„Lotus Evija Fittipaldi”: speciali galingiausio pasaulyje superautomobilio versija su čempiono parašu

Lotus

Didžiosios Britanijos bendrovė „Lotus Cars”, kurios kontrolinį akcijų paketą valdo Kinijos holdingo kompanija „Geely”, pristatė specialų flagmano „Evija” modelio leidimą, skirtą legendiniam brazilų lenktynininkui Emersonui Fittipaldi ir jo pirmojo „Formulės 1” čempiono titulo 50-mečiui.

Emerson

Emersonas Fittipaldis „Formulėje-1” startavo 1970 m. „Lotus” komandoje ir jau 1972 m. tapo čempionu ir laimėjo konstruktorių taurę komandai. Tuomet Emersonui buvo tik 25 metai. Antrąjį čempionatą Fittipaldi laimėjo 1974 m. jau važiuodamas „McLaren” komandoje, po to sekė dvi pergalės legendinėse „Indy 500” lenktynėse ir daug kitų laimėjimų. Lenktynių karjerą Fittipaldi baigė tik 1997 m. bet ir tai priverstinai – dėl nugaros traumos gautos avarijos nukritus privačiam lėktuvui, kuriame skrido metu.

Emerson 2

Dabar automobilių sporto veteranui 75 metai, jis yra puikios formos pagal savo amžių ir patirtį ir net dalyvavo specialaus savo vardu pavadinto „Lotus Evija” modelio pristatyme – gaila, bet „Lotus” spaudos tarnyba nuotraukų su legenda pašykštėjo. Bet „Evija Fittipaldi” dosniai papuošta istorinėmis užuominomis: juodai auksinis apdaras tiesiogiai nurodo į 70-ųjų metų „Lotus” formulės automobilius, ratai, stabdžių suportai ir interjeras yra tos pačios spalvų gamos.

Ant galinio spoilerio nupieštuose medaliuose išvardyti komandos „Lotus” ir Fittipaldžio pasiekimai 1972 m. čempionate: penkios laimėtos lenktynės ir du titulai – komandos ir vairuotojų įskaitoje. Ant šoninių statramsčių esantis skaičius 8 – nuoroda į „Lotus Type 72” lenktyninį automobilį, su kuriuo Fittipaldi važiavo 1972 m. Tas pats numeris matomas ant siuvinėto „Lotus Type 72” kontūro, esančio ant priekinės panelės. Ant priekinio salono skydelio išsiuvinėtas Fittipaldi autografas. Ant pakibusios centrinės konsolės esantis rotacinis slėgio ploviklis pagamintas iš perdirbto aliuminio, gauto iš vieno iš „Lotus Type 72” automobilių.

Apie jokias technines Fittipaldi versijos ypatybes nepranešta. 2019 m. pristatytas elektrinis hiperautomobilis „Evija” žymėjo britų prekės ženklo atgimimą po Kinijos holdingo „Geely” sparnu, be to, tai buvo pirmasis „Lotus” modelis skirtas paprastiems keliams su anglies pluošto monokoku. Mažos apimties gamyba prasidėjo tik praėjusiais metais o galutinė specifikacija skyrėsi nuo pristatyto automobilio. Ir skyrėsi į gerąją pusę, kas būna gana retai.

Emerson

„Lotus Evija Fittipaldi” turi keturių elektros variklių jėgainę (po vieną variklį kiekvienam ratui), kurio bendra galia siekia 1500 kW (2039 AG) ir 1700 Nm – šiuo metu tai galingiausias pasaulyje gaminamas automobilis skirtas paprastiems keliams. Akumuliatoriaus talpa – 92 kWh. Visiškai įkrauto akumuliatoriaus užtenka nuvažiuoti 402 km pagal WLTP ciklą. Didžiausia įkrovimo galia – 350 kW. Nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėjama greičiau nei per 3 s, iki 300 km/h – greičiau nei per 9 s, didžiausias greitis ribojamas iki 350 km/h. Automobilio bendroji masė – 1887 kg.

Emerson

„Lotus” pagamins tik aštuonis „Evija Fittipaldi” automobilius, kurių kaina net neskelbiama. Jie visi išpirkti dar prieš pristatymą. Tuo tarpu standartinis „Lotus Evija” kainuoja nuo 1,7 mln. svarų sterlingų (1,953 184 Eur). Planuojama, kad visa „Lotus Evija” serijoje bus 130 automobilių, tame tarpe ir aštuoni „Evija Fittipaldi”.

- Reklama -