Tvirčiausių „Toyota“ rėminių modelių varikliai taps tinkami naudoti HVO100 dyzeliną – neiškastinės kilmės kurą, pagamintą iš 100 proc. atsinaujinančių šaltinių, kaip antai kepimo alyvos atliekų. Šiuos degalus bus galima naudoti tiek „Hilux“ pikapo, tiek „Land Cruiser“ visureigio varikliuose.
Hidrintas augalinis aliejus HVO100 (angl. hydrated vegetable oil) atitinka parafininiam dyzelinui taikomą Europos kokybės standartą EN 15940. Jo cetaninis skaičius (c80) yra didesnis nei standartinio dyzelino, o sieringumas ir aromatinių medžiagų kiekis – mažesni.
Šie degalai gaminami iš augalinio aliejaus (palmių, rapsų) arba iš maisto gamybos atliekų (pavyzdžiui, panaudoto kepimo aliejaus).
Paklausa didėja
HVO100 degalų piltuvų vis dažniau aptinkama Europos degalinėse. Štai Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Belgijoje, Danijoje, Suomijoje, Nyderlanduose, Norvegijoje ir Švedijoje jų jau galima rasti apie 1 000-yje degalų prekybos taškų.
Tuo pat metu, kai vis daugiau vairuotojų renkasi HVO100, auga ir šių degalų gamybos apimtys – dabar pagaminama maždaug 4 mln. tonų per metus, o iki 2030-ųjų norima pasiekti 15,5 mln. tonų per metus.
Naudojant HVO100, automobilių savininkams nereikia atlikti jokių specialių veiksmų ar keisti vairavimo stiliaus. Pagrindinis techninis pakeitimas, palyginti su dabartinėmis transporto priemonėmis, yra degalų įpurškimo sistemos reguliavimas, siekiant padidinti įpurškiamų degalų kiekį.
To reikia, nes HVO100 nėra toks tankus kaip standartinis dyzelinas. Šis pakeitimas neriboja galimybės naudoti standartinį dyzeliną, todėl kiekvieną dieną vairuotojas gali rinktis bet kurią iš šių kuro rūšių. Dėl HVO100 ir įpurškimo sistemos reguliavimo šiek tiek padidėja maksimalioji variklio galia.
Minėti automobiliai bus gaminami pagal šią naują specifikaciją nuo 2023 m. pirmojo ketvirčio, Lietuvos rinkoje jie pasirodys 2023 m. vasarą.