„Lexus RZ“ elektromobiliui skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ saugumo įvertinimas

Naujasis bendrovės „Lexus“ vien baterijoje kaupiama elektros energija varomas RZ modelis 2023 metų „Euro NCAP“ saugumo bandymuose gavo aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą. Elektrinis Japonijos gamintojo SUV aukštus įvertinimus surinko visose saugos kategorijose: už suaugusiųjų saugumą skirti 87 proc. galimų balų, tiek pat atseikėta už vaikų saugumą, už pažeidžiamų eismo dalyvių apsaugą suteiktas 84 proc. balų įvertinimas, o dar 81 proc. balų įvertintas saugos pagalbinių sistemų veikimas. RZ elektromobilis pasižymi tvirta platforma ir kėbulo konstrukcija, o baterijos blokas saugiai integruotas į važiuoklę. Pasyvų automobilio saugumą didina jau bazinėje įrangoje montuojamos devynios saugos pagalvės. Be to, kaip ir visuose „Lexus“ modeliuose, RZ standartinėje komplektacijoje įdiegtas visapusiškas pažangių saugumo ir vairuotojo pagalbos sistemų rinkinys „Lexus Safety System+“. Naujausio trečiosios kartos „Lexus Safety System+“ paketo patobulinimai ir papildymai apima platesnę rizikingų situacijų aptikimo amplitudę. Tarp pagrindinių paketo elementų galima išskirti priešpriešinio susidūrimo aptikimo sistemą, veikiančią su radaru ir vaizdo kamera bei aptinkančią artėjančias transporto priemones, tarp jų – ir motociklus. Dabar naujos kartos sistema tamsiu paros metu gali atpažinti ir dviratininkus. O kartu su nauja posūkio sankryžoje pagalbine funkcija ši sistema nustato kitus eismo dalyvius sukant į šoną bei gatvę kertančius pėsčiuosius. Nukrypimo nuo eismo juostos įspėjimo funkcija ir eismo juostos sekimo pagalbinė sistema padeda išlaikyti automobilį savo eismo juostos centre. Tai ne tik sumažina vairavimo naštą, bet ir prireikus padeda suvaldyti automobilį. Dinaminė greičio palaikymo sistema su radaru leidžia vairuotojui nustatyti atstumą iki kitų eismo dalyvių ir pagreitėjimo lygį, kai atstatomas norimas greitis. Naudojant naują greičio mažinimo pagal posūkio kreivę funkciją, elektromobilio greitis dabar gali būti automatiškai reguliuojamas atsižvelgiant į artėjančio posūkio laipsnį. Avarinio stabdymo sistema gali sulėtinti elektromobilį ar jį visiškai sustabdyti, jei, pavyzdžiui, vairuotojas staiga sunegaluoja ir nepajėgia perjungti valdiklių. Kai šį veiksmą atlieka pats automobilis, jis įspėja kitus eismo dalyvius mirksėdamas avariniais žibintais. Avarinio sustojimo sistemos aktyvavimo laiką galima paankstinti pagal poreikį. Tam vairavimo monitoriuje galima nustatyti ankstyvesnę reakciją į netinkamas vairuotojo būsenas: kaip antai išsiblaškymas, negera sėdimoji padėtis, užmerktos ar nemirksinčios akys arba neįprasti galvos svyravimai. Dažniausiai proaktyvioji vairavimo pagalba švelniai ir neįkyriai padeda vairuotojui riedant nedideliu greičiu mieste: ji valdo atstumą iki priešais važiuojančių automobilių, taip pat suteikia vairavimo ir stabdymo pagalbą, reaguojant į pėsčiuosius, dviratininkus ar pakeliui stovinčias transporto priemones. Naudodama tokias plataus spektro pagalbos vairuotojui technologijas, „Lexus“ siekia, kad tokie automobiliai kaip RZ būtų vieni saugiausių kelyje.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version