Naujojo „Lamborghini” superautomobilio, kuris užims „Aventador” modelio vietą, premjera įvyks kovo 29 d. tačiau kompanija jau pradėjo pamažu skleisti informaciją apie naująjį modelį. Nors automobilio pavadinimas kol kas nepaskelbtas – žinomas tik vidinis kodas LB744 – atskleista šiek tiek informacijos apie technologijas, O šis superautomobilis bus tikrai revoliucinis „Lamborghini”.
Išsaugotas kultinis atmosferinis 6,5 litro V12 variklis. Šį „Aventador” modeliui sukurtą antros kartos variklį nurašyti dar šiek tiek anksti todėl buvo atliktas išsamus atnaujinimas, kurio rezultatas – naujasis L545. Įdiegta nauja įpurškimo sistema, suspaudimo laipsnis padidintas nuo 11,8:1 iki 12,6:1, bendra agregato masė sumažinta nuo 235 iki 217 kg. Atnaujintas variklis pasižymi agresyvesniu greitėjimu, o jo išjungimo riba perkelta iki 9 500 aps/min. Palyginti su „Aventador Ultimae” varikliu, didžiausia galia padidėjo nuo 780 AG (esant 8500 aps/min) iki 825 AG, esant 9250 aps/min, o sukimo momentas – nuo 720 iki 725 Nm (esant tiems patiems 6750 aps/min).
Tačiau iš „Aventador” liko tik variklis. Lamborghini LB744 yra įkraunamas hibridinis automobilis, kuriam kompanija netgi sugalvojo naują pavadinimą HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Visiškai pasikeitė agregatų išdėstymas. Inžinieriai atsisakė tradicinės visų varančiųjų ratų transmisijos ir pasirinko E-4WD sistemą: priekiniams ratams varyti sumontuoti atskiri elektros varikliai su ašiniu magnetiniu srautu ir tepalo aušinimu. Kiekvienas variklis išvysto 150 AG ir 350 Nm, o individualus valdymas įgalina traukos vektorinį valdymą.
Centriniame tunelyje vietoj kardaninio veleno dabar ličio jonų akumuliatorius. Jo talpa nedidelė (3,8 kWh), tačiau jis labai efektyvus. Akumuliatorių galima įkrauti iš anksto iš lizdo: automobilyje įrengtas 7 kW galios įkroviklis. Atsisakius mechaninės priekinių ratų pavaros, atsirado naujas galinio jėgos agregato modulio išdėstymas.
Išilgai sumontuotas V12 variklis pasuktas 180 laipsnių kampu, todėl pavarų dėžė yra skersai galinės ašies. Tuo pat metu atsisakius transmisijos pavarų dėžės ir sankabos, buvo galima padaryti erdvesnę kabiną. Pavarų dėžė nauja: tai dviejų velenų aštuonių pavarų robotas su dviem „šlapiosiomis” sankabomis. Ji yra lengvesnė ir greitesnė už „Huracan” modelyje buvusią septynių laipsnių pavarų dėžę. Tokį agregato išdėstymą bendrovė yra išbandžiusi 2020 m. „Lamborghini Essenza SCV12”, nors ten pavarų dėžė buvo kitokia.
Galiausiai naujasis superautomobilis turi dar vieną 150 AG ir 150 Nm elektros variklį tame pačiame korpuse kaip ir „robotas”. Jis gali sukti galinius ratus, tačiau atskira sankaba leidžia jam atsijungti nuo pavarų dėžės ir dirbti tik starterio-generatoriaus režimu. Taip galima užvesti variklį arba įkrauti akumuliatorių. Keturių variklių hibridinės jėgainės didžiausia galia – 1015 AG.
Paskutinis dalykas: pavarų dėžėje nėra atbulinės eigos. Naujasis „Lamborghini” atbuline eiga galės važiuoti tik varomas elektra. Pagal nutylėjimą už tai atsakingi priekiniai elektros varikliai, tačiau jei elektronika atpažins, kad paviršius slidus ir reikia keturių varančiųjų ratų, o akumuliatorius bus pakankamai įkrautas, atbulinė eiga persijungs į visų varančiųjų ratų režimą ir panaudos gale sumontuotą elektros variklį.
Kol kas tiek. Likusią informaciją sužinosime premjeros metu.