Motociklai ir automobiliai: kada jau galima pirkti naujųjų gamintojų modelius?

Automobilių ir motociklų rinkose patys žinomiausi gamintojai įprastai skaičiuoja daugiau nei šimtmetį. Štai pavyzdžiui automobilius gaminanti „Opel“ įkurta 1862 metais, BMW – 1916. Tarp motociklų gamintojų taip pat yra antrą amžių skaičiuojančių: kompanija „Indian Motorcycles“ įkurta 1901. Tokių pavyzdžių galima surasti daug, tačiau yra ir sąlyginai jaunų kompanijų, rinkai siūlančių gerus produktus už patrauklią kainą, bet pirkėjai dažnai mieliau renkasi senuosius gamintojus. Tik ar tikrai visada tai yra geriausias pasirinkimas ir kuomet jau galima pasitikėti jaunesniais prekių ženklais?

Ar tikrai galima gauti daugiau už mažiau

Jaunų gamintojų atėjimo į naujų transporto priemonių rinką procesas yra sunkus, nes tai didelės vertės pirkiniai, kuriuos žmonės naudoja kelis metus, taigi – nori būti tikri, jog perka kokybišką prekę. Gamintojai, tuo tarpu, stengiasi į rinkoje tvirtos vietos dar neturinčius gaminius sudėti kiek įmanoma daugiau naudų ir tai pasiūlyti už patrauklią kainą. Štai pavyzdžiui naujuose „CFMOTO“ kompanijos motocikluose 800NK bei 800MT jau montuojama „Apple CarPlay“ sąsaja. Tokį funkcionalumą galima sutikti tik gerokai brangesniuose modeliuose, kaip pavyzdžiui „Honda Africa Twin“, kainuojančia beveik dvigubai brangiau.

Automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis sako, kad gauti daugiau išleidžiant mažiau dabar tikrai galima: „Taip, ypač iš tolimųjų rytų, kur jie kepa elektroniką ir kitokias technologijas pigiai, dideliais kiekiais, o dabar dar ir kokybiškai. Kaip surinkti mechaniką jie irgi išmoko, nes nemažai vakarų gamintojų nuėjo į rytus didesnių duonos kąsnių ieškoti, o kadangi ten užsienio kapitalo įmonėms privalu susikooperuoti su vietinėm įstaigom, tai ir patirtis bei žinias patys vakariečiai nunešė. Mažieji žmogeliukai šiaip baisiai imlūs galvosūkiams, tai ir patys geba patobulinti, paskaičiuoti, kad technika laikytų. Ne viską dar iki galo suvokia, kaip reikia, kita vertus – skirtingos kultūros, nebūtinai ir reikia, kad suvoktų, bet techniką gerą jie moka padaryti. Įdomi man ta rinka, kultūra, teko porą kartų pabūti, pažiūrėti, kaip dalykai vyksta.“

Žurnalistas prisimena, kad būtent papildomų naudų už patrauklesnę kainą siūlymas leido korėjiečių gamintojams prasimušti į Europos rinkas: „Kalbant apie automobilius ar motociklus, jeigu gamintojas dar neturi kažkokios išskirtinės technologijos, tai jis bando atkreipti dėmesį gerais pasiūlymais, gausia įranga. Na, ir kai prasimuši bei užsitarnauji daug įrangos dedančio gamintojo etiketę juk negali iš niekur nieko paimti ir padaryti „Volkswageną“, kur viską reikia nusipirkti papildomai. Ne, nereikia pjauti šakos, ant kurios sėdi.“

Verta klausytis ekspertų bei pirkėjų

Renkantis naują transporto priemonę visgi gali kilti klausimų, kuris iš patrauklius pasiūlymus teikiančių gamintojų jau yra vertas dėmesio. Negana to, kuris yra jaunas, o apie kurį tiesiog dar taip galvojame. Štai automobilių rinką pakeitusi ir įsitvirtinusi „Tesla“ įkurtą prieš du dešimtmečius – 2003 metais, o jau minėtas keturračių bei motociklų gamintojas „CFMOTO“ skaičiuoja ketvirtą dešimtį – kompanija įkurta 1989 metais.

„Visų pirma, kaip konkurencinėje aplinkoje atrodo rinkos naujokų produktai, papasakoja juos testuojantys ir konkurentus pažįstantys žurnalistai. Tuomet yra pirkėjai – jie jau po kurio laiko gali pasakyti, ar tas naujokas gamina kokybiškus daiktus, ar vis dar daug nesusipratimų palieka iš patirties nebuvimo. Aišku, pirmųjų pirkėjų nebūna daug, tai entuziastai, arba pigiausio varianto ieškotojai, nes platesnės masės dažnai bijo rizikuoti. Tačiau jei kompanija padaro gerą daiktą, tai jis natūraliai gauna pačią geriausią ir tikriausią reklamą: iš lūpų į lūpas. Ir taip po truputį tos naujos markės produktų pradeda daugėti. 

Jeigu žurnalistai daiktus vertina gerai, žmonės perka, džiaugiasi, ir po trumpo laiko nemeta lauk, panašu, kad galima pirkti ir to sąlyginai naujo prekės ženklo produktą“, – savo žiniomis dalinasi E.Babelis ir sako, kad apibendrinant yra du reikalavimai, kuriuos, pasak jo, turi atitikti naujas prekinis ženklas: žiniasklaida vertina, kad neblogai, lyginant su senoviniais konkurentais, ir praėjus keliems metams pirmieji, drąsieji savininkai nesiskundžia automobiliais ar motociklais. Jų nuomonė taip pat svarbi.

Apie ekspertų ir apžvalgininkų gerus atsiliepimus liudija prieš porą mėnesių įvykęs „Lietuvos Metų motociklo“ konkursas, kuriame „CFMOTO“ laimėjo net du titulus: 800NK pelnė „Metų biudžeto“ apdovanojimą, o „800MT Explore“ modelis tapo „Metų light adventure“ kategorijos nugalėtoju. Beje, šis modelis pateko ir į geriausiųjų septintuką, kuriame po komisijos balsavimo liko trečioje vietoje.

Antras kriterijus taip pat išpildytas – apie tai, kad pirkėjai vis labiau pasitiki anksčiau minėtų motociklų gamintoju rodo ir statistika. Šio gamintojo keturračiai jau ne vienerius metus užima didžiausią rinkos dalį Lietuvoje – vien 2024 birželio mėnesį jie sudarė beveik 80 procentų tarp visų naujų registruotų keturračių. Šio gamintojo dviračių motociklų pardavimai taip pat rodo, kad gamintojas įgauna vis daugiau klientų pasitikėjimo.

Taip pat, gamintojas siūlo ne tik skaitmeninius sprendimus, kaip jau minėtas „Apple CarPlay“, kurių neturi konkurentai tame pačiame kainų lygyje, bet ir puikius techninius elementus. Štai naujai pristatytas lengvasis „Adventure“ tipo motociklas 450MT jau bazinėje komplektacijoje turi sumontuotus KYB firmos amortizatorius, o „700CL-X Sport“ modelyje montuojami „Brembo“ stabdžiai. Negana to, daugelis šios kompanijos motociklų yra aprūpinti varikliais, pagamintais kartu su vienu seniausiu gamintojų KTM.

Pasidalink
Exit mobile version