Lietuvoje debiutavo antrosios kartos „Kia Niro“

Naująjį „Kia Niro“ inžinieriai nuo pat pagrindų projektavo siekdami patenkinti didžiulius ekologinius lūkesčius puoselėjančių vairuotojų poreikius. Antrosios kartos miesto visureigis jau debiutavo Lietuvoje ir pasirinktose atstovybėse galima užsisakyti bandomuosius važiavimus.

Stilistiškai įspūdingas, nuolat prie interneto prijungtas naujos laidos „Niro“ išsiskiria iš daugumos modelių, nes siūlomas tik su elektrifikuotomis jėgos sistemomis: hibridine elektrine (angl. Hybrid electric vehicle, HEV), iš tinklo įkraunama elektrine (angl. Plug-in hybrid electric vehicle, PHEV) ir visiškai elektrine (angl. Electric vehicle, EV) pavaromis.

Naujos kartos modelis išsaugojo kompaktišką dydį, bet yra erdvesnis nei pirmtakas. Ratų bazė padidėjo iki 2 720 mm, o bendras ilgis – iki 4 420 mm.

Dėl salono patobulinimų padidėjo vidinė „Niro“ erdvė – dabar ji panašesnė į klase aukštesnių automobilių. Bagažinės dydis siekia 451 litrą, o 16 cm prošvaisa leidžia automobiliu patogiai nardyti miesto gatvėmis.

Kia Niro

Tvarumas tapo vienu svarbiausių argumentų

Stilingo, aukščiausios kokybės medžiagomis padengto naujojo „Niro“ salono dizaino idėja pasiskolinta iš visiškai elektrinio EV6.  Buvo siekiama sukurti technologiškai pažangią erdvę, nepaisant pasirinkto įrangos lygio.

Parenkant salono medžiagas, tvarumas tapo vienu svarbiausių argumentų. Pavyzdžiui, elektra varomos „Niro“ versijos salone vyrauja tekstilė, kuriai pagaminti nebuvo panaudoti gyvūnai, įskaitant aukščiausios kokybės sėdimuosius paviršius ir visus liečiamuosius taškus.

Lubos padengtos perdirbta medžiaga, kurios 56 proc. sudaro pakartotinai panaudotas PET pluoštas. Plonos šiuolaikiškos sėdynės su integruotomis paltų pakabomis leidžia dar labiau išplėsti erdvę. Jos yra aptrauktos aukštos kokybės biopoliuretanu ir iš eukaliptų lapų pagaminta medžiaga. Siekiant sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir atliekų kiekį, salono durų plokštės nuteptos dažais, kuriuose nėra benzeno, tolueno ir ksileno izomerų.

Vairuotojai gali papildomai užsisakyti du 10,25 colio įstrižainės ekranus: centrinį multimedijos ir prietaisų skydelį. Kartu jie sukuria itin stiprų vizualinį įspūdį. Automobilio multimedijos sistema palaiko nuolatinį interneto ryšį.

„Active Sound Design“ funkcija leidžia vairuotojui skaitmeniniu būdu sustiprinti „Niro“ variklio garsą salone. Melomanams siūloma papildomai užsisakyti aukščiausios kokybės aštuonių garsiakalbių „Harman / Kardon“ garso sistemą.

Priekinių sėdynių šonuose yra standartiškai montuojami USB prievadai, o, papildomai užsakius, krėslai gali būti ne tik šildomi, bet ir ventiliuojami. Dalis komplektacijų turi ir programuojamos sėdynių padėties atminties funkciją.

Pažangios technologijos

Šios kartos „Kia Niro“ pasižymi ypatinga pažangių technologijų gausa: nuo vairuotojo pagalbininkų iki net bazinės įrangos modeliuose diegiamų saugumo sistemų.Vairuotojų patogumui automobilyje gali būti montuojamas projekcinis ekranas, rodantis svarbiausią informaciją akių lygyje. Visuose automobiliuose užtikrintas belaidis „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ funkcionalumas, o papildomai galima užsakyti belaidį mobiliųjų įrenginių įkroviklį.

Naujos kartos modelyje įdiegta gausybė saugos priemonių: eismo juostos laikymosi pagalba; priešpriešinio susidūrimo vengimo sistema, turinti pėsčiųjų aptikimo funkciją; eismo juostos sekimo pagalba; vairuotojo dėmesio patikrinimo sistema; susidūrimo su eismo dalyviu aklojoje zonoje sistema, turinti paralelinio išvažiavimo funkciją; skersinio eismo judant atbulomis išvengimo pagalba; saugaus išlipimo iš automobilio (perspėja apie gale sėdinčius keleivius, jei jiems atidarant dureles atvažiuoja automobilis) ir galinio keleivio įspėjimo sistemos.

Pastaroji ypač aktuali vaikų turintiems žmonėms – prieš išlipant iš automobilio sistema perspėja, kad būtų patikrina galinė sėdynė.

Pirmą kartą elektra varomoje „Niro“ versijoje siūloma pasirenkama naujos kartos važiavimo greitkeliais pagalbos sistema. Ją sudaro eismo juostos keitimo pagalba, priešpriešinio susidūrimo išvengimo sistema, turinti juostos keitimo funkciją, ir išmanioji greičio palaikymo sistema, turinti mašininio mokymosi funkciją. Išmanioji pastovaus greičio palaikymo sistema, turinti „Stop & Go“ ir „Navigation-Based Curve“ funkcijas, yra įdiegta visuose modeliuose.

Pažangi „Kia Connect“ ryšio sistema standartiškai montuojama „Niro EX“ ir aukštesniuose įrangos lygiuose. Papildomai vairuotojai gali atrakinti automobilio dureles naudodamiesi 2.0 skaitmeninio rakto versija, kuri leidžia aktyvuoti automobilį per „Apple iPhone“, „Apple Watch“ ar „Samsung Galaxy“ įrenginius. Programinės įrangos naujiniai atsisiunčiami nuotoliniu būdu, tad automobilyje visuomet bus įdiegti naujausi žemėlapiai ir multimedijos versijos.

„Niro“ elektromobilyje taip pat montuojamas integruotas generatorius, leidžiantis įkrauti kitus įrenginius – kaip ir EV6 modelyje.

Trys tvarios jėgos sistemos

Naujasis „Niro“ modelis bus siūlomas išskirtinai tik su elektrifikuotomis jėgos sistemomis. Visi modeliai turi priekinius varančiuosius ratus, o hibridinės versijos – šešių pavarų, dviejų sankabų automatines greičių dėžes.

Hibridiniame „Niro HEV“ montuojamas 1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininis motoras bei 42 kW galios elektrinis variklis. Kartu jie pasiekia 141 AG galią bei 265 Nm sukimo momentą. Patobulinta aušinimo sistema ir trinties bei degimo technologijos užtikrina didesnį degalų naudojimo efektyvumą, todėl vidutinės automobilio sąnaudos 100 km siekia 4,4–4,7 litro degalų.

Iš tinklo įkraunamas hibridinis „Niro PHEV“ turi tokį patį 1,6 litro variklį bei 62 kW elektrinę jėgainę, o bendra sistemos galia siekia 180 AG ir išvysto 265 Nm sukimo momentą. Šiame modelyje naudojama 11,1 kWh ličio jonų polimerų baterija gali būti įkrauta greičiau nei per tris valandas, o vien elektros režimu automobilis gali įveikti iki 53 km (versija su 16 colių ratlankiais). Tai yra 25 proc. geresnis rezultatas nei pirmtako.

Tik elektros energija varomas „Niro EV“ turi 64,8 kWh talpos bateriją bei 150 kW/201 AG galios elektrinį variklį. Prijungus prie sparčiojo įkroviklio, elektromobilio baterijos energijos atsargos nuo 10 iki 80 proc. gali būti papildytos per 45 minutes, o didžiausia įkrovimo galia siekia 85 kW. 11 kW galios integruotas įkroviklis leidžia elektromobilį įkrauti iš standartinio tinklo greičiau nei per 7 valandas.

Didžiausias viena įkrova šio elektromobilio nuvažiuojamas atstumas siekia iki 407 km. Pasirenkamas šilumos siurblys ir baterijos pašildymo sistema suteikia galimybę išsaugoti įveikiamo atstumo parametrus atšalus orams.

Išmanusis regeneracinis stabdymas leidžia vairuotojui pačiam pasirinkti, koks turėtų būti automobilio stabdymo lygmuo atleidus akceleratoriaus pedalą. Atgaunama kinetinė energija padeda padidinti nuvažiuojamą atstumą. Automobilio sistema gali pati apskaičiuoti reikalingą regeneravimo apimtį, naudodama kelio informaciją renkančių jutiklių duomenis.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version