Lenktynėse rastas sprendimas tapo neatskiriama sportinių sedanų dalis

Technikos entuziastai sutaria, kad norint važiuoti tikrai greitai ir sportiškai, keturių varančiųjų ratų sistemos yra nepamainomos. Ir jos naudojamos ne tik visureigiams, augant variklių galiai dvi varančios ašys naujiems sportiškiems sedanams naudojamos vis dažniau. Panašu, kad šiame automobilių segmente viena varančioji ašis greitai patirs tą patį, ką jau patyrė mechaninė pavarų dėžė, – išnyks.

Toks sprendimas atsirado prieš tris dešimtis metų. „Audi“ ir „Peugeot“ tapo vienais pirmųjų gamintojų, nusprendusių sportiškus sedanus aprūpinti keturių varančiųjų ratų sistemomis. Patirtis aukščiausio lygio lenktynėse – Pasaulio ralio čempionate – šių kompanijų inžinieriams parodė tokių automobilių pranašumą.

Užtikrintas universalumas

Keturių varančiųjų ratų pavara automobiliams suteikia kitokių sukibimo galimybių. Vienu pirmųjų tikrų sportiškų sedanų laikomas 1989 metais pasirodęs „Audi 200 Quattro 20V“. Vertinant šiuolaikiniais standartais, šis modelis nebuvo itin galingas – 2,2 litro penkių cilindrų variklis išvystė 220 AG, tačiau dėl keturių ratų pavaros jis buvo lengvai valdomas net pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis.

Netrukus tokio pat galingumo modelį pristatė ir „Peugeot“ – 405 modelio versiją T16. Išskirtinis automobilis turėjo nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą. Pagal konstrukciją tai buvo itin pažangus automobilis, kurį labai vertino sportiško šeimos sedano ieškantys vairuotojai.

Dabartiniais laikais net ir tokie su galiniais varančiaisiais ratais asocijuojami gamintojai kaip BMW pereina į kitą stovyklą. Pavyzdžiui, BMW M5 yra laikomas klasikiniu sportišku sedanu, tačiau net ir šis modelis nuo 2017 metų turi keturių varančiųjų ratų sistemą.

O vienas paskutinių ryškių permainų pavyzdžių – naujos kartos BMW M3 ir M4 modeliai. Nors abu automobiliai iš pradžių bus siūlomi įprastos schemos (priekyje sumontuotas variklis suka galinius ratus), labai greitai pasirodys ir versijos su keturiais varančiaisiais ratais. Galingiausių M3 ir M4 versijų pajėgumas vis tiek siekia 503 AG, o tokia trauka vienai ašiai nėra itin praktiškas sprendimas – negelbėja nė naujausios pagalbinės sistemos. Sportiški sedanai išpopuliarėjo dėl universalumo, o jei automobiliu nepatogu važinėti žiemą, jau yra trūkumas.

Analogišką žingsnį maksimalaus efektyvumo link žengė „Mercedes-AMG“ inžinieriai. Kompanija neseniai pareiškė, kad visi naujos kartos modeliai turės keturių varančiųjų ratų pavarą.

Pažangūs techniniai sprendimai

Grynakraujė sportinė „Peugeot 405 T16“ versija 1989 ir 1990 metais dominavo Dakaro ralyje ir „Pikes Peak“ kalnų lenktynėse. Pasaulio ralio čempionate šis automobilis pakeitė du kartus bendroje įskaitoje ankstesniais metais nugalėjusį legendinį „Peugeot 205 T16“.

Gatvėms skirto 405 T16 modelio 2 litrų darbinio tūrio 4 cilindrų variklis buvo aprūpintas „Garrett“ turbokompresoriumi ir išvystė iki 220 AG.

Tokia trauka sedanui leido nuo 0 iki 100 įsibėgėti per 7 sekundes ir pasiekti maksimalų 235 km/val. greitį. Optimalų sukibimą užtikrino nuolatinė keturių varančiųjų ratų pavara su klampiąja mova, priekinei ašiai teko 53 proc. sukimo momento, o galinei – 47 proc.

Kurdami „Peugeot 405“ dizainą, italų „Pininfarina“ studijos specialistai nuveikė puikų darbą, tad sportiška šio modelio versija specialiai nebuvo perkrauta detalėmis. Akylesni entuziastai 405 T16 galėjo atskirti pagal didesnius 16 colių penkių stipinų lengvojo lydinio ratlankius ir priekinių žibintų valytuvus, kitas apdailos detales. Pamatyti jį gatvėje tikimybė – nedidelė, nes pagaminti vos 1046 automobiliai, kuriuos graibsto kolekcionieriai.

Sportiškumas ir ekologija žengia išvien

Prancūziškas sportinis sedanas atgimė praėjus kone 30 metų. Gamintojas šiemet pristatė „Peugeot Sport Engineered“ sukurtą 508 sedano versiją su benzininiu ir dviem elektros varikliais. Bendras hibridinės jėgainės pajėgumas sieks 360 AG ir 520 Nm, o dėl lenktynių inžinierių indėlio valdymas yra tikslus ir aštrus – „Peugeot“ turi itin turtingą automobilių sporto istoriją ir įvairius lenktynių trasose ištobulintus sprendimus nuolat perkelia į serijinės gamybos modelius.

Iki 100 km/val. sportiškas modelis įsibėgėja per 5,2 sek., o spurtas nuo 80 iki 120 km/val. tetrunka vos 3 sek. „Peugeot Sport“ inžinieriai automobilio pakabą tobulino iki pasiekė puikų komforto ir vairavimo malonumo kompromisą – ji yra trijų minkštumo lygių.

Šis modelis turi keturis varančiuosius ratus, o dėl unikalaus variklių išdėstymo ir priekinius, ir galinius ratus suka elektros varikliai – tai reta įkraunamų („plug-in“) hibridinių automobilių segmento technologija.

Hibridinė jėgainė leido užtikrinti ne tik didelę galią, bet ir ekonomiškumą – iš elektros tinklo įkraunamas modelis vidutiniškai į aplinką išmeta tik 46 g/km anglies dioksido. Tokiu keliu pamažu žengia vis daugiau galingų automobilių gamintojų, pradedant nuo išskirtinių automobilių kaip „Ferrari“ ar „Koenigsegg“, baigiant „Peugeot“ ar „Volvo“.

Pasidalink
Exit mobile version