Kuo didesnis pasirinkimas – tuo geriau, bet ar automobilių rinkoje dar yra vietos naujokams?

Pasaulis nestovi vietoje, o automobilių rinka nėra išimtis. Ji keičiasi labai dinamiškai. Gamintojai stengiasi į tai reaguoti ir demonstruoja, kad vis dar gali pasiūlyti kažką naujo ten, kur pasirinkimas, atrodytų, ir taip be galo didelis. Vienas sparčiausiai pastaruoju metu augančių segmentų – didesnio pravažumo SUV modeliai. Čia konkurencija itin arši ir gamintojai atkakliai grumiasi dėl kiekvieno pirkėjo. Tačiau ar iš tikrųjų dar yra kuo nustebinti ir atkreipti pirkėjų dėmesį šiame segmente?

Naujas vardas, bet dešimtmečių patirtis

Vidutinio dydžio SUV modelius būtų galima vardinti ir vardinti, kaip ir skirtingas jų stipriąsias savybes. Pavyzdžiui, „Dacia Duster“ privalumas – prieinama kaina, o trūkumas – santykinai menkas komfortas. „Volkswagen Tiguan“ ir „Škoda Kodiaq“ pasižymi didesniu komfortu, geresne kokybe ir atitinkamai gerokai aukštesne kaina, o „Cupra Formentor“ ar „Alfa Romeo Stelvio“ išsiskiria sportiškumu. Galima pridėti dar ir „premium“ modelius ieškantiems technologijų. Ir tai tik dalis šiame rinkos segmente konkuruojančių modelių.

Nors atrodytų, kad jau visi įmanomi deriniai rinkoje yra, neseniai tiek Lietuvos, tiek Europos pirkėjams buvo pristatyta dar viena naujiena – „KGM Torres“. Nors vardas mažai girdėtas, už jo slypi dešimtmečių istorija. KGM yra į naujų savininkų rankas, „KG Mobility“, patekęs Pietų Korėjos automobilių gamintojas „SsangYong“, kuris daugybę metų žinomas dėl visureigių ir didesnio pravažumo modelių.

Su šiuo gamintoju bei naujausiu jo modeliu neseniai susipažinęs automobilių apžvalgininkas ir skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos atstovas Gintenis Dauparas sako, kad net ir labai didelėje SUV modelių rinkoje „Torres“ kai kuriomis savo savybėmis gali išsiskirti iš konkurentų ir būti geru pasirinkimu konkrečių poreikių turintiems vairuotojams.

„Palyginti su daugeliu konkurentų, šis SUV pasižymi geresnėmis pravažumo savybėmis, nes turi visų varančiųjų ratų pavarą, galinčią blokuoti diferencialą. Šiame rinkos segmente tai yra reta savybė. Todėl „Torres“ turėtų patenkinti poreikius tų vairuotojų, kuriems iš tikrųjų reikia keliauti sunkiai išvažiuojamais keliais“, – pastebi automobilių žinovas.

Benzininis ar elektrinis?

G.Dauparas atkreipia dėmesį, kad ekologiniai reikalavimai vis dažniau gamintojus priremia prie sienos kalbant apie variklių pasiūlą. Pavyzdžiui, vis labiau ribojamas dyzelinių variklių naudojimas, galiausiai siekiama juos apskritai išstumti iš rinkos. Kiek geresnė benzininių motorų situacija, tačiau ir jų perspektyvos nenuteikia ypač optimistiškai. Dėl šios priežasties gamintojai, ypač mažesnieji, turi priimti atitinkamus sprendimus.

Tarkime, „KGM Torres“ šiuo metu siūlomas su 1,5 l darbinio tūrio benzininiu varikliu, kurio pajėgumas siekia 160 arklio galių. Visai neseniai debiutavo ir tik elektra varomas „Torres EVX“. Vėliau turėtų būti pristatyta ir hibridinė šio modelio versija.

„Tokio dydžio SUV šio benzininio variklio lyg ir pakanka, tačiau visų varančiųjų ratų sistema pakelia degalų sąnaudas. Kaip alternatyva gali būti elektrinė šio modelio versija, bet ir šiuo atveju reikėtų vertinti nuvažiuojamą atstumą. Jei viena įkrova būtų galima nuriedėti 400–450 km įprastais keliais, o bekelėje pavyktų įveikti 300 km, tokiu atveju jį vertinčiau kaip racionalų variantą“, – svarsto G. Dauparas.

Gamintojo duomenimis, pagal WLTP metodiką, „KGM Torres EVX“ viena įkrova gali nuvažiuoti iki 450 km atstumą. Palyginus su kitu panašiomis savybėmis pasižyminčiu visais ratais varomu elektriniu SUV „Subaru Solterra“, tai yra apie 100 km daugiau.

Viskas turi savo kainą

Kainos atžvilgiu tiek benzinu, tiek elektra varomi „KGM Torres“ taikosi į vidurinį rinkos segmentą.

„Mano manymu, „Torres“ yra ganėtinai kokybiškas, patogus ir technologiškai nuo konkurentų beveik neatsiliekantis SUV. Pavyzdžiui, jis turi tris ekranus, kaip ir „Audi Q8“, du iš jų – jautrūs lietimui ir skirti įvairioms funkcijoms valdyti.

Apskritai vertinant, šio modelio kaina visai padori. Bandytas „Torres“ kainuoja truputį daugiau nei 40 tūkst. eurų, bet yra puikiai sukomplektuotas ir turi visų varančiųjų ratų pavarą. Mano manymu, norint tvirčiau ir agresyviau įeiti į rinką, kaina galėtų būti mažesnė, bet tikrai siūlyčiau išbandyti šį modelį tiems, kam reikia gero pravažumo, bet tuo pat metu svarbios ir kitos savybės“, – svarsto G. Dauparas.

Benzinu varomas „Torres“ modelis su visų varančiųjų ratų pavara atsieina mažiau nei 40 tūkst. eurų. Palyginkime: visų varančiųjų ratų pavarą turintis žemiausio įrangos lygio „Toyota Corolla Cross“ kainuoja beveik 38 tūkst. eurų, o, norint visais ratais varomo naujojo „Volkswagen Tiguan“, teks rinktis modelį, kurio kaina prasideda nuo beveik 44 tūkst. eurų.

Tik elektra varomos „Torres EVX“ versijos bazinio modelio kaina taip pat yra šalia 40 tūkst. eurų ribos. Šiuo atžvilgiu jis pranašesnis už nuo 45 tūkst. eurų kainuojantį savo konkurentą „Volkswagen ID.4“. O „Subaru Solterra“ už KGM modelį yra apie 3 tūkst. eurų brangesnis.

„Gamintojai vis dar ieško būtų, kaip papildyti rinką kuo įvairesniais modeliais ir vairuotojams pasiūlyti kuo platesnį spektrą jų poreikius atitinkančių savybių. Bet ne mažiau svarbu, kad pirkėjai sugebėtų praplėsti savo požiūrį ir atidžiau patyrinėtų rinką: joje galima atrasti malonių ir gal net kiek netikėtų, bet poreikius patenkinančių automobilių“, – reziumuoja automobilių apžvalgininkas.

 

ŽYMĖ:
Pasidalink