Tiems, kurie kas kartą eidami gatve atsisuka į kiekvieną „pikčiau“ burzgiantį automobilį, laisvalaikiu mėgsta palyginti, kas važiuoja iki 100 km/val. greičiau, ir supranta, ką reiškia ketvirtis mylios, artėjantis savaitgalis bus išties ypatingas. Kazlų Rūdoje esančiame Lietuvos kariuomenės aerodrome startuoja pirmasis Lietuvos „drago“ čempionato etapas.
„RSVMotors drag čempionato“ etapas, kuriuo savotiškai atidaromas Lietuvos traukos varžybų sezonas, žada organizatoriai, išties bus įspūdingas. Pirmiausia – dalyvių gausa, mat prie „drago“ starto linijos šeštadienį, gegužės 21-ąją, stos ne tik automobilius su šimtais arklio galių vairuojantys profesionalai ir mėgėjai, bet ir motociklininkai. Iš viso žiūrovai, nusprendę užsukti į Kazlų Rūdos karinį aerodromą, galės pamatyti mažiausiai devynias dešimtis įdomių ir labai greitų bolidų vairuotojų pasirodymus.
Tiesa, startuoti traukos varžybose galima ne tik su tyčia šiam sportui ruoštu automobiliu. Varžybose numatyta atskira klasė „Daily Drive“, skirta tiems, kurie kasdien vairuoja greitus automobilius. Jų užduotis – ketvirtį mylios įveikti ne greičiau nei 15,5 sek. Patys greičiausi etapo dalyviai varžysis „Outlaw“ klasėje, kur ketvirtis mylios – 402 metrų atstumas – turės būti įveiktas per 8,9-7,5 sek. tarpą. Organizatoriai neslepia, kad automobilių įvairovė – ypač didelė, mat dėl geriausių laikų varžysis nuo naujasių „Mercedes-Benz AMG“ ir „BMW M“ modelių iki senučių trečios kartos „Honda Civic“.
Kai kurie dalyviai nustebins
Tomas Stadalius, vienas iš čempionato etapo organizatorių, pasakojo, kad traukos varžybų žiūrovams, nuspręsiantiems pasivaikščioti po techninę zoną ir žvilgtelėti į žmogaus galvos dydžio turbinas, galingus variklius ir tai, kas dedasi po automobilių kapotais, reikėtų atkreipti dėmesį į kai kuriuos ypač įdomius dalyvius.
„Pavyzdžiui, Gerdą Andrėkienę. Šis etapas – jos debiutinės varžybos „Pro FWD“ klasėje, o sėdės ji prie profesionaliai šiam sportui ruoštu „Honda Civic“, – pasakojo varžybų organizatorius.
Jo žodžiais, „Honda Civic“ turi 2,4 l darbinio tūrio turbininį variklį, yra varomas priekiniais ratais ir perspektyvos bei galios atsargų šiame automobilyje – labai daug. Iki šiol G. Andėkienė traukos varžybose startavo vos porą kartų su savo kasdieniu automobiliu.
„Tai ją taip „užkabino“, kad specialiai šiam automobilių sportui susikonstravo tinkamą automobilį“, – sakė T. Stadalius.
Nustebinti turėtų ir Raimundas Žilius, kuris taip pat varžysis „Pro FWD“ klasėje. Jo turimas automobilis – iš pirmo žvilgsnio eilinis: 1,9 l darbinio tūrio turbodyzelinis „senolis“. Tačiau po kapotu – 380 AG ir 600 Nm variklis bei milžiniška turbina, sveria šis automobilis – vos 800 kg.
Ieškantys egzotikos akis gales paganyti į Lietuvoje sukonstruotą tikrą „dragsterį“, dar vadinamą „strėle“. Pastarasis turi 8,6 l darbinio tūrio variklį su kompresoriumi, o prie jo vairo sėdęs Mindaugas Beniušis privalės ketvirčio mylios ilgio trasoje suvaldyti daugiau nei 1200 AG.
Siūlo išbandyti patiems
„RSVMotors drag čempionato“ etapo organizatoriai pabrėžia, kad kitaip nei daugelyje automobilių sporto šakų, techninė zona žiūrovams nėra uždara. Tad jie savo akimis gali pamatyti, o kai kuriais atvejais – net ir prisiliesti – prie įdomiausių techninių sprendimų, variklių, pasiklausyti, ką apie turimą techniką pasakoja jos savininkai.
Viena įdomiausių galimybių laukia renginio žiūrovų, kurie į Kazlų Rūdą atvažiuos įsigiję bilietą į pirmąjį čempionato etapą internetu. Kiekvienas jų turi ypatingą šansą laimėti galimybę startuoti traukos varžybose. Ir siūlomas ne tik startas: vienas laimingasis gaus „Insane LT“ variklių galios didinimo specialistų traukos varžyboms paruoštą BMW, aprangą bei savaitę truksiančius mokymus, kuriuose sužinos viską, ko reikia, norint startuoti tikrame „drage“.
Pirmasis „Lietuvos drago čempionato“ etapas vyks gegužės 21 d. Kazlų Rūdoje aerodrome. Kvalifikaciniai važiavimai prasideda jau 11 valandą, o varžybos tęsis iki šeštadienio vakaro.