Jeigu automobilių rinka dėl žaliosios politikos pastebimai elektrifikuojasi ir greta vidaus degimo varikliais varomų modelių sparčiai daugėja hibridų ar grynųjų elektromobilių, tai motociklininkai, panašu, gyvena kitame pasaulyje. Lapkričio pradžioje Milane vykusioje didžiausioje pasaulyje motociklų parodoje EICMA gamintojai drąsiai pristatinėjo naujus vidaus degimo variklius, entuziastams skirtus modelius ir važiavimo komfortą gerinančias technologijas.
Benzingalviams metas įgyti A kategoriją
Konkurso „Lietuvos metų motociklas“ organizatorius Justas Lengvinas prisimena, kad motociklų pasaulyje buvo ne vienas bandymas sukurti elektra varomų modelių. Vis tik plieninių žirgų mylėtojų bendruomenė į šias transporto priemones daugiau žiūri kaip į pramogą ir nori jaudulio, todėl elektrinė pavara liko miesto motoroleriuose, o motociklai toliau išgyvena vidaus degimo variklių renesansą. Tą atspindėjo ir tendencijos EICMA parodoje.
„Žinoma, parodoje buvo galima išvysti ir daug elektrifikuotų transporto priemonių. Tiesa, tai dažniausiai į patogų susisiekimą mieste orientuoti modeliai. Savo ruožtu benzingalviams, nusivylusiems automobilizmo kryptimi, kuri vis sparčiau žengia elektrifikacijos keliu, dabar palankus metas laikytis A kategorijos vairavimo egzaminus, mat motociklų kūrėjai jiems paruošė ne vieną malonią naujieną“, – sako iš svarbiausio tokio tipo renginio grįžęs žurnalistas.
Štai „MV Agusta“ pristatė naują „Brutale“ modelį su 3 cilindrų, 931 cm³ darbinio tūrio varikliu, išvystančiu 148 AG. „CFMOTO“ žengia žingsnį į „Superbike“ teritoriją su „V4 SR-RR“ prototipu, turinčiu 1 litro darbinio tūrio, 210 AG V4 formos variklį ir išsiskiriančiu aktyvia aerodinamika. „Honda“ parodė „V3R 900 E-Compressor“ prototipą – pirmąjį motociklą su elektra valdomu kompresoriumi, padedančiu įpūsti daugiau galios į trijų cilindrų variklį.
„Premium“ segmentas mažina variklius, vidutinė klasė didina
Tiesa, ne visose klasėse varikliai didėja ir tampa galingesni. Štai „Adventure“ kategorijoje populiarėja mažo darbinio tūrio variklius turintys modeliai. Šią tendenciją paskatino „CFMOTO“, prieš dvejus metus pristatęs 450MT modelį, kuris sulaukė tokio populiarumo, kad ir dabar prekybos vietose jaučiamas deficitas. Iš paskos suka ir „premium“ lygio gamintojai: didelių ir galingų kelioninių „BMW GS“ serijos motociklų gamą papildė mažalitražis dviejų cilindrų „450 GS“.
„Tai nauja mada. Matyt, žmonės suprato, kad kelionėje, ypač jei nėra važiuojama magistralėmis, nereikia daug arklio galių, o atvirkščiai – lengvumo ir patogumo“, – aiškina J. Lengvinas.
Tuo tarpu „CFMOTO“, užsitvirtinusi gerą vardą tarp lengvasvorių „Adventure“ motociklų, žengia į aukštesnę klasę ir EICMA parodoje pristatė beveik 200 kg sveriantį 1000MT-X modelį su 1 litro dviejų cilindrų varikliu, pasiekiančiu 111 AG. Reguliuojamą KYB važiuoklę, „Brembo“ stabdžių sistemą ir viską reguliuojantį „Bosch“ kompiuterį turintis motociklas Lietuvos rinką pasieks kitų metų antroje pusėje.
Progresuoja vairuoti padedančios technologijos
„Įsigilinus į parodos premjeras matyti ir motociklų technologinis progresas – ši rinka tikrai nestovi vietoje. Kad ir tas pats „CFMOTO“ pavyzdys: anksčiau elektroniškai reguliuojamą pakabą turėjo tik „premium“ segmentas – BMW, „Ducati“, o dabar ją jau galima rasti ir „CFMOTO“, – pastebėjimais dalijasi J. Lengvinas.
Konkurso „Metų motociklas“ organizatorius sako, kad nors dviračių transporto priemonių rinkoje jokios revoliucijos nematyti, evoliucija ir natūralus progresas vyksta nuolat.
„Nauji motociklai turi vis geresnes pakabas, yra lengvesni, sėdynės – patogesnės. Bet dabar dominuoja technologijos: atsiranda automatiniai LED žibintai, adaptyvios greičio palaikymo sistemos. Pavyzdžiui, „BMW GS 1300“ modelyje pristatė reguliuojamo aukščio pakabą, kuri labai padeda, kai bandai statyti motociklą ant centrinės kojelės. Tuo metu reikia jį pakelti, o su tokio dydžio motociklu tam reikia daug jėgos. Tuomet BMW, vos prilietus centrinę kojelę, maksimaliai iškelia galinį ratą ir pastatyti motociklą tampa labai lengva“, – pasakoja motociklininkas.
Keturračių rinkos fronte – vienas karys
Parodoje savo vietą turėjo ir keturračių segmentas, tačiau šioje rinkoje iš dalies galima įžvelgti naujovių stygių. Ją į priekį tempia tik vienas gamintojas, šiuo metu pagal pardavimą užėmęs lyderio pozicijas visame pasaulyje – „CFMOTO“.
Parodoje šis gamintojas pristatė ketvirtosios kartos keturračių gamą su visiškai nauju dizainu ir parodė prototipus su hidrauline reguliuojamo aukščio pakaba, visais keturiais vairuojamais ratais ir atjungiamais stabilizatoriais. Rinkos gigantas taip pat suprogramavo elektroninę stabilumo kontrolę keturračiams, pagalbos važiuojant į įkalnę ir leidžiantis nuokalne sistemas.
Atstovai praneša, kad naujo dizaino ir dalį EICMA parodoje pristatytų technologijų turintys ketvirtosios kartos „CFMOTO“ keturračiai Lietuvoje turėtų pasirodyti 2026 metų pabaigoje, pradedant C6 serija, turinčia 600 cm³ variklius.




