Pagal griežtus inžinerinius parametrus sukonstruotas naujos kartos „Kia Sportage“ miesto
visureigis pasižymi ypatybe, svarbia ir Lietuvos vairuotojams. Komforto ir valdymo savybes
šio modelio kūrėjai vystė atsižvelgdami būtent į europiečių poreikius.
Pirmą kartą per visą 28 metų „Sportage“ istoriją Europai skirta miesto visureigio versija
išsiskirs unikalia ratų baze. Ji leido sukurti ypač didelę salono erdvę, atitinkančią absoliučios
daugumos kasdien automobilį vairuojančių žmonių praktiškumo poreikius. Visureigio išorės
gabaritai taip pat preciziškai pritaikyti Europos keliams, o pavaros technologijos padrąsins ir
norinčius nulipti nuo asfalto.
Derino Senojo žemyno keliuose
Naujoji platforma suteikė „Kia“ inžinieriams galimybę itin kruopščiai išdėstyti svarbiausius
mechaninius mazgus ir elektronikos įrangą. Taip buvo sukurtas rafinuotas SUV, kuris
pasižymi stabilumu kelyje, dinamišku ir tiksliu valdymu bei komfortu.
Derindami naujos kartos „Sportage“ pakabą ir vairo sistemą bei kalibruodami elektroninių
vairuotojo pagalbininkų darbą „Kia“ inžinieriai atliko įvairius testus Europos keliuose. Dėl
automobilyje pirmą kartą įdiegtų technologinių sprendimų jis valdomas optimaliai tiksliai,
nepriklausomai nuo kelio dangos tipo ir oro sąlygų.
„Sportage“ montuojamas elektrinės pavaros vairo stiprintuvas (MDPS) užtikrina gerą
grįžtamąjį ryšį, todėl vairuotojas labiau įsitraukia į automobilio valdymą. Priekyje įrengta
nepriklausoma „MacPherson“ tipo pakaba, o gale pritaikyta daugiasvirtė konstrukcija suteikė
galimybę tiek ir mėgautis tolygiu bei komfortišku važiavimu, tiek ir išnaudoti dinamišką
automobilio charakterį.
Papildomai montuojama aktyvioji elektronikos valdoma pakaba (ECS) nenutrūkstamai
kontroliuoja amortizatorių darbą. Ši technologija itin greitai reaguoja į „Sportage“ kėbulo
padėties pasikeitimus ir vairo pasukimus. Įveikiant posūkius akimirksniu koreguojamas
amortizatorių veikimas leidžia neutralizuoti staigius kėbulo pakilimus, nusileidimus ar
pasvyrimus, taip užtikrinant ne tik didesnį važiavimo komfortą, bet ir saugumą.
Svyravimų slopinimo jėgos intensyvumas keičiamas pagal kelio sąlygas. Dėl to galima
komfortiškai įveikti įvairaus tipo nelygumus ir išvengti smūgių perdavimo nuo ratų į saloną.
Sudėtingoms sąlygoms – „Terrain Mode“ technologija
Pirmą kartą „Sportage“ įdiegta „Terrain Mode“ technologija, kurią bus galima rinktis
komplektuojant modelius su hibridinėmis pavaromis ir visų varančiųjų ratų sistemomis.
Iškylas gamtoje ir aktyvų laisvalaikį mėgstantiems „Sportage“ savininkams skirta pažangi
įranga automatiškai parenka didžiausią sukibimą užtikrinančias automobilio parinktis. Ši
technologija skirta vairuoti sudėtingomis sąlygomis, kuomet tenka važiuoti per sniegą, purvą
arba smėlį.
Pradedant važiuoti, visuose modeliuose aktyvuojamas pagrindinės pavaros „Drive“ režimas.
Tuomet pagal savo poreikius vairuotojai taip pat gali rinktis maksimaliam komfortui skirtą
„Comfort“, mažiausių degalų sąnaudų ir emisijos „Eco“ arba įtraukiančio valdymo „Sport“
režimą.
Pasirinkus pastarąjį, gaunama greitesnė reakcija į vairo pasukimą ir akceleratoriaus
paspaudimą suteikia dinamiško vairavimo pojūtį. Siekiant užtikrinti patogumą ir vairavimo
saugumą, informacija apie visus važiavimo režimus rodoma didelės raiškos prietaisų
skydelio ekrane. Priklausomai nuo pasirinkto režimo, pateikiamos ir tematiką atitinkančios
vizualizacijos.
Pritaikytas ir itin sudėtingoms sąlygoms
Naudojant elektronikos valdomą „Sportage“ visų varančiųjų ratų sistemą, galia optimaliai
paskirstoma tarp priekinės ir galinės ašių. Priklausomai nuo kelio sąlygų ir eismo situacijos,
traukos perdavimas gali žymiai skirtis – taip užtikrinamas dinamiškas valdymas, taip pat
padidėja saugumas ir sumažėja degalų sąnaudos.
Modeliuose tik su vidaus degimo varikliais ar su švelniojo hibrido sistema veikia visų
varančiųjų ratų sistemos blokavimo funkcija. Naudojantis ja, aktyvuojama nuolatinė keturių
varančiųjų ratų pavara pagerina sukibimą važiuojant per sniegą arba įveikiant bekelę.
Dinamiškai automobiliu važiuoti padeda pažangi, stabilumą posūkiuose pagerinanti „E-
Handling“ sistema. Hibridiniuose modeliuose ir įkraunamuosiuose hibriduose su
standartiniais amortizatoriais diegiama technologija pagerina priekiniais ratais varomų
visureigių sukibimą, išnaudodama elektros variklio sukimo momentą. Įrangos privalumai
atsiskleidžia pavojingose situacijose, kuomet būtina ypač greita reakcija į vairo pasukimą.
Prekyba Europoje gaminamu naujos kartos „Kia Sportage“ prasidės 2021 m. gruodžio
antroje dalyje.