Antroji maratono ir priešpaskutinė „Fenix Rally“ diena baigėsi – grįžę į Douz miestą dalyviai
džiaugėsi, kad techniką galės atiduoti į mechanikų globą, o patys dalinosi įspūdžiais iš dviejų
greičio ruožų, kuriuose teko tvarkytis be jokios pagalbos. Pagrindinis maratoninio greičio
ruožo išskirtinumas yra tai, kad naktį dalyviai turi praleisti nuotoliniame bivake, į kurį negali
atvykti jokia techninė pagalba. Dėl šios situacijos likę vieni „Specialist Racing Team“
sportininkai turėjo mąstyti kūrybingai – motobagį ištiko netikėta situacija.
Iššūkiai su technika ir naktis po atviru dangumi
Likus vos keliems kilometrams iki vakarykščio greičio ruožo pabaigos motobagio komanda
pramušė padangą ir teko stoti ją keistis. Komandai tai kainavo nemažai laiko, mat dėl
klampaus smėlio nebuvo paprasta atlikti šią procedūrą, kuriai komanda treniravosi ne vieną
kartą. Grįžę į bivaką vyrai nusprendė, kad kadangi padanga nebuvo visiškai sugadinta, ją dar
galima susiremontuoti užtaisant joje atsiradusią skylę ir vežtis kaip atsarginę, nes iki kito
susitikimo su techninio palaikymo automobiliu buvo likę daugiau nei šimtas greičio ruožo
kilometrų. Pradėjus padangos remontą ekipažas pastebėjo, kad pažeidimas gerokai didesnis
ir kiek neįprastas.
„Supratę, kad pramušėme ratą dar bandėme važiuoti, bet greitai išaiškėjo, kad galime
prisidirbti tik dar daugiau bėdos, todėl teko stoti. Grįžus į bivaką nusprendėme
susiremontuoti padangą, o paskui pastebėjom, kad prakirtome ir ratlankį, tad pirmą kartą
gyvenime teko klijuoti ir jį. Į skylę įkišome kelias atraižas virvės, pripylėme klijų ir įsukome
medsraigtį – nežinia ar tai būtų laikę, tad gerai, kad to ir neteko išbandyti“, – pasakojo Aidas
Bubinas.
Prie motobagio vairo sėdintis Dalius Olechnavičius pasakojo, kad iki šio incidento važiavosi
net labai gerai – buvo ir įnirtingų dvikovų su kitais dalyviais: „Labai smagiai pasipešėm su
„Toyota“ ekipažu – kopose mes jį lenkėm, tiesiosiose jis mus – buvo smagu, o ir pats greičio
ruožas labai geras. Buvo daug mažų kopų, važiavosi labai gerai, daug šokinėjom, bet prieš
greičio ruožo pabaigą atsirado nemažai akmenų, ten ir teko stoti supratus, kad pramušėm
ratą. Dėl to praradome šiek tiek pozicijų, bet bendroje įskaitoje išlaikėme savo vietą, nes
buvome prikaupę laiko rezervo. Beje, naktis po atviru dangumi taip pat buvo labai gera
patirtis – visi sėdėjome prie laužo, vakarieniavome, šnekėjomės. Apie tai daugiau
papasakosime tiesioginės transliacijos facebook metu vakare“.
Viskas gerai, tik bagis nesivedė
„Nepaisant to, kad pavėlavome, greičio ruožą suvažiavome labai gerai. Porą kartų
pravažiavome posūkį, bet tai nepadarė didelės įtakos rezultatui. Bendrai dienos rezultatais
esame patenkinti“, – kalbėjo D. Olechnavičius.
Sportininkas taip pat negailėjo gerų žodžių kalbėdamas apie šturmaną ir sakė, kad turbūt tai
buvo greičio ruožas, per kurį Aidas pasakė daugiausiai žodžių. Buvo itin daug pavojingų
vietų, tad šturmanui teko daug darbo spėti perduoti visą informaciją laiku.
Aidas Bubinas, savo ruožtu, gyrė vairuotoją dėl puikaus vairavimo ir prisipažino, kad pats
šiandien padarė vieną, nors ir nedidelę, bet turint sukaupus tokią navigavimo patirtį,
neatleistiną klaidą: „Vos startavus antrajame greičio ruože suabejojau, ar važiuojame
teisinga kryptimi, tad teko apsisukti ir grįžti įsitikinti. Klaida žiopla ir neturėčiau tokių daryti,
matyt smarkiai išblaškė problemos su motobagiu prieš startą, bet nebandau teisinti savęs.
Šiaip greičio ruožas buvo itin sudėtingas – pavojingos vietos sekė viena po kitos ir bet kokia
tiek mano, tiek vairuotojo klaida galėjo būti kritinė. Matėme kelis ekipažus skaudžiai
pabaigusius savo ralį nuvažiavus nuo kelio ir džiaugiamės sėkmingai finišavę“.
Romualdas Karužis išlaiko lyderio poziciją
Su keturračiu važiuojantis „Specialist Racing Team“ sportininkas pasakojo, kad antras vakar
dienos greičio ruožas buvo itin smagus – teko ir spausti „iki dugno“, ir ropinėti kopomis. Šiek
tiek viską apkartino paskutiniais kilometrais trasoje vis dažnėjantys akmenys, tad nepavyko
išsaugoti vieno iš galinių ratų. Laimei, pavyko pasiekti finišą, o ratlankio lyginimo procedūra
jau su komandos draugų pagalba buvo atlikta dykumoje šalia naktinio bivako.
Šiandien diena prasidėjo tomis pačiomis kopomis, kuriomis teko važiuoti vakar. Pirmasis
ruožas praėjo sėkmingai, o antrasis, pasak Romualdo, buvo toks, kokiu dar neteko važiuoti.
„Antras greičio ruožas buvo visiškai kitoks – važiavome greitais žvyrkeliais, nebuvo didelio
purtimosi, bet reikėjo saugotis pasitaikančių aštrių akmenų. Taip pat pirmą kartą per šį ralį
teko būti aplenktam visureigio ir motobagio, susimojavome, vis kažkokios gyvybės įnešė. Iki
šiol dažniausiai tekdavo važiuoti vienam.
Šiaip suvažiavau be klaidų, nuotaika gera, bet jau jaučiasi bendras nuovargis, skauda nugara.
Jau susukom nemažai kilometrų ir kūnas apie tai praneša, tad važiuoju dar šiek tiek
atsargiau. Technika, beje, tarnauja be priekaištų. Tiesa, keturračių įskaitai šios varžybos labai
negailestingos ir labai daug jų dėl vienų ar kitų priežasčių iškrito. Šiandien, deja, iš varžybų
pasitraukė ir kolega lietuvis Antanas Kanopkinas“.
„Specialist Racing Team“ motobagis po penktosios dienos SSV įskaitoje pagal preliminarius
rezultatus rikiuojasi trečioje pozicijoje, o Romualdas Karužis užtikrintai saugo pirmąją
keturračių įskaitos vietą.
Rytoj dalyvių laukia paskutinysis, vos 113-os kilometrų, „Fenix Rally“ greičio ruožas.
Sportininkų tikslas rytoj išsaugoti savo turimas pozicijas ir sėkmingai pasiekti finišą. Startas
pirmajam dalyviui rytoj bus duodamas 10:38 Lietuvos laiku.