtra taip pat apima Australiją ir Japoniją, kur prekyba BYD automobiliais prasidės 2022 m. rudenį.
„Prienamas premium”?
BYD vadovai apibūdino prekės ženklo pozicionavimą kaip „prieinamą premium”. Keturiais ratais varomo 380 kW galios septynviečio visureigio „Tang” kaina Norvegijoje apie 64 000 eurų; 240 kW galios visiškai elektrinio visureigio BMW iX kaina Norvegijoje prasideda nuo 86 500 eurų.
Tikimasi, kad „Atto 3” turėtų tapti geriausiai parduodamu BYD automobiliu Europoje. Automobilis pagamintas ant naujos platformos (e-platforma 3.0), kurioje yra standartinis šilumos siurblys ir elektrinis jėgos agregatas, kuriame integruotas variklis, inverteris, galios elektronika ir įmontuotas įkroviklis. Kiniškos „Atto 3” versijos, vadinamos „Yuan Plus”, kaina prasideda nuo maždaug 22 500 eurų prieš subsidijas.
Yangas teigė, kad BYD epagrindiniai konkurentai Europoje yra „Volkswagen” ir „Hyundai/Kia”, kurios per praėjusius metus pristatė naujus elektromobilių modelius. Jis teigė, kad pagrindinis BYD pranašumas gali būti jos akumuliatorių technologija. Bendrovė, kuri buvo įkurta 1995 m. kaip akumuliatorių gamintoja tik 2003 m. pradėjusi gaminti automobilius, yra trečia pagal dydį EV akumuliatorių gamintoja po CATL ir LG.
2021 m. BYD pajamos siekė 31,4 mlrd. eurų; ji įtraukta į Honkongo vertybinių popierių biržos prekybos sąrašus o jos rinkos vertė yra maždaug 120 mlrd. eurų – trečia pagal dydį po „Tesla” ir „Toyota”. JAV milijardierius Warrenas Buffettas iš „Berkshire Hathaway” yra BYD pagrindinis investuotojas. Jo akcijų paketas vertinamas maždaug 8 mlrd. dolerių.
Europoje BYD taip pat konkuruos su daugybe Kinijos gamintojų, iš kurių daugelis gamina tik elektromobilius. Tarp jų yra SAIC priklausančios įmonės MG, Nio, Aiways, XPeng, Hongqi ir Great Wall.
Priešingai nei kai kurie automobilių gamintojai, pavyzdžiui, VW, „Mercedes” ir „Stellantis”, kurie pereina prie tiesioginio pardavimo „agentūrų” modelio, BYD naudos tradicinio mažmeninės prekybos modelio versiją, kurią vadina „dileris+”. Siekdama sukurti pardavėjų tinklą, BYD veiks kaip importuotojas kiekvienoje šalyje ir bendradarbiaus su viena ar keliomis didelėmis platintojų grupėmis.
Pirmam plėtros strategijos etapui pasirinkti šie platintojai: „Louwman” Nyderlanduose, „Hedin Mobility Group” Švedijoje ir Vokietijoje, Nic. Christiansen Group” Danijoje, „RSA” Norvegijoje ir „Shlomo Motors” Izraelyje.
Gamintojo nuotr.