Praėjo vos pusmetis nuo pasaulinės premjeros karališkajame Kovent Gardeno operos teatre Londone, ir pirmieji prabangūs naujosios kartos „Range Rover“ automobiliai išriedėjo į Lietuvos gatves. Anksčiausiai savo norimus automobilius užsakę Baltijos šalių vairuotojai jau gali patys išmėginti visas ypač modernaus ir technologiškai pažangaus SUV modelio „First Edition“ versijos savybes.
„Naujasis „Range Rover“ yra pažangiausias kada nors pagamintas „Land Rover“ modelis, todėl jo pasirodymo laukė daugybė aukščiausios klasės automobilių vairuotojų – tiek ankstesnių šio modelio savininkų, tiek ir svarsčiusių apie jį. Matome augantį susidomėjimą šiuo modeliu Baltijos šalyse – užsakymai lūkesčius viršijo bent du kartus. Panaši tendencija matoma ir kitose valstybėse“, – sako „Jaguar Land Rover“ koncerno verslo vadovė Baltijos šalyse Justė Jarušė.
Vien Lietuvoje naująjį prabangų SUV jau užsisakė 82 pirkėjai.
Rinkosi aukščiausią komplektaciją
Daugiau nei du trečdaliai – 72 proc. – vairuotojų Baltijos šalyse pasirinko aukščiausios komplektacijos „Autobiography“ modelius, o dalis į mūsų regioną atkeliausiančių penktosios kartos „Range Rover“ bus pažymėti papildomomis raidėmis SV. Šis ženklinimas rodo ypatingą naujojo savininko norą sukomplektuoti naująjį modelį pagal asmeninius poreikius.
Keraminiu SV ženkleliu padabinti modeliai yra išskirtinė „Range Rover“ interpretacija. Šias automobilio versijas kuria įmonės specialusis produktų tobulinimo padalinys „Special Vehicle Operations“ (SVO), tad jos pasižymi gausybe rankų darbo detalių. Šių dirbtuvių inžinieriai projektuoja ypatingos prabangos, našumo ir komforto automobilius.
J.Jarušės teigimu, šias savybes atsieti nuo naujojo britų bendrovės flagmano būtų sunku. Per penkis gamybos dešimtmečius „Range Rover“ užėmė tvirtą vietą prabangos prekių pasaulyje dėl ypatingu rafinuotumu, elegancija ir pažangiomis technologijomis išsiskiriančių automobilių.
Būtent technologinė pažanga yra vienas kertinių naujojo modelio bruožų. Legendinėje įmonės gamykloje Solihale, Anglijoje, moderniausioje produkcijos linijoje surenkamas automobilis sukurtas ant naujosios „Land Rover“ adaptyviosios modulinės išilginės platformos (angl. Modular Longitudinal Architecture).
Ši architektūra ne tik suteikia galimybę automobiliuose projektuoti visas įmanomas jėgos sistemas – nuo vidaus degimo variklių iki hibridinių ar tik elektrinių pavarų (debiutuos 2024 m.), bet ir užtikrina geriausių iki šiol taikytų važiavimo valdymo sistemų integraciją. „Land Rover“ įdiegta naujoviška pakabos valdymo sistema kontroliuoja plačiausią važiuoklės technologijų asortimentą, tad vairuotojas gali nesukti galvos dėl prastų kelių ir mėgautis aukščiausio lygio saugumu.
Visų pasisukančių ratų sistema papildomai suteikia didesnį stabilumą tiek važiuojant dideliu greičiu, tiek apsisukant siauriausioje vietoje, o pažangi elektronikos valdoma pneumatinė pakaba iš anksto reaguoja į priekyje esančias kelio sąlygas, pasitelkdama „eHorizon“ navigacijos duomenis.
Naujos kartos technologijos
Didelė technologinė pažanga jaučiama ir stovinčiame automobilyje, vos įlipus į saloną. Apdovanojimų pelniusi informacijos ir pramogų sistema „PiVi Pro“ naujajame „Range Rover“ išsiskiria didžiausiu kada nors naudotu išlenktu 13,1 colio įstrižainės jutikliniu ekranu. Į pažangią sistemą integruotos dvi „eSIM“ kortelės leidžia kur kas greičiau atsinaujinti programinei įrangai be jokių interneto, tuo metu reikiamo kitoms programėlėms veikti, trukdžių.
Ypatingam akustiniam komfortui užtikrinti gamintojai sukūrė trečiosios kartos aktyviąją triukšmo slopinimo sistemą. Jos efektyvumą lemia platus sprendimų spektras: tiek itin sandari kėbulo struktūra ir kokybiškos garso izoliacijos medžiagos, tiek priešingo dažnio garsus pašalinantys mikrofonai ir garsiakalbiai galvos atramose – panašiai veikia aktyviai triukšmą slopinančios aukščiausios klasės ausinės.
Naujuosiuose „Range Rover“ naudojama moderniausia apšvietimo technologija. Sumontuoti galingi skaitmeniniai LED žibintai gali apšviesti kelią net 500 metrų atstumu. Adaptyviojoje priekinio apšvietimo sistemoje įdiegta dinaminė šviesos projekcijos technologija, kuri padeda optimizuoti skleidžiamos šviesos spindulį, jį suformuoti ir preciziškai pritaikyti prie važiavimo sąlygų, kaip antai automobilio greičio, aplinkos, eismo situacijos.
„Range Rover“ vairuotojas gali valdyti automobilį iš jo išlipęs. Aktyvavus nuotolinio parkavimo asistentą „PiVi Pro“ sistemoje, tereikia nurodyti, kurią iš galimų stovėjimo vietų rinktis. Išskiriamos siauros vietos, į kurias galima įvažiuoti tik pasitelkus nuotolinio parkavimo asistentą: tuomet vairuotojas tiesiog gali išlipti iš automobilio ir užbaigti manevrą naudodamasis programėle.
Prabangaus SUV saugumu rūpinasi ir plačiajuosčio ryšio (UWB) siųstuvai-imtuvai – jie saugo nuo automobilių vagių naudojamos raktelių signalo kopijavimo įrangos. „Jaguar Land Rover“ yra vienas pirmųjų automobilių gamintojų, pristačiusių šią modernią technologiją ir naujovišką apsaugos sistemą, atitinkančią griežčiausius pasaulinius saugumo standartus.
Tvarumas – ne tik variklio skyriuje
Pažangi platforma leidžia rinktis skirtingo charakterio modelius, tad 70 iš pirmųjų 170 naujųjų „Range Rover“ Baltijos šalyse išsiskirs benzininėmis V8 jėgainėmis.
Mūsų regiono keliuose netrukus išvysime ir pirmuosius iš tinklo įkraunamus hibridinius „Range Rover“, kurie vien elektros režimu gali įveikti iki 100 km (pagal WLTP metodiką), o tai lemia ir mažesnę nei 30 g/km šio automobilio CO2 emisiją.
Beje, tvarumas komplektuojant automobilį neapsiriboja vien galios sistemų pasirinkimu. Kartu su naujoviškomis medžiagomis ir procesais sumažėjo naujojo „Range Rover“ gamybos ir naudojimo poveikis aplinkai. Viena iš to priežasčių tapo atnaujintas „Kvadrat“ vilnos mišinio audinys, kuris siūlomas kaip alternatyva odiniam salonui.
Šis vilnos mišinys derinamas su „Ultrafabrics“ audiniu, kuris pasižymi visomis odos lytėjimo savybėmis, tačiau yra 30 proc. lengvesnis už analogiškas odines medžiagas ir gaminant išskiria 75 proc. mažiau CO2.
Naująjį automobilį jau galima išmėginti Vilniaus „Jaguar Land Rover“ atstovybėje.