Kadangi vartotojų susidomėjimas vis labiau krypsta į krosoverius, prabangus prekės ženklas „Maserati“, priklausantis korporacijai „Stellantis“, sumažins modelių gamą. Sedano „Ghibli“ gamyba baigsis 2024 m., ją pakeis naujas, mažesnis „Quattroporte“.
Dabartinė trečioji „Maserati Ghibli” karta gaminama nuo 2013 m. Ankstesnės dvi „Ghibli“ kartos buvo dviejų durų sportiniai automobiliai, tačiau praėjusio dešimtmečio pradžioje „Maserati“ vadovybė nusprendė, kad markei reikia visaverčio 5 serijos BMW konkurento ir suteikė „Ghibli“ vardą verslo sedanui. Tiesą sakant, tai yra mažesnė flagmano „Quattroporte“ versija – abu sedanai turi bendrą platformą ir variklių gamą. Nepaisant nemažo amžiaus, „Ghibli“ parduodamas visai neblogai: pernai „Maserati“ iš viso pardavė 24 269 automobilius, 59% šio kiekio teko „Levante“ krosoveriui, 33% – „Ghibli“.
Ar verta „nužudyti“ modelį, kuris sudaro trečdalį prekės ženklo paklausos? Žinoma ne! Tačiau strategiją tenka keisti. Australijos žurnalo „Drive“, kuriame cituojamas „Maserati Australia“ padalinio vadovas Grantas Barlingas, teigimu naujoje prekės ženklo plėtros strategijoje nėra vietos dviem sedanams, todėl liks tik vienas, būtent „Quattroporte”, nes pavadinimas „Quattroporte” yra labiau išpopuliarintas nei „Ghibli”.
2025 metais į rinką pateks ir visiškai naujos kartos flagmanas krosoveris „Levante”. Yra žinoma, kad jis, ko gero, dalinsis platforma su naujuoju „Quattroporte” ir turės elektros jėgainę. Ar šie modeliai turės „angliavandenilių“ versijas, bent jau įkraunamų hibridų pavidalu, kol kas nežinoma. Iki 2030 metų „Maserati“ planuoja visiškai atsikratyti vidaus degimo variklių, tad jei ir pasirodys nauji hibridai „Quattroporte“ ir „Levante“, ant surinkimo linijos jie gyvuos neilgai.
Kartu su dabartinėmis „Ghibli“, „Quattroporte“ ir „Levante“ kartomis „Maserati“ prekės ženklas amžiams atsisveikins su V8 varikliu. Dabar geriausiose šių modelių versijose sumontuotas „Ferrari“ pagamintas 3,8 litro F154 agregatas su kompresoriumi. Jis sukuria iki 598 AG. Tuo tarpu 2020 m. „Maserati“ sukūrė kompaktiškesnį 3,0 litrų V6 Nettuno biturbo variklį: pirmasis jį gavo „Maserati” superautomobilis MC20 (630 AG). Antruoju tapo vidutinio dydžio krosoveris „Grecale“ (530 AG),o toliau – GranTurismo kupė ir naujos kartos GranCabrio kabrioletas.
Akivaizdu, kad jei naujieji „Quattroporte” ir „Levante” turės benzinines versijas, tai bus naudojamas tas pats variklis.
Primename, kad iki 2025 metų visi „Maserati“ modeliai bus siūlomi ir kaip elektromobiliai ir bus žymimi priešdėliu „Folgore“ (išvertus iš italų kalbos reiškia „žaibas“). Prie visa to elektriniai „GranTurismo“, „GranCabrio“ ir „Grecale“ į rinką pateks jau 2023 m.
Naujasis „GranTurismo” oficialiose anonso nuotraukose buvo parodytas būtent „Folgore” versijoje bet šio modelio benzininių versijų dar tikrai sulauksime. Kalbant apie „Ghibli“, tai po 2024 m. šis pavadinimas pateks į archyvą ir, ko gero, ateityje vėl bus naudojamas kuriam nors naujam „Maserati“ elektriniam modeliui žymėti.