Lietuvoje – prabangiųjų „BMW 7“ premjera: parodytas elektra varomas sedanas „i7“

panauto1@gmail.com

Antradienio vakarą Vilniuje pristatyta karščiausia šių metų Vokietijos automobilių koncerno BMW naujiena – prabangiosios serijos „BMW 7“ automobilis. Pirmą kartą istorijoje „BMW 7“ turės ir tik elektra varomą versiją – „i7“. Į šalies gatves pirmieji naujieji 7 serijos modeliai išriedės jau lapkričio mėnesį.

„Skaičius 7 dažnai vadinamas tobulu skaičiumi – turime 7 pasaulio stebuklus, 7 muzikos natas ir savaitės dienas, 7 pagrindines spalvas, 7 didžiausias planetas ir ryškiausias žvaigždes. Lygiai taip pat ir BMW automobilių gamoje skaičius 7 žymi tobulumą. „BMW 7“ modeliai visuomet tampa flagmanais ir atspindi, kokių dizaino, prabangos, komforto ir technologinių sprendimų galime tikėtis ateities BMW modeliuose. Išskirtinis dizainas, prabanga ir komfortas, intuityvios technologijos ir tvarumas – tai raktažodžiai, kurie geriausiai apibūdina naująjį „BMW 7“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Prabanga ir komfortas keleiviams

Pasak M. Daujoto, naujojo „BMW 7“ pristatymą reikia pradėti nuo jo vidaus, mat tai automobilis, kuriame sėdėti keleivio vietoje ne ką mažiau malonu nei vairuotojo.

Viena neįprasčiausių naujovių ne tik BMW, bet ir visoje automobilių industrijoje – nuo stogo nusileidžiantis milžiniškas, 31,3 colio (79,5 cm) įstrižainės 8 K raiškos „BMW Theatre“ ekranas, dėl kurio šis automobilis gavo „kino ložės ant ratų“ epitetą. 32:9 formato ekrane galima žiūrėti vaizdą per visą ekraną, arba jį padalinti į dvi dalis skirtingiems keleiviams ir žiūrėti skirtingą turinį.

Valdyti kino ekraną galima balsu arba per durelėse įrengtą lietimui jautrų ekranėlį. Juo, beje, taip pat galima atidaryti ir uždaryti automobilio dureles, valdyti langus. Kino ložės efektą sustiprina ir išskirtinė 4D erdvinio garso sistema „Bowers & Wilkins Diamond“, kurią sudaro net 30 garsiakalbių, įmontuotų įvairiose salono vietose, taip pat ir sėdynėse.

„Prezidentinė“ vieta automobilio gale taip pat tapo dar komfortiškesnė – masažo funkciją turinti sėdynė išsilanksto patogiau, suteikia daugiau erdvės keliaujančiajam, leidžia ištiesti kojas. Apskritai, erdvės „BMW 7“ tikrai netrūksta – tai vienas ilgiausių modelių savo klasėje. Siekiant tvarumo, salone naudojamos tvaresnės, perdirbtos ar perdirbamos medžiagos.

„Švaresnė“ ir modernesnė vairuotojo zona

Nors BMW inžinieriai skyrė daug dėmesio sėdintiems gale, jie tikrai nepamiršo ir pagrindinio asmens automobilyje – vairuotojo. Jo zonoje taip pat gausu naujovių ir patogumų, personalizavimo galimybių.

Automobilio priekyje inžinieriai gerokai sumažino mygtukų skaičių, o dalį jų funkcijų perkėlė itin originaliai – į horizontaliai per priekinę panelę besitęsiančią interaktyvią valdymo juostą. Ji ir apšviečia saloną, ir turi integruotus valdiklius, kuriais galima, pavyzdžiui, valdyti salono ventiliaciją arba atidaryti dėtuvę.

Vairuotojo zonoje įmontuotas išlenktas BMW monitorius su naujausia „iDrive“ operacine sistema, turinčia „My Modes“ funkcionalumą. Ši funkcija leidžia keisti įvairius automobilio važiavimo nustatymus ir interjero aplinką (vizualizacijas, apšvietimą ir pan.).

Įdomu tai, kad dėl įdiegtų autonominių funkcijų, automobilio priekyje esančiame ekrane BMW pirmą kartą įdiegė „YouTube“ bei „Netflix“ programėles. Jos leis žiūrėti mėgstamą video turinį, kai automobilį valdys autonominė įranga ar sustojus.

Autonominis vairavimas ir vaizdo turinys vairuotojui

Automobilio valdymo komfortą ir saugumą vairuotojui padidins „BMW 7“ diegiami vairuotojo ir parkavimo asistentai. Jau standartinėje įrangoje pirkėjai ras juostos palaikymo, aklosios zonos stebėjimo, susidūrimo ir automatinio stabdymo, perspėjimo apie galimą susidūrimą su dviračiais ir pėsčiaisiais sukant ir kitas sistemas, taip pat BMW „Parking Assistant Plus“ sistema.

Už papildomą mokestį „BMW 7“ pirkėjai galės užsisakyti „Driving Assistant Professional“ ir „Driving Assistant Plus“ sistemas, kurios geba dar daugiau automobilio valdymo funkcijų atlikti autonomiškai – keliauti automagistralėmis galima neuždėjus rankų ant vairo, asistentas padės valdyti automobilį visuose keliuose važiuojant iki 210 km/val. greičiu, saugos nuo šoninio susidūrimo ir kt.

Prabangesnė išorė su kristalo žibintais

Iš išorės naujos kartos 7 modelis atrodo dar moderniau ir prabangiau nei jo pirmtakas. Vienas ryškiausių atnaujinimų – perskirti priekiniai žibintai: dienos šviesos žibintai sumontuoti šalia variklio dangčio, o artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai – žemiau, priekiniame buferyje.

Dienos šviesos žibintai „Iconic Glow“ išsiskiria tuo, kad yra itin siauri, o juose naudojami „Swarovski“ kristalai (papildomai pasirenkami). Tamsiu paros metu „BMW 7“ padės išsiskirti ir dėl šviečiančių priekinių grotelių apvado.

Naujojo „BMW 7“ automobilio durelių rankenos yra įleistos į korpusą. Tačiau įdomiau yra tai, kad pačios durelės atidaromos ir uždaromos ne rankiniu, o elektroniniu būdu, taip pat gali būti atidaromos mobiliuoju telefonu.

Keturios modelių versijos, vien elektra – 625 km

Naujasis „BMW 7“ turės keturias versijas, kurių ryškiausia – tik elektra varomas „BMW i7“. Šio sedano ratus suka du elektros motorai, išvystantys bendrą 400 kW / 544 AG galią. Su tokiais varikliais 100 km/val. greitį „BMW i7“ geba pasiekti per 4,7 sekundės.

Prabangusis elektromobilis viena įkrova galės įveikti iki 625 km nuotolį (pagal WLTP standartą). Modelyje sumontuota 101,7 kWh talpos ličio jonų baterija, o vidutinės sąnaudos siekia 19,6–18,4 kWh/100 km. „BMW i7“ palaiko greitąjį krovimą iki 195 kW galia, tad per 10 minučių automobilio bateriją galima papildyti net 170 km kelionei.

Naujasis „BMW 7“ taip pat turės tris versijas su vidaus degimo varikliais – dyzelinę „740d xDrive“ ir dvi iš tinklo įkraunamas hibridines versijas – „750e xDrive“ ir „M760e xDrive“. Pastaroji bus galingiausia. 3 l darbinio tūrio 6 cilindrų agregatą turintis automobilis išvystys siekia 420 kW (571 AG) galią ir 100 km/val. pasiekia per 4,3 sekundės. O vien elektra šis modelis gali įveikti iki 84 km (pagal WLTP).

Antroji iš tinklo įkraunama hibridinė versija „750e xDrive“ tik elektra įveiks truputį daugiau – 89 km, o 100 km/val. greitį išvystys per 4,9 sekundės.

Lietuvoje pasirodys lapkričio mėnesį

Oficiali BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ praneša, kad pirmiausia, šį lapkritį, gatvėse pasirodys „BMW i7“ versija. Šio prabangiojo elektromobilio kaina prasideda nuo 145 790 eurų.

„BMW 7“ versijų su vidaus degimo varikliais kainos turėtų paaiškėti netolimoje ateityje, o į gatves šie modeliai išriedės kitų metų pradžioje.

ŽYMĖ:
Pasidalink