Naujas Gineso rekordas-„Rimac Nevera” atbuline eiga pasiekė 275 km/h greitį

„Rimac Nevera” nėra galingiausias serijinis superautomobilis pasaulyje („Lotus Evija” yra galingesnis), tačiau jis yra efektyviausias: jam jau priklauso didžiausio greičio rekordas tarp serijinių elektromobilių (412 km/val.), geriausias rato įveikimo laikas Niurburgringo Šiaurės kilpoje serijinių elektromobilių klasėje (7 min. 5,298 sek.) ir geriausias rato įveikimo laikas Gudvudo  įkalnės ruože tarp serijinių elektromobilių (49,32 sek.).

Šių metų pavasarį „Rimac Nevera” pasiekė 23 pagreičio ir stabdymo rekordus ATP (Automotive Testing Papenburg) bandymų poligone Papenburge (Žemutinė Saksonija), Vokietijoje, o šiomis dienomis Gineso rekordų knygos atstovai ir elektroninės matavimo įrangos gamintojos „Dewesoft” inžinieriai vėl susirinko Papenburge, kad užfiksuotų gana įdomų rekordą – didžiausią greitį važiuojant atbuline eiga.

Įprastiniame automobilyje su vidaus degimo varikliu važiavimo atbuline eiga greitį paprastai riboja galinės pavaros perdavimo pakopos, o elektromobiliuose ir hibridiniuose automobiliuose, kuriuose atbuline eiga važiuoja elektros variklis, paprastai įrengtas elektroninis greičio ribotuvas, kad vairuotojas važiuodamas atbuline eiga nepasidarytų bėdų. Teoriškai „Rimac Nevera” gali važiuoti atgal taip pat greitai, kaip ir pirmyn, tačiau natūralus atbulinės eigos ribotuvas yra aerodinamika ir važiuoklės pusiausvyra, kuri pritaikyta važiuoti pirmyn.

„Rimac Nevera” keturių variklių jėgos agregato didžiausia bendra galia – 1914 AG ir 2360 Nm, o didžiausiam greičiui pasiekti abiem kryptimis naudojami vienpakopiai reduktoriai ant kiekvienos ašies. Dar „Nevera” projektavimo etape „Rimac” inžinieriai atliko skaičiavimus ir suprato, kad patyręs vairuotojas šiuo superautomobiliu galėtų palyginti saugiai pasiekti maksimalaus greičio rekordą važiuodamas atbuline eiga, o dabar ši beprotiška idėja buvo įgyvendinta. Vairuotojas bandytojas Goranas Drndakas po kelių treniruočių sugebėjo automobiliu atbuline eiga pasiekti 275,74 km/h.

Ankstesnis panašus rekordas buvo pasiektas 2001 m. Tuomet britų lenktynininkas Darrenas Manningas, vairavo „Caterham 7 Fireblade” su „Honda” motociklo varikliu ir motociklo pavarų dėže, kuri iš pradžių apskritai neturėjo atbulinės eigos, tačiau pritaikius automobiliui buvo modifikuota taip, kad atbuline eiga būtų galima važiuoti visomis pavaromis. Darrenas Manningas išdrįso „Caterham” automobiliu atbuline eiga pasiekti 165 km/val. nors teoriškai galėjo išspausti visus 200 km/val.

Pasidalink
Exit mobile version