Lietuvių ekipažus Latvijoje vykusiame Europos ralio čempionato etape lydėjo nesėkmės

„Teltonika Racing“ komandos lenktynininkui Vaidotui Žalai nepavyko pasiekti kaimyninėje Latvijoje vykusiame Europos ralio čempionato etapo finišo. Po pirmosios varžybų dienos lietuvis pretendavo į greičiausių pilotų penketuką, tačiau sekmadienį pavojingoje vietoje išlėkęs iš trasos savo pasirodymą baigė neplanuotai anksti.

Septintajame greičio ruože V. Žalos vairuojama „Škoda Fabia Rally2 Evo“ išvažiavo iš trasos ir priekiu žemyn įstrigo ant stataus pakelės šlaito. Lietuvio ir austrės Ilkos Minor ekipažui dar bandė padėti „Tet Rally Liepaja“ etapo žiūrovai. Atskubėjusiems žiūrovams pritrūko jėgų, o „Teltonika Racing“ komanda pagalbą galėjo suteikti tik sustabdžius greičio ruožą. Jie vėliau bendromis jėgomis ištraukė automobilį iš griovio, tačiau varžybų tęsti ekipažas nebegalėjo dėl sugaišto laiko.

Sunkiai varžybos klostėsi ir kitiems lietuviams. Vladas Jurkevičius vertėsi įveikdamas paskutinį pirmosios „Tet Rally Liepaja“ etapo dienos greičio ruožą. Justas Simaška sekmadienį dar turėjo realius šansus užlipti ant nugalėtojų podiumo priekiniais ratais varomų automobilių įskaitoje, tačiau visas viltis nubraukė devintajame greičio ruože prakirstas ratas.

Automobilį ištraukė, bet jau buvo per vėlu

V.Žala pasakojo, kad incidento metu jis, šturmanė ir netgi automobilis rimtai nenukentėjo. Anot lenktynininko, „Škoda Fabia Rally2 Evo“ ralio bolidas tiesiog pakibo ant stataus melioracijos griovio ir išsivaduoti patiems nebuvo jokių šansų. Atskubėjusiems žiūrovams pritrūko jėgų, o „Teltonika Racing“ komanda pagalbą galėjo suteikti tik uždarius greičio ruožą.

„Savaitgalis buvo išties sudėtingas. Viena vertus smagu, kad pavyko padidinti tempą ir pirmąją dieną keletą ruožų įveikėme pirmajame trejetuke. Visgi klaidų nepavyko išvengti ir kiekvienas atvejis kainuodavo po 10-15 sekundžių. O galiausiai ralyje svarbūs ne atskirų greičio ruožų, o viso etapo rezultatas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Jis svarstė, kad galbūt Latvijoje lemiamais momentais šiek tiek pritrūko ir koncentracijos. Anot sportininko, su kiekvienu tokiu startu siejami dideli lūkesčiai, todėl natūralu, kad ir nesėkmės įsimena ilgesniam laikui. Visgi V. Žala pažymėjo, kad dalyvavimas itin konkurencingame Europos ralio čempionate buvo itin naudingas ir prieš Dakarą norėtų sudalyvauti dar bent vienose klasikinio ralio varžybose.

„Gaila, kad šiame čempionate nebeliko etapų, kurie vyktų važiuojant žvyriniais greičio ruožais. Sportiniu tempu įveiktų kilometrų tikrai norėtųsi nuvažiuoti daugiau ir galbūt dar spėsime kažkur sudalyvauti šią vasarą. Kokios tiksliai varžybos tai galėtų būti, spręsime įvertinus aplinkybes“, – apie planus užsiminė jis.

Didinant tempą reikia daugiau tikslumo

„Tet Rally Liepaja“ etape V. Žala gavo vertingų pamokų iš gerokai didesnę patirtį sukaupusios šturmanės I. Minor. Taiklūs profesionalios sportininkės duoti patarimai privertė lenktynininką susimastyti apie tai, ką jis turėtų daryti norėdamas važiuoti greičiau.

„Norint važiuoti greičiau ir daryti mažiau klaidų reikia siaurinti trajektorijas bei siekti didesnio tikslumo. Siekiant kiekviename kilometre sutaupyti sekundės dalį, reikia ieškoti papildomų vidinių resursų. Dalyvaudamas Lietuvos ralio čempionate dėl tokių dalykų nesukdavau galvos – važiuodavau taip, kaip man pavyksta ir patinka.“, – aukštesnio konkurencijos lygio varžybų patirtimi dalinosi jis.

Nuotraukos V.Dranginio

Pasidalink
Exit mobile version