Geriausiu metų elektromobiliu Lietuvoje 2026-aisiais galės vadintis šiemet pristatytas naujos kartos „Mercedes-Benz CLA“. Tai lapkričio 28-osios vakarą paaiškėjo „Lietuvos metų automobilio 2026“ konkurso komisijai paskelbus tris „Metų automobilius“ pagal kainų kategorijas ir verdiktus devyniose papildomose nominacijose. Varžydamasis dėl geriausio elektrinio modelio karūnos, CLA finišo tiesiojoje įveikė „Audi A6 Sportback e-tron“ ir „Tesla Model Y Juniper“.
Išskyrė progresą
Kaip ir kasmet, „Lietuvos metų automobilio“ konkurso vertinimo komisiją sudarė dešimt narių, kuriems taip pat talkino už atskiras nominacijas atsakingi išorės ekspertai. Konkurso metu buvo testuojami 33 Lietuvos rinkoje šiemet debiutavę modeliai, tarp kurių buvo rekordiškai daug elektromobilių – net 18. Jie vertinti pagal saugumą, technologijas, efektyvumą, kainodarą, dinamiką, kasdienio naudojimo komfortą, važiavimo savybes.
Komisijos nariai atkreipė dėmesį, kad šiemet konkurse dalyvavo daugybė įperkamesnių elektrinių modelių. Į geriausiųjų trejetuką iš 18 pretendentų atrinkti „Audi“, „Mercedes-Benz“ ir „Tesla“ modeliai išsiskyrė tiek technologiniu pranašumu, tiek – CLA atveju – išskirtiniu kainos ir kokybės santykiu. Mūsų šalyje Vokietijos automobilių pramonės flagmanės elektromobilis pasižymi nuo 49 990 eurų prasidedančia kaina, tačiau demonstruoja prekių ženklui būdingą komfortą ir technologinį pažangumą.
Komisijos nario Egidijaus Babelio teigimu, nepaisant elektromobilių gausos, jis aukštesnius balus skyrė tik dviem modeliams: laimėjusiam „Mercedes-Benz CLA“ ir „Tesla Model Y“.
„Yra daug gerų elektromobilių, kurie veikia kaip geri automobiliai ir kaip geri elektromobiliai, bet šioje nominacijoje noriu matyti progresą ir vertinau būtent jį. Nes elektrinės pavaros technologija yra pakankamai nauja, tad kiekvienais metais atsiranda modelių, žengiančių didelį žingsnį į priekį, todėl vidutiniokus, kad ir kokie jie stiprūs, nubraukiau“, – paaiškina laidos „Autopilotas“ automobilių apžvalgininkas.
Pranoko standartus
Kurdami naujosios kartos CLA modelį, vokiečiai pasitelkė naują, specialiai elektromobiliams skirtą platformą. Jos architektūra leido „Mercedes-Benz“ pirmiesiems į rinką išleisti kompaktinį „premium“ segmento modelį su 800 V elektros sistema, kurios pagrindinis privalumas – iki 320 kW siekianti įkrovimo sparta. Ji tinkamoje įkrovimo stotelėje leidžia 85 kWh talpos bateriją įkrauti nuo 10 iki 80 proc. per 20 min., arba maždaug trečdaliu greičiau, nei pastaruoju metu nusistovėjęs rinkos standartas.
200 kW galios elektros motorą turinti „CLA 250+“ versija, remiantis WLTP standartu, gali nuvažiuoti iki 792 kilometrų ir pagal šį rodiklį itin aukštai pakabino kartelę ne tik savo kainos „lentynoje“, bet ir tarp visų elektromobilių. Tuo įsitikino ir komisijos nariai, patikrinę visus konkurso elektromobilius nuvažiuojamo atstumo ir energijos sąnaudų teste.
Bandymų maršrutai buvo sudaryti taip, kad dalis atstumo driekėsi užmiesčio keliais, o dalis – greitkeliu. Testas vyko oro temperatūrai svyruojant tarp 8–12 laipsnių šilumos.
„Mercedes-Benz“ modelis tokiomis sąlygomis pasižymėjo vidutinėmis 18,9 kWh/100 km energijos sąnaudomis, „Tesla“ – 20,1 kWh, o „Audi“ – 21,7 kWh. Apibendrinę testo duomenis, komisijos nariai konstatavo, kad geriausius prognozuojamus realius nuvažiuojamus atstumus vėsiais orais pademonstravo aptakūs sedanai. „Mercedes-Benz CLA“ realiomis sąlygomis automagistralėje galėtų įveikti apie 450 km, o „Audi A6 e-Tron“ – apie 437 km.
„Mercedes-Benz“ žengė didesnį žingsnį į priekį, kai padarė tai, ką, kaip visada sakiau, elektromobiliams reikia padaryti – sumontavo dviejų pavarų transmisiją, kuri leidžia elektromobiliu efektyviai važiuoti ne tik mieste ar užmiestyje, bet ir skrieti magistralėje. Apskritai tai yra gerai ir toli važiuojantis elektromobilis“, – konstatuoja E. Babelis.
Daugiau privalumų
Štutgarto inžinierių kūrinys pasižymi ir daugiau su elektros pavara susijusių privalumų. Pavyzdžiui, išmanioji energijos regeneracijos funkcija automatiškai reaguoja į transporto srautą: užfiksavusi priekyje esantį automobilį, sistema gali įjungti regeneracinį stabdymą be vairuotojo įsikišimo. Ji taip pat pristabdo automobilį artėjant prie žiedinės sankryžos ar staigesnio posūkio.
Rinkimų komisijos narys Vytautas Pilkauskas sako, kad šiemet konkursas išsiskyrė elektromobilių gausa, tačiau dauguma jų tarpusavyje buvo gana panašūs perteikiamais pojūčiais. Tad savo balsus jis paskirstė tik trims pretendentams, tarp kurių taip pat buvo nugalėtojas. Anot automobilių ir autosporto fotografo, jam nepaliko įspūdžio stati CLA modelio ekranų „plokštė“ interjere, tačiau viską atpirko pojūčiai prie vairo.
„Šis elektromobilis iš tiesų man labai patiko, jis turėjo tam tikrą įdomų charakterį ir sukūrė visiškai kitokią emociją prie vairo nei kiti pretendentai. Modelis pasižymi puikiomis elektros energijos sąnaudomis, yra dinamiškas, patogus, manevringas. Su juo norėjosi įveikti kuo daugiau posūkių, pajuntant tą valdymo smagumą“, – akcentuoja V. Pilkauskas.
Dviejų gamintojų DI
Kūrėjai naujovių nepašykštėjo ir naujojo CLA salone. Jame išsiskiria pramogų ir informacijos sistemos MBUX superekranas – „Unity“ grafikos variklio valdoma trijų ekranų sistema po bendru stiklo paviršiumi driekiasi beveik per visą priekinę konsolę. Technologijų mėgėjus gali patraukti ir tai, kad naujoje MB.OS operacinėje sistemoje pirmą kartą integruoti tiek „Google“, tiek „Microsoft“ dirbtinio intelekto asistentai.
Be to, CLA turi didelio našumo vandeniu aušinamą centrinį kompiuterį, prijungtą prie „Mercedes-Benz“ debesijos. Tai leidžia nuolat atnaujinti programinę įrangą belaidžiu būdu. Pirmą kartą tokiu principu atnaujinamos ne tik informacijos ir pramogų, bet ir pagalbinės vairavimo sistemos.
Pirmasis debiutavo elektrinis CLA sedanas, o vėliau modelio gamą papildys ir hibridinė versija. Taip pat bus siūlomas universalas „CLA Shooting Brake“, kuris pasieks rinką 2026 m. pradžioje.




