Neįprasti elektromobilių varžybų dalyviai

Birželio 6 dieną vyksiančiose elektromobilių varžybose „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ dalyvaus iki 60 tikrųjų elektromobilių. Tai didžiausias skaičius renginio istorijoje, tačiau ne tik tuo šių metų varžybos bus išskirtinės. 

Beveik kiekvienais metais elektromobilių varžybose išvysdavome svečius arba neįprastą formatą. 2016 metais visi dalyviai startavo vienodais „Nissan Leaf“ elektromobiliais, kuriuos suteikė „Nissan Nordic“. Tuomet nugalėjo daugkartinio šalies automobilių ralio čempiono, susisiekimo viceministro S. Girdausko ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo E. Skrodenio ekipažas, Palangą pasiekęs per 4 val. 49 minutes. 

2017 metais elektromobiliams iššūkį metė elektrinis dviratis ir sklandytuvas. 4 val. 21 min. rezultatą  užfiksavo vienas tituluočiausių šalies dviratininkų, olimpietis, Lietuvos plento čempionas, laimėjęs ir prestižinių Giro d‘Italia lenktynių etapą Tomas Vaitkus. Jis iš starto vietos elektriniu dviračiu numynė į geležinkelio stotį, kur kartu su savo technika traukiniu Vilnius – Klaipėda atkako į Kretingos geležinkelio stotį, o iš ten vėl dviračiu pasiekė Palangą. O sklandymo meistras Algirdas Šimoliūnas, kartu su kitais renginio dalyviais elektromobiliu startavo iš Europos aikštės ir juo pasiekė Paluknio aerodromą. Iš ten Algirdas, gaudydamas palankias jam sroves per Ukmergę, Panevėžį, Joniškį, Mažeikius sklandytuvu pasiekė Klaipėdos aeroklubą, o iš jo vėl sėdo į elektromobilį ir atskubėjo į lenktynių finišą Palangoje.

2018 metais kartu su elektromobiliais į trasą išvažiavo „Nissan“, varomas dyzelinu. Jį vairavo žurnalistas Valdas Vilūnas, kurio užduotis buvo į Palangą nuvykti visur laikantis kelių eismo taisyklių. Jo rezultatas 3 valandos 46 minutės, o elektromobilių nugalėtojai „Spark“ komanda atsiliko tik 20 minučių.

2021 svečio teisėmis dalyvavo „Yutong U12“ autobusas 423 kWh talpos baterija ir iki 400 km nuvažiuojamu atstumu. Tiesa, autobusas važiavo kiek kitokiu maršrutu nei visi dalyviai. Kaip ir elektrinis miesto motoroleris „Super Soco“.

2023 „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ varžybos parodė, kad elektra tinka jau ne tik lengviesiems automobiliams. Visą distanciją iš Vilniaus į Klaipėdą užsukant į „Krekenavos Agrofirmą“ ir Tauragės piliavietę įveikė tik elektros energija iš baterijų varomi „Volvo FH“ sunkvežimis ir „Energica EVA Ribelle“ motociklas. Sunkvežimis maršrutą pravažiavo be sustojimo įsikrauti.

2024 metais varžybose svečių teisėmis startavo vandeniliu varomas automobilis. Lietuvoje vandeniliu varomų automobilių yra registruota vos 2, o vienas iš jų priklauso Kauno technologijos universiteto mokslininkui. Vilniaus šilumos tinklai kartu su KTU glaudžiai bendradarbiauja ruošiant bei ieškant energetikos talentų, todėl ir šiame renginyje dalyvavo kartu. Jungtinis VŠT ir KTU ekipažas vairavo „Hyundai ix35 FCEV“.

2025 metais varžybose startuos ir elektrinis betonvežis. Jis įveiks „IF“ maršruto dalį nuo Palangos iki Jūrmalos, o po to sugrįš į kasdieninį darbą statybose. Pilnai pakrautas automobilis sveria 32 tonas, o 350kWh talpos baterija leidžia be įkrovimo dirbti visą dieną. Betonvežio gamintojas „Putzmeister“ jį sukomplektavo ant sunkvežimio „Sany“ bazės. Gamintojo skaičiavimu – lyginant su standartiniu dyzeliniu betonvežiu – šio automobilio eksploatavimo išlaidos gali būti iki 45 proc. mažesnės. „Heidelberg Materials Lietuva“ – vieninteliai Baltijos šalyse turintys tokius elektromobilius ir juos daugiausiai įkrauna „Ignitis ON“ tinkle.

Elektromobilių varžybose per 10 metų pergalę bendroje įskaitoje šventė komandos, vairavusios šiuos elektromobilius:

2015 KIA SOUL EV

2016  NISSAN LEAF

2017 HYUNDAI IONIQ

2018 NISSAN LEAF

2019 HYUNDAI KONA

2020 TESLA MODEL 3

2021 AUDI E-TRON GT

2022 EQS IŠ MERCEDES EQ

2023 HYUNDAI IONIQ 6

2024 PORSCHE TAYCAN

Pasidalink
Exit mobile version