Nepirkite to, kurį išrinko draugai: ekspertas pataria, kaip išsirinkti pirmą motociklą

Lietuvoje jau kelerius metus iš eilės daugėja A kategorijos egzaminus laikančių vairuotojų – 2022 m. jų buvo 11 590, o 2024 m. – jau net 14 831. Per dvejus metus naujai į gatves išriedančių motociklininkų skaičius paaugo beveik 30 proc. ir tai reiškia, kad vis daugiau žmonių kasmet sprendžia galvosūkį, rinkdamiesi savo pirmąjį motociklą.

Ad image

O tai – labai atsakingas sprendimas: skirtingai negu automobiliai, motociklai tarpusavyje kur kas labiau skiriasi, tad netinkamas pasirinkimas gali atgrasyti nuo noro važinėti. Ir atvirkščiai – išsirinkus sau tinkamą modelį, važiuoti motociklu gali būti ir laisvalaikio malonumas, ir puiki kasdienė susisiekimo priemonė.

Reikia suprasti, ko nori

Konkurso „Lietuvos metų motociklas“ komisijos narys Dominykas Butvilas sako, kad pirmojo motociklo paieškos – atsakingas ir nelengvas procesas. Anot pašnekovo, tokį pirkinį išsirinkti visada sudėtinga, nes daugelis dar nežino, koks bus motociklininkas.

„Iš pradžių, rodos, norisi visko: ir vakarais mieste nulėkti susitikti su draugais, ir rytais važiuoti į darbą, o savaitgaliais gal net „pasiduoti“ po miškus. Visiškai universalaus motociklo nėra, o išsirinkti tinkamą įrankį darbui, kai dar nežinai, ką darysi, – beveik neįmanoma. Todėl mano pirmas patarimas – nebandykite aprėpti visko, nes ant vienos sėdynės visų kėdžių neapsėsi. Labiausiai reikia atsakyti į klausimą: kur man smagiausia važiuoti? Pagal tai ir pradės ryškėti pirmojo motociklo kategorija“, – patarimu dalijasi D. Butvilas.

Motociklų pasaulyje pasirinkimo gausos tikrai netrūksta. Vien renkantis norimą motociklo tipą galima pasiklysti – street, adventure, enduro, touring ir sąrašas tęsiasi, o tuomet dar reikia nerti į tinkamiausio gamintojo bei modelio paieškas. Ir čia pasirinkimas milžiniškas – nuo klasikinių ir galingų „Indian“ ar „Harley-Davidson“ iki beveik visų segmentų modelius siūlančių „CFMOTO“, „Honda“ ar „Yamaha“.

Geriau pradėti nuo lengvesnio ir ne pačio galingiausio

„Atsakius į pirmą klausimą ir pradėjus ieškoti konkretesnės motociklo kategorijos, duosiu antrą patarimą: nebandykite rinktis motociklo „ant išaugimo“. Mintis, kad dabar jis per greitas, bet pramokus bus kaip tik, yra ydinga – ji numalšina dalį motociklizmo džiaugsmo ir gali netgi išgąsdinti ar lengvai priversti pakliūti į bėdą. Kuo motociklas greitesnis ir didesnis, tuo daugiau valdytojo įgūdžių jis reikalauja. Kam tas stresas anksčiau laiko?“ – samprotauja patyręs motociklininkas.

Pašnekovas sako, kad visada geriau pradėti nuo mažesnio motociklo, jį „užaugti“ – išnaudoti iki galo, – ir tik tada, kai atsiras jausmas, jog norisi ko nors greitesnio ar didesnio, jį keisti.

„Gal jums nepatiks, ką sakau, bet didelė tikimybė, kad pirmasis motociklas nebus jūsų viso likusio gyvenimo meilė. Kažką pamatysite, suprasite ir žinosite, kur norite sukti toliau. Pirmasis motociklas – žavus laikotarpis motociklininko gyvenime, bet tai tik etapas, skirtas bręsti ir kaupti patirtį“, – savo mintį pratęsia D. Butvilas.

Žodžiai „lengvesnis“ ir „mažiau galingas“ motociklų pasaulyje tikrai nereiškia, kad modelis bus lėtas ar nuobodus. Štai, pavyzdžiui, svajojantys apie sportinį motociklą, dar vadinamą britva, pirmuoju savo modeliu gali rinktis „CFMOTO 450 SR S“, „Yamaha R3“ arba „Honda CBR500R“. Tiesa, pastarasis – brangiausias ir sunkiausias iš trijų. Lengviausias – „Yamaha R3“, tačiau jis turi ir mažiausią galią. Savo ruožtu „CFMOTO 450 SR S“ vos 9 kg sunkesnis, bet pasižymi 4 AG ir beveik 10 Nm didesne galia bei sukimo momentu, o taip pat yra pigesnis už konkurentus.

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad šie maži sportiniai motociklai bus lėti, tačiau visi jie gali pasiekti beveik 200 km/val. greitį ir pasižymi puikiu manevringumu. Apie lengvų ir mažiau galingų motociklų pranašumus pasakoja ir D. Butvilas, per „Lietuvos metų motociklo“ rinkimus jau antrus metus iš eilės bandantis naujausius rinkos modelius: „Mažesni ir lengvesni variantai gali būti dar smagesni už didesnius brolius. Tai pamačiau šių metų rinkimuose, kai išbandžiau „CFMOTO 450 MT“. Jis buvo lengvesnis ir mažiau galingas nei konkurentai, tačiau miškuose būtent su tokiu motociklu jaučiausi geriausiai.“

Svarbu ne tik charakteristikos „ant popieriaus“

Tiesa, skaitant motociklų aprašus gali būti sunku išsirinkti: net ir jau minėti lengvieji sportiniai motociklai turi skirtumų, tačiau nė vienas jų negali drąsiai vadintis geriausiu – vienas galingesnis, kitas lengvesnis, trečias pigesnis ar gražesnis, o tai taip pat labai svarbūs aspektai.

„Patariu išsirinkti tokį, kuris maloniai traukia akį. Skamba paviršutiniškai, bet motociklas turi būti mielas širdžiai – tada norėsis su juo važiuoti. Žinoma, tai nebūtinai estetika: galbūt istorija, išskirtinis dizaino ar techninis elementas, o kartais užtenka vien širdžiai mielo gamintojo pavadinimo. Nepirkite modelio, kurį išrinko draugai – pirmiausia jis turi patikti jums patiems.

Pirmajam motociklui patariu išleisti mažiau, negu galėtumėte. Tuomet, atsisveikindami su juo po kelerių metų, kai išryškės poreikiai, jausitės mažiau gailėdami. Daug labiau tikėtina, kad antras ar trečias motociklas liks garaže ilgiau, todėl ir biudžetas jau gali būti didesnis“, – patirtimi ir patarimais dalijasi D. Butvilas.

Taigi, kai konkurentai tokie artimi, sprendžiamuoju veiksniu galiausiai gali tapti kaina. Tuo tarpu išvaizda, nė kiek ne mažiau svarbi, lieka kiekvieno asmeninis sprendimas.

Pasidalink