Po daugiau nei dviejų dešimtmečių pertraukos Lietuvos automobilių ralio čempionatas sugrįžo į Ukmergę. Ir sugrįžo audringai – „Jusema Rally Ukmergė 2025“ tapo ne tik greičio, bet ir tikrų dramų arena. Vieniems tai buvo nauja teritorija, kitiems – nostalgiją keliantys seniai užmiršti greičio ruožai. Tačiau visiems, be išimties, Ukmergės apylinkės tapo tikru iššūkiu.
V.Žala dominavo nuo pradžios iki pabaigos
Renginio žvaigžde tapo šio sezono lyderis Vaidotas Žala, kuris kartu su šturmanu Ugniumi Vainevičiumi dominavo nuo pirmojo iki paskutinio greičio ruožo. Jų „Škoda Fabia RS Rally2“ buvo tiesiog nepavejama – 16 iš 16 laimėtų greičio ruožų ir beveik dviejų minučių persvara po 115 sportinių kilometrų. Tai – ne tik pergalė, tai – pareiškimas konkurentams.
Trasa netaupė nei čempionų, nei vietinių
Nors penktadienis buvo palyginti ramus, šeštadienis parodė visą trasos sudėtingumą. Vieni pirmųjų iš ralio pasitraukė praėjusių metų čempionas Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu – jų „Škoda Fabia Rally2 Evo“ įstrigo vietinėje augmenijoje jau pirmajame šeštadienio ruože.
Ukmergės publikos palaikytas vietinis herojus Deividas Gezevičius taip pat patyrė nesėkmę – puikiai važiavęs lenktynininkas dėl techninio gedimo sustojo vienuoliktame ruože. Vos po vieno ruožo dar viena drama – Justo Simaškos vairavusio „Škoda Fabia SRT Proto“ avarija. Ekipažas liko sveikas, bet automobilio likimas kur kas liūdnesnis.
Kova dėl podiumo: sekundės sprendė viską
Antrąją vietą užėmė Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu, kurie išsilaikė besivejančių varžovų priekyje , tačiau realios grėsmės Vaidoto Žalos dominavimui nekėlė. Tuo tarpu trečioji vieta sprendėsi paskutinėse sekundėse. Giedrius Firantas su Matu Valiuliu, vairuojantys tokį patį „Škoda Fabia R5“, paskutiniame ruože sugebėjo pavojingai priartėti prie Notkaus, bet galutinėje įskaitoje pritrūko vos penkių sekundžių.
Dviem ratais varomų automobilių nugalėtojas – BMW M3
Martynas Samsonas su Ervinu Snitku įtikinamai nugalėjo dviem ratais varomų automobilių įskaitoje. Jų raudonasis „BMW M3 E36“ per visą ralį neprilygo jokiam varžovui ir finišavo turėdamas net trijų minučių persvarą.
Ralio ateities žvaigždės: „Lithuanian Rally4 Trophy“ intrigos
Dėl 80 000 eurų stipendijos startui Europos čempionate besivaržantys jaunieji sportininkai taip pat turėjo ką papasakoti. Penktadienį dar keturi dalyviai pretendavo į pergalę, tačiau šeštadienis viską apvertė.
Vienas pirmųjų pasitraukė dabartinis „Lithuanian Rally4 Trophy“ lyderis Markas Buteikis – „Ford Fiesta Rally4“ išslydo iš trasos ir pažeidė radiatorių. Nelaimės užklupo ir kitus – Irmantas Buivydas prarado daug laiko, o Eriko Valkerio „Opel Corsa Rally4“ liko stovėti su lūžusiu ratu.
Tačiau tikra drama įvyko paskutiniame, beveik 18 km ilgio greičio ruože. Vos aštuoniomis sekundėmis nuo lyderio Aro Kvedaro atsilikinėjęs Klaudas Bučinskas sėkmingai pasiekė finišą, bet… Aro taip ir nesulaukė. Paskutinio ruožo viduryje „Peugeot 208 Rally4“ kliudė kelmą, išlaužė ratą, ir kova apmaudžiai baigėsi.
„Jusema Rally Ukmergė 2025“ tapo tikra ralio švente – su įtampa, sportiniu meistriškumu ir dramomis, kurios dar ilgai bus aptarinėjamos lenktynių bendruomenėje. Vieniems tai buvo saldi pergalė, kitiems – skaudi pamoka, bet visi sutiks: Ukmergė grįžo į ralio žemėlapį su trenksmu.