„Iveco Daily“ visuomet buvo žinomas kaip sunkiausiems darbams tinkantis lengvasis komercinis automobilis. Tačiau „Lietuvos metų komercinio automobilio 2022“ konkurse pristatytas naujos kartos modelis išsiskiria dar didesniu universalumu – gamą papildė unikali versija su keturių varančiųjų ratų sistema, o naujos kartos varikliai, transmisijos ir sklandžiau valdoma nauja pneumatinė pakaba užtikrina didesnį našumą bei aukštesnį komforto lygį.
Įdiegtos svarbiausios pagalbinės sistemos ir plačiau naudojamos išmaniosios technologijos skirtos ne tik iš transporto priemonių valdytojams, bet ir kasdien jomis dirbantiems vairuotojams.
Išorės dizaine pastebimi subtilūs pokyčiai – komercinis automobilis atrodo taip pat tvirtai, tačiau jau matomos ir rafinuotumą pabrėžiančios detalės. Svarbiausios jų – chromuotos radiatoriaus grotelių apdailos juostelės, naujas priekinis buferis, atnaujinto dizaino ženkliukai, galiniai žibintai bei pakeistas numerio apšvietimas.
Neatpažįstamai pasikeitęs elgesys kelyje
Svarbiausia naujiena kabinoje – aukšto lygio komfortą net ir ilgiausiomis darbo dienomis užtikrinančios „Hi-Adaptive“ sėdynės. „Iveco Daily“ tapo pirmuoju lengvuoju komerciniu automobiliu, kuriame montuojamos sėdynės su vairuotojo kūno formą išlaikančiu porolonu.
Ši nugarėlę, pagrindą ir netgi galvos atlošą dengianti medžiaga suteikia išskirtinį patogumą. Minkštos sėdynės tolygiai paskirsto kūno svorį ir geriau sugeria smūgius.
Naujoji „Air-Pro“ pneumatinė pakaba iš esmės pakeitė „Daily“ elgesį kelyje. Našesnė sistema kas 10 milisekundžių koreguoja dinaminę pusiausvyrą pagal važiavimo greitį, stabdžių slėgį, vežamo krovinio svorį ir vairo padėtį.
Taip pat 25 proc. mažiau juntamos dėl kelio nelygumų per pakabą į kėbulą perduodamos vibracijos, o visiškai pakrauto automobilio posvyrio kampas posūkiuose sumažėjo iki 30 proc. Tai svarbus patobulinimas, lemiantis tikslesnį transporto priemonės valdymą, aukštesnį komforto lygį ir saugumą.
Automobilio valdymą palengvins ir montuojamos naujos pagalbinės sistemos. „Daily“ nuo šiol diegiama prisitaikančioji greičio palaikymo, elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo, avarinio stabdymo, eismo juostos palaikymo ir sukibimo kontrolės važiuojant slidžia danga arba nuokalne sistemos. Nuošalyje neliko ir komerciniam automobiliui labai reikalinga stipraus šoninio vėjo poveikio kompensavimo technologija.
„Daily“ pritaikytos ir kitos pažangiausios komerciniame transporte iki šiol retai aptinkamos sistemos, įskaitant balsu valdomą virtualųjį pagalbininką, nuotolinį automobilio parametrų stebėjimą su diagnostikos priemonėmis, išankstinį techninės priežiūros planavimą, specialią išmaniųjų telefonų programėlę ir netgi šiuolaikiškas transporto parko valdymo priemones.
Naujajame modelyje montuojama tiksliau veikianti mechaninė pavarų dėžė. Šią transmisiją tobulinę „Iveco“ inžinieriai siekė tokio pat patogumo kaip ir asmeninės paskirties lengvuosiuose automobiliuose. Tai pavyko pasiekti 50 proc. sumažinus laisvąją eigą ir optimizavus sinchronizatorių veikimą.
Ne mažiau svarbus naujosios pavarų dėžės privalumas – iki 350 tūkst. kilometrų padidintas alyvos keitimo intervalas. Dėl tikslesnio pavarų perjungimo ir geresnių guolių mechanine pavarų dėže besinaudosiantys vairuotojai galės šiek tiek apkarpyti degalų sąnaudas.
Taip pat siūloma didesnį vairavimo malonumą suteikianti aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė, turinti „Start & Stop“ funkciją ir ekonomiško vairavimo bei didžiausios galios režimus.
Itin plačioje atnaujintų variklių gamoje – šešios 2,3 ir 3 litrų darbinio tūrio dyzelinių motorų versijos. Lengvesniam darbui skirtų 2,3 litro darbinio tūrio variklių galia siekia nuo 116 iki 156 AG, o sunkiausioms užduotims skirtų 3 litrų jėgos agregatų – nuo 156 iki 207 AG.
Populiariausių 2,3 litro variklių sukimo momentas padidėjo 15 proc. ir dabar siekia iki 400 Nm. Taip pat iki 6 proc. susitraukė vidutinės degalų sąnaudos (atlikus bandymus pagal WLTP ciklą).
Galingiausiame 3 litrų variklyje sumontuotos dvi turbinos užtikrina tolygią trauką visame sūkių diapazone. Esant nedideliems sūkiams, veikia tik mažesnioji turbina, o apkrovai didėjant aktyvuojamas ir didesnis turbokompresorius.
Taip pat siūlomas itin žema emisija išsiskiriantis 3 litrų suslėgtomis gamtinėmis biodujomis (CNG) varomas variklis. Juo aprūpintas „Daily Natural Power“ modelis užtikrina tokį patį našumą kaip ir ekvivalentiška dyzelinu varoma versija ir skleidžia net 4 dB mažesnį triukšmą. 3 litrų variklis su 136 AG ir 350 Nm sukimo momentu tinkamas plačiai darbų amplitudei, o kartu su HI-MATIC automatine transmisija sumažina CO2 emisiją net iki 95%, lyginant su dyzeline versija.
Pagrindiniu „Iveco Daily“ privalumu išlieka didžiausia rinkoje skirtingų modifikacijų gama. Siūlomi įvairaus važiuoklės bazės arba kėbulo ilgio, krovinių skyriaus aukščio, tūrio ir keliamosios galios modeliai.
Į gamą įeina mažiausi 3,5 tonos furgonai, vidutinės kategorijos automobiliai, kurių didžiausia bendroji masė siekia 5,2 tonos ir netgi 7,2 tonų krovininės versijos, kurios kartu su priekaba gali perkopti net 10 tonų bendrą masę. „Iveco“ gamykla gali paruošti vieną iš 8 000 skirtingų „Daily“ furgono versijų. Taip pat siūlomos specialios modifikacijos su praplėstomis kabinomis ir keleiviams vežti skirti mikroautobusai.
Greta daugybės modelių „Iveco“ nuo šiol prekiauja ir keturiais ratais varoma „Daily“ versija. Didžiųjų komercinių automobilių segmente tai unikalus variantas, kurio tiesiai iš gamyklos negali pasiūlyti joks kitas gamintojas. Svarbu ir tai, kad galima rinktis ne tik padidinto pravažumo furgonus, bet ir pagal poreikius komplektuojamas važiuokles su kabinomis.
„Daily“ lengvasis komercinis automobilis su keturių varančiųjų ratų pavara sukonstruotas pagal klasikinį rėminių visureigių pavyzdį. Vietoje visų varančiųjų ratų našumą imituojančių sistemų šiame modelyje montuojama paskirstymo dėžė ir mechaniškai blokuojami priekinis, galinis bei tarpašinis reduktoriai. Saugant mazgus, visų diferencialų blokavimas, pasiekus tam tikrą greitį, išjungiamas.
Kad važiuojant bekele netrukdytų šiuolaikinė elektronika, aktyvuojant bet kurio reduktoriaus blokavimą ABS ir ESP sistemos automatiškai išjungiamos. Bekelei ir itin prastiems keliams skirtiems modeliams montuojamos aukšto profilio padangos.
Trumpiausios 3 080 mm ratų bazės „Daily“ važiuoklės su kabina užvažiavimo kampas siekia 38, o nuvažiavimo – 36 laipsnius. Automobilis taip pat gali įveikti iki 650 mm gylio brastą.
Naujos kartos „Daily“ jau dabar galima užsisakyti bet kurioje oficialioje gamintojo atstovybėje. Pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti 2023 metų pradžioje.