Konferencijoje „PLUG-IN 2023“ elektromobilius ir jų atnešamus pokyčius išnarstys po varžtelį

Automobilius reikia prižiūrėti, remontuoti, saugoti, pasirūpinti energija važiavimui – tą daro nemažai žmonių. Automobiliams elektrifikuojantis, keičiasi ir jų priežiūros niuansai. Nemaža dalis turimų žinių bei patirties nebetinka naujos kartos elektra varomoms transporto priemonėms. Žinias atnaujinti bus galima lapkričio 15 dieną vyksiančioje „PLUG-IN 2023“ konferencijoje.

Atsargiai – elektra

Net ir nauji, aktyviomis bei pasyviomis saugumo sistemomis aprūpinti, automobiliai patenka į avarijas. Elektromobiliai – ne išimtis, tačiau jie turi niuansų kalbant apie eismo įvykių padarinių likvidavimą bei žmonių gelbėjimą. Elektromobilių baterijos dažnu atveju integruojamos į kėbulą taip, kad patirtų kuo mažesnę smūgio jėgą, bet visada gali būti išimčių, nes vienodų avarijų niekada nebūna. Tos išimtys gali kelti pavojų ne tiek sužeistiesiems, bet kiek patiems kėbulą pjaustantiems gelbėtojams. Prancūzijos automobilių gamintojas „Renault“ turi gelbėjimo operacijų įvykus eismo įvykiui ekspertų skyrių, kuris moko specialiąsias tarnybas elgtis su automobiliais po incidentų. Jie taip pat prisideda ir prie automobilių kūrimo tobulindami pavojingus mazgus. Vis tik elektros pavara turi savo ypatybių ir pavojų: nevaldoma elektros srovė gali būti pavojinga. „Dėl nežinojimo, ar iš įpročio kirpdamas pažeistą elektromobilį neteisingoje vietoje gelbėtojas gali būti nukrėstas, gauti įtampos šoką, tad verta žinoti tam tikrus momentus, kur tu gali karpyti kėbulą, nuo ko pradėti. Reikia sužinoti, kur pagrindinis saugiklis, kokius laidus tuomet galima kirpti. Aišku, kai gelbėji žmogų, laikas tampa pagrindiniu veiksniu, tačiau klaidos gali pridaryti dar daugiau žalos“, – aiškina „Renault“ ir „Dacia“ prekinių ženklų viešųjų ryšių koordinatorius Lietuvoje Mindaugas Plukys.nKaip teisingai likviduoti elektromobilio avarijos pasekmes, kaip atjungti elektros sistemą, kur galima kirpti automobilio kėbulą bei kaip elektromobilio bateriją užgesinti per kelias minutes, lapkričio 15 dieną „PLUG-IN 2023“ konferencijoje papasakos „Renault Group“ elektromobilumo ekspertas Andrzejus Gemra.

Elektromobiliai ir draudimas

Nutikus eismo įvykiui bet kokiu atveju teks susidurti su draudimo kompanijomis. O jų pasiūlymai draudžiant elektromobilius neretai kelia klausimų. Vienus modelius draudžia pigiai, o pamačius kitų draudimo kainas, gali akys ant kaktos iššokti. Būtent apie tai kalbės draudimo bendrovės „Balcia Insurance“ Transporto draudimo produkto vadovas Tomas Lizūnas. Jis atsakys, kodėl drausti vienus, iš pirmo žvilgsnio, rodosi, panašios klasės ir panašiai vertinamus, elektromobilius drausti yra pigu, o kitus – brangu. Taip pat, kokias papildomas rizikas kelia elektromobiliai ir kokių naujų draudimo produktų jiems reikia. Žvilgsnių į elektrifikuotą ateitį konferencijoje bus gerokai daugiau. „VILNIUS TECH“ universiteto profesorius Vidas Žuraulis apžvelgs, ar elektros pavara iš tiesų yra tokia „žalia“ kaip skelbiama, o didžiausio Lietuvoje saulės modulių ir baterijų gamintojo „SoliTek“ produkto vystymo vadovė papasakos, kaip atrodys tvari baterijų ateitis bei kaip ji prisidės prie žaliosios transformacijos. „PLUG-IN 2023“ konferencija vyks lapkričio 15 dieną „VILNIUS TECH“ Plytinės rūmuose. Tai – Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) organizuojamo konkurso „Lietuvos metų automobilis“ renginys, iš uždaro „Technologijų vakaro“ išaugęs į viešą renginį, nemokamą renginį.

Pasidalink
Exit mobile version