„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Remiantis bendrovės „Moller Auto“ pardavimų Baltijos šalyse duomenimis, per 8 šių metų mėnesius – nuo sausio iki rugpjūčio – mažai naudotų automobilių paklausa išaugo beveik 20 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Taip pat toliau auga ir naujų elektromobilių paklausa, pastarieji šiuo metu sudaro 3,9 proc. visų bendrovės tiekiamų automobilių.

„Moller Auto“ ekspertai pastebi, kad naudotų automobilių rinka keičia naujų automobilių rinką, o to priežastys yra įvairūs iššūkiai sektoriuje: žaliavų, tiksliau mikroschemų ir puslaidininkių trūkumas, tebesitęsiantys tiekimo grandinių sutrikimai, infliacija. Visos šios aplinkybės turi įtakos gamybai, todėl vėluoja naujų automobilių pristatymas. Nors bendrovės salonuose yra nemažai naujų automobilių, kuriuos galima įsigyti ir naudoti iš karto, visgi pirkėjams norint tam tikros komplektacijos automobilio, jo gali tekti laukti ir kelis mėnesius. Būtent dėl to gyventojai dažnai renkasi šiek tiek naudotą, o ne visiškai naują automobilį.

„Naudotų automobilių rinka šiuo metu klesti. Šiandien rinkoje tokių automobilių yra pakankamai, tačiau į ateitį žiūrime kiek atsargiai, nes jų sandėlis po truputį senka. Nors per pirmuosius aštuonis 2022-ųjų mėnesius naujų automobilių pardavimai Baltijos šalyse sumenko, šių metų rugsėjį jų paklausa „Moller Auto“ salonuose visose Baltijos šalyse, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo 33 proc. – tai gali reikšti laipsnišką rinkos atsigavimą. Tai patvirtina ir Lietuvos rinkos tyrimų bendrovės „Auto tyrimai“ duomenys, pagal kuriuos šių metų rugpjūtį ir rugsėjį Baltijos šalyse naujų automobilių įregistruota atitinkamai 6 proc. ir 14 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2021 m. Ar ši tendencija išliks ir toliau – priklausys nuo tokių aplinkybių, kaip karas Ukrainoje, infliacija ir energetikos krizė“, – sako Izida Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.

Pasak jos, šiuo metu visos pramonės šakos yra veikiamos globalių procesų, o situacija taps aiškesnė tik kitų metų pradžioje, kai bus žinoma, kaip smarkiai žiema ir spartus kainų kilimas bene visose srityse paveikė gyventojų perkamąją galią bei verslo galimybes investuoti.

Elektromobilių segmentas ir toliau stabiliai auga

Bendrovės duomenys rodo, kad per pirmuosius 8 šių metų mėnesius 3,9 proc. visų bendrovės pristatytų automobilių sudarė elektromobiliai – pernai tuo pačiu laikotarpiu jų buvo 2,6 proc. Viešai skelbiamais „Regitros“ duomenimis, per šiuos metus iki spalio mėnesio šalyje registruoti 1103 nauji elektromobiliai – tai yra 33 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, kai buvo registruoti 735 nauji elektra varomi automobiliai.

„Visoje Europoje elektromobilių paklausą skatina augančios degalų kainos, atsigręžimas į ekologiškesnį gyvenimo būdą ir, žinoma, infliacija. Energetikos krizė padidino elektros energijos kainas, dėl to daugelis namų ūkių nusprendžia įsirengti saulės elektrines, taip bandydami pasigaminti pigesnės elektros energijos, kuri taip pat gali būti naudojama ir elektromobiliams įkrauti. Negana to, įsigydamas elektromobilį žmogus gauna tam tikrų lengvatų, pavyzdžiui, fiziniams asmenims skiriama iki 5 tūkst. eurų valstybės parama, yra mažesnės išlaidos techninei priežiūrai, automobilio registracijai, nemokamas elektromobilių stovėjimas“, – vardija I. Gerkena.

Ji priduria, kad nors elektromobilių skaičius keliuose nuolat auga, Lietuvos dar laukia nemažai namų darbų skatinant žalesnio judumo plėtrą.

„Pirmiausia, Lietuva turi skirti daugiau dėmesio elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai ir taip skatinti aktyvesnį šių transporto priemonių naudojimą“, – teigia I. Gerkena.

Šių metų 8 mėnesių „Moller Auto“ duomenys rodo, kad bendrovės apyvarta, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 5,5 proc. ir pasiekė 203 mln. eurų, o pelnas išaugo 5,5 proc. iki beveik 7 mln. eurų.

Pasidalink