„Mercedes-Benz“ prieš pat Miuncheno IAA Mobility automobilių parodos atidarymą pristatė vidutinio dydžio elektrinį krosoverį GLC su EQ Technologija. Jo pagrindas – nauja modulinė platforma MB.EA su 800 voltų elektros architektūra. Pats modelis yra didesnis už „angliavandenilinį“ GLC. Į prekybą „Mercedes-Benz GLC su EQ Technologija“ pateks 2026 m. pirmoje pusėje.
„Mercedes-Benz GLC su EQ Technologija“ yra nesėkmingo elektrinio krosoverio „Mercedes-Benz EQC“ įpėdinis. Pastarojo gamyba buvo anksčiau laiko nutraukta dar 2023 m. Gana gremėzdišką naujo modelio pavadinimą paaiškina tai, kad prieš dvejus metus „Mercedes-Benz“ nusprendė daugiau nenaudoti EQ raidžių elektriniams modeliams žymėti – naujieji elektromobiliai bus įtraukiami į tradicinę modelių gamą. Kad būtų galima juos atskirti nuo vidaus degimo variklių versijų, sugalvota paprasta prierašo „su EQ Technologija“ forma, kurią jau matėme elektriniame G-klasės modelyje ir elektrinėse naujojo „Mercedes-Benz CLA“ versijose.
Naujas elektrinis krosoveris techniškai nesusijęs su dabartiniu, nuo 2022 m. ant MRA platformos gaminamu, antros kartos „Mercedes-Benz GLC“ (gamykloje žymimu indeksu X 254). „Mercedes-Benz GLC su EQ Technologija“ pastatytas ant specialiai elektromobiliams sukurtos modulinės platformos MB.EA (Mercedes-Benz Electric Architecture). Į grindis integruotos 800 voltų baterijos naudingoji talpa siekia 94 kWh (visa talpa kol kas neatskleista).
Elektromobilio matmenys: ilgis – 4845 mm, plotis – 1913 mm, aukštis – 1644 mm, ratų bazė – 2972 mm. Visi šie rodikliai didesni nei „angliavandenilinio“ GLC, todėl salone daugiau erdvės. Standartinėje įrangoje bus spyruoklinė pakaba: priekyje – su dvigubomis skersinėmis svirtimis, gale – nepriklausoma daugiasvirtė. Už papildomą kainą bus siūloma adaptyvi pneumatinė pakaba ir visų ratų vairavimas. Oro pasipriešinimo koeficientas cx = 0,26.
Kol kas siūlomas tik vienos modifikacijos elektrinis GLC – 400 4Matic. Ji turi dviejų variklių sistemą, kurios maksimali bendra galia – 360 kW (490 AG), o maksimali rekuperacinė galia – 300 kW (408 AG). Galinis elektros variklis yra pagrindinis, sujungtas su dviejų pavarų reduktoriumi, o priekinis įsijungia tik esant poreikiui. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 4,3 s, didžiausias greitis ribojamas ties 210 km/val. Vienu įkrovimu maksimalus nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP ciklą – 713 km. Leistina tempiamos priekabos masė su stabdžiais – 2400 kg, be stabdžių – 750 kg.
Elektrinis GLC tapo pirmuoju modeliu, gavusiu naujo dizaino „Mercedes-Benz“ groteles: jos apjuostos plačiu chromuotu rėmu, o tradicinės horizontalios juostos paverstos šviečiančiomis matinio stiklo plokštelėmis. Už papildomą kainą galima pasirinkti pikselinę grotelių struktūrą – konkrečiai GLC su EQ Technologija ją sudaro 942 pikseliai, galintys sukurti animacijos efektą. Žibintai ir galiniai žibintai puošiami šviečiančiomis trijų spindulių žvaigždėmis. Didelis markės logotipas priekyje taip pat turi apšvietimą.
Salonas buvo parodytas dar praėjusį penktadienį. Pagrindinė naujovė– vientisas 39,1 colio (99,3 cm) įstrižainės MBUX Hyperscreen ekranas, skirtas tik brangiausioms versijoms. Paprastesnėse komplektacijose bus montuojamas trijų ekranų MBUX Superscreen: 10,3 colio prietaisų ekranas, 14 colių centrinis multimedijos ir nustatymų ekranas bei atskiras 14 colių ekranas keleiviui priekyje. Bazinėje komplektacijoje taip pat bus trijų ekranų sistema, tik keleivio ekranas turės labai ribotą funkcionalumą – bus galima rodyti nuotraukas ar vieną iš 12 firminių dekoratyvinių fonų, taigi, iš esmės, tai bus skaitmeninis rėmelis.
Dar viena įdomi opcija – daugiasluoksnis panoraminis stiklinis stogas Sky Control, galintis keisti skaidrumą ir imituoti žvaigždėtą dangų, kurį sudaro 162 LED šviesos diodai. Salonas gali būti aptrauktas tik veganiška oda, tačiau natūrali oda kol kas taip pat išlieka pasirinkimu. Pagrindinio bagažinės tūris – 570 l, sulanksčius galines sėdynes – 1740 l, o priekyje įrengtas papildomas 100 l talpos bagažinės skyrius.
„Mercedes-Benz GLC 400 4Matic su EQ Technologija“ kaina kol kas nepaskelbta. Modelis bus gaminamas iš karto trijuose gamyklose – Brėmene (Vokietija), Kečkemete (Vengrija) ir Pekine (Kinija). Prieš dvejus metus buvo planuota, kad elektrinis GLC bus gaminamas ir JAV Tuskalūzos (Alabama) gamykloje, tačiau dėl silpnos elektromobilių paklausos Amerikoje planų atsisakyta. Akivaizdu, kad pagrindinė šio modelio rinka bus Europa, kurioje vis dar stipriai dominuoja ekologinė politika, o pagrindiniu konkurentu taps čia pat Miunchene debiutavęs antros kartos elektrinis krosoveris BMW iX3.