Didžiosios Britanijos startuolis „Nyobolt” kartu su dizaino studija „Callum” sukūrė stilingą sportinį elektrinį automobilį, kurio pagrindinė techninė ypatybė – didelis akumuliatoriaus įkrovimo greitis.
Mažas ir lengvas benzininis sportinis automobilis „Lotus Elise” buvo gaminamas 1996-2021 m. Jo klijuoto aliuminio platforma davė pradžią keliems kitų markių modeliams – pirmos kartos „Tesla Roadster”, „Opel Speedster”, „Hennessey Venom GT”, „Melkus 2000” ir „Detroit Electric SP:01”. Šiandien pristatytas Nyobolt yra taip pat įdomus, nes jį suprojektavo Julianas Thomsonas – ankstyviausios Lotus Elise (S1 serijos) versijos su apvaliais žibintais autorius. J. Thomsonas dabar dirbantis GM, Nyobolt projekte dalyvavo kaip laisvai samdomas darbuotojas, kurį įdarbino britų dizaino studija Callum.
„Callum” 2019 m. įkūrė buvęs Juliano Thomsono kolega iš „Jaguar”, o dabar nepriklausomas dizaineris Ianas Callumas. Per savo trumpą istoriją „Callum” jau spėjo pristatyti keletą įdomių projektų: perkurti 2000-ųjų pradžios pirmosios kartos „Aston Martin Vanquish”, sukurti visureigio „Prodrive Hunter” interjerą ir pasiūlyti įdomią automobilio salono apdailos, pagamintos iš maisto atliekų, koncepciją.
Julianas Thomsonas perdarė „Lotus Elise S1” dizainą pagal dabartines automobilių dizaino tendencijas. Nyobolt 100 mm platesnis ir 150 mm ilgesnis už savo istorinį protėvį, ratų arkose sumontuoti 19 colių ratlankiai, „optika” dabar yra tik LED, o vietoj tradicinių galinio vaizdo veidrodėlių įrengtos itin mažo vėlinimo kameros. Nyobolt interjero dizainas, deja, dar neatskleistas.
„Nyobolt” – tai 2019 m. britų mokslininkų grupės įkurtos startuolio pavadinimas. Nyobolt kuria naujoviškus akumuliatorių elementus, kurių pagrindinė savybė – didelis įkrovimo greitis. Nyobolt tiksliai nenurodo, kaip šis greitis pasiekiamas, tik pateikia skaičius: 35 kWh Nyobolt sportinio automobilio akumuliatorių galima visiškai įkrauti per mažiau nei 6 minutes, o tai prilygsta tradicinio „angliavandenilinio” automobilio kuro papildymo degalinėje laikui.
Žinoma, čia yra vienas bet: tik 1 MW galios terminalas gali užtikrinti tokį didelį įkrovimo greitį o viešai prieinamų terminalų beveik nėra. Nors, pavyzdžiui, „Tesla” ateityje žada daug tokių terminalų- jų reikia greitam sunkvežimių „Tesla Semi” įkrovimui. Savo ruožtu „Nyobolt” žada, kad didelė įkrovimo galia nesutrumpins akumuliatoriaus veikimo laiko – tai dar vienas jaunos Didžiosios Britanijos bendrovės know-how.
„Nyobolt” savo baterijų serijinę gamybą ketina pradėti jau kitais metais ir įdiegti jas ne tik elektromobiliuose bet ir buitiniuose prietaisuose, robotuose, stacionariuose energijos kaupimo įrenginiuose ir kt. Nyobolt sportinis automobilis iš esmės yra tik naujų technologijų demonstracinis stendas. Pranešime spaudai neužsimenama apie planus vykdyti bent nedidelės apimties gamybą. Gali būti, kad Callumas norės pagaminti šių sportinių automobilių partiją – tikrai atsiras norinčių įsigyti žymių britų dizainerių atgaivintą ir ekologišką Lotus Elise S1.