„Mercedes-Benz” pradeda statyti pirmąją elektromobilių baterijų perdirbimo gamyklą

Kai keliuose važinėja vis daugiau elektromobilių, anksčiau ar vėliau iškils klausimas, ką daryti su nebenaudojamais akumuliatoriais. „Mercedes-Benz” yra viena pirmųjų bendrovių, pastačiusių specialią baterijų perdirbimo gamyklą, ir žada perdirbti 96 proc. baterijų svorio.

Elektromobilių priešininkai kaip vieną pagrindinių jų trūkumų nurodo, kad sunku perdirbti baterijas. Iš tiesų, automobilių bendrovės tik žada, kad ateityje jos bus visiškai perdirbamos, tačiau konkrečių žingsnių beveik negirdėti, nors vien Europoje šiuo metu statoma visa eilė naujų „Gigafactories” (elektrinių baterijų elementų, skirtų elektromobiliams, gamybos gamyklų).

Naujoji specialiai pastatyta gamykla įsikurs Kuppenheime, Vokietijos Badeno-Viurtembergo žemėje šalia esamo kalvių cecho, kuris tiekia kėbulo dalis netoliese, Raštate, esančiai „Mercedes-Benz” surinkimo gamyklai.

Pranešama, kad 7 000 kv.m. ploto gamykla pradės veikti šių metų gruodžio mėn. Tiesa, kalbama tik apie pirmąją gamybos fazę-mechaninį akumuliatorių išardymą. Kada prasidės antroji fazė-darbas su cheminiais komponentais Mercedes-Benz nepraneša. Gamykla pozicionuojama kaip eksperimentinė ir jos galutiniai pajėgumai priklauso ir nuo dosnaus ES ir Vokietijos vyriausybės finansavimo.

Atvirai kalbant, gamyklos pajėgumai yra kuklūs – 2 500 tonų per metus, t. y. apie 10-15 000 šiuolaikinių elektromobilių baterijų arba 50 000 baterijų modulių (kiekvieną bateriją sudaro keli moduliai). Tuo tarpu „Mercedes-Benz” vien pernai visame pasaulyje pardavė 117 800 elektromobilių, o iki 2030 m. daugumoje pagrindinių rinkų nori visiškai atsisakyti „angliavandenilinių” modelių.

„Mercedes-Benz” žada, kad ilgainiui (tikėkimės, artimiausiu metu) Kuppenheimo gamykloje bus pasiektas 96 proc. efektyvumo lygis. Tai reiškia, kad 96 % akumuliatoriaus masės bus galima perdirbti, įskaitant korpusų ir laidų metalus ir plastiką, o svarbiausia – litį, nikelį, kobaltą ir manganą. Taip pat bus gaminami ir anglies milteliai, kuriuos galima naudoti kompozitams gaminti.

Akumuliatorių perdirbimo procesas akivaizdžiai reikalauja daug energijos, tačiau „Mercedes-Benz” nepateikia jokių konkrečių duomenų, tik nurodo, kad visa perdirbimui naudojama energija yra ekologiška, t. y. gaunama iš atsinaujinančių šaltinių, neišmetant CO2. Aišku, kad ant pastato stogo bus įrengti saulės kolektoriai, tačiau didžiąją dalį žaliosios energijos perdirbimo gamyklai „Mercedes-Benz” pirks iš trečiųjų šalių, ir, žinoma, tai bus įtraukta į sąnaudas. Mercedes-Benz nepateikia tikslios investicijų į bandomąją perdirbimo gamyklą sumos. Ateityje „Mercedes-Benz” nori statyti panašias gamyklas JAV ir Kinijoje.

Pasidalink