Norite važiuoti pigiau? 5 patarimai, už kuriuos padėkos ne tik piniginė, bet ir jūsų automobilis

Šalyje kainoms sparčiai kylant, vis daugiau iš mūsų ieškome būdų sutaupyti. Ekonomistai pastebi, kad sumažintos kuro sąnaudos šiandien gali tapti viena iš efektyvių taupymo priemonių, prieinamų bene kiekvienam vairuojančiam automobilį. Ekspertai dalijasi patarimais, ką būtina įvertinti prieš sėdant už vairo bei kaip teisingai vairuoti kelyje, kad kelionių metu ne tik pavyktų sutaupyti, bet ir automobilis tarnautų ilgiau.

Reguliariai tikrinkite automobilio techninę būklę

Pasak ekspertų, kuro sąnaudas didina tai, kas didina pasipriešinimą, todėl būtina bent kartą per metus patikrinti automobilio techninę būklę, ypač kuro, tepalo ir oro filtrus: „Šių filtrų paskirtis yra užtikrinti, kad švarus kuras, oras ir tepalai lengvai patektų į variklį, o variklis dirbtų sklandžiai. Užsikimšus šiems filtrams, apsunkinamas variklio darbas, sumažėja trauka, didėja trintis, dėl to išauga ir kuro sąnaudos“, – sako viename iš sostinės autoservisų dirbantis automechanikas Tomas Navickas.

Specialistas rekomenduoja kasmet neužmiršti patikrinti automobilio uždegimo žvakių, išmetimo sistemos bei katalizatoriaus, kuriam užsikimšus didėja kuro sąnaudos, automobilis sunkiau užsiveda, susilpnėja trauka.

Sekite padangų slėgį

Netinkamai parinktos padangos, neteisinga ratų geometrija ar pernelyg mažas padangų slėgis taip pat turi įtakos išaugusioms kuro sąnaudoms: „Važiuojant su nepakankamai pripūstomis padangomis, didėja pasipriešinimas todėl ir degalų išnaudojame daugiau, greičiau dėvisi padangų šonai. Todėl padangų slėgį reikėtų tikrinti bent kartą per mėnesį ir esant permainingiems orams, kai dažnai kinta oro temperatūra“, – dėmesį atkreipia automechanikas.

T. Navickas pataria neužmiršti ir ratų geometrijos, kurią reikėtų koreguoti kaskart keičiant padangas, taip pat įsivertinti, ar automobilio padangos nėra platesnės nei numato jų gamintojas – paprastai visą informaciją apie automobiliui tinkamas padangas ir jų slėgį galima rasti atidarius automobilio vairuotojo pusėje esančias dureles, ant kėbulo esančioje lentelėje.

Rinkitės tinkamus eksploatacinius skysčius

Kuro sąnaudoms įtakos turi ir eksploataciniai skysčiai, kuriuos taip pat būtina keisti bei pildyti laiku. „Per laiką variklio alyvoje kaupiasi vanduo ir teršalai, variklis nesutepamas taip, kaip anksčiau, didėja trintis. Tas pats atsitinka, kai alyvos lygis yra žemiau numatyto, o jeigu automobilyje alyvos per daug, didelis jos kiekis sumažina automobilio galią – tokiu būdu padidinamos degalų sąnaudos. Netinkama arba pasenusi alyva pavarų dėžėje taip pat didina pasipriešinimą, kaip ir nekeičiamas stabdžių skystis“, – pasakoja „TotalEnergies“ techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.

Pasak eksperto, kiekvieno automobilio variklis reikalauja tinkamos alyvos: „Naudojant jūsų automobiliui netinkančią alyvą, mechaniniai variklio komponentai patiria pernelyg didelį krūvį, blogai suteptos dalys greičiau dėvisi, todėl sutrumpėja variklio eksploatavimo laikas. Be to, neteisingai pasirinkus alyvą, jos filtras pradeda užsikimšti teršalais, o nešvari alyva vis patenka atgal į variklį – laikui bėgant nuo tokios užterštos alyvos susidėvi variklio dalys“, – neigiamas pasekmes įvardija ekspertas.

„TotalEnergies“ atstovas A. Husiatynskis ypač atkreipia dėmesį į automobilius su sumažintais varikliais, kurie ir buvo sukurti siekiant maksimaliai sumažinti kuro sąnaudas bei taršą. Pasak jo, tinkama alyva šiems varikliams yra gyvybiškai svarbi, nes šie susiduria su jautria problema – tai, vadinamasis, LSPI reiškinys (angl. LSPI – Low speed pre-ignition): „LSPI gali sugadinti automobilio stūmoklius, stūmoklių žiedus ar net švaistiklius, tačiau tinkamo klampumo, kokybės, bazinės sudėties ir atitinkamų priedų alyva gali sumažinti ar net panaikinti šį reiškinį“, – akcentuoja A. Husiatynskis.

Eksperto teigimu, per pastaruosius kelerius metus, siekiant kompensuoti neigiamą variklio dydžio mažinimo poveikį, tarptautinės organizacijos ir variklių gamintojai parengė specialias specifikacijas, deja, daugelis šių specifikacijų skiriasi tarpusavyje alyvos cheminės sudėties, klampumo ir kitų savybių reikalavimais: „Dėl to šiandien rinkoje jau galima įsigyti ir atnaujintų produktų, tenkinančių skirtingų konstruktorių reikalavimus. Vienas tokių pavyzdžių, nauji „ELF“ asortimento produktai, pritaikyti naujų variklių gamintojų specifikacijų poreikiams“, – apie tendencijas pasakoja „TotalEnergies“ atstovas.

Važiuokite tolygiai ir vertinkite oro sąlygas

Svarbu nepamiršti, kad kuro taupymas priklauso ir nuo automobilio vairavimo stiliaus. Staigus įsibėgėjimas ir staigus automobilio stabdymas visuomet eikvoja kurą bei pagreitina dalių dėvėjimąsi, o įsibėgėjant švelniai, numatant kliūtį kelyje, lėtėjant po truputį ir vairuojant naudojantis automobilio inercijos energija galima kuro sunaudoti mažiau. Laikantis taupaus vairavimo taisyklių, automobilio degalų sąnaudas galima sumažinti 10–20 proc.

Permainingi orai taip pat gali turėti įtakos. Didelis priešpriešinis, šoninis vėjas degalų sąnaudas padidina net iki 30 proc., ypač, kai važiuojama didesniu nei 100 km/val. greičiu. Be to, prieš, per ir po lietaus, dėl padidėjusio oro drėgnumo ir riebesnio degiojo mišinio, degalų sąnaudos paprastai išauga 10–15 proc., o žiemą jos gali padidėti net ir iki 50 proc.: „Važiuojant tuo metu, kai lyja lietus, venkite provėžų ir važiuokite kuo sausesne kelio vieta, taip sumažindami pasipriešinimą riedėjimui. Visuomet rinkitės šiek tiek ilgesnį kelią, tačiau su geresne danga“, – patarimais dalijasi automechanikas T. Navickas.

Pasidalink