Komercinių automobilių gamintojo „Ford Pro“ atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 1 250 verslininkų, parodė, kad beveik trys ketvirtadaliai apklaustųjų – nuo mažų įmonių iki didelių automobilių parkų valdytojų – jaučia spaudimą pereiti prie elektrinių transporto priemonių. Daugiau nei 60 proc. respondentų, planuojančių keisti turimą transportą į elektromobilius, numatę tai padaryti per artimiausius dvejus metus.
Šias prognozes lydi ir aktyvūs gamintojų veiksmai. Štai „Ford Pro“ pristatė sprendimų paketą, apimantį komercinių transporto priemonių programinę įrangą, įkrovimą, aptarnavimą ir finansavimą. Visos šios paslaugos valdomos vienoje visapusiškoje platformoje.
„Žengiame į skaitmeninę nuolatinio ryšio erą, o automobilių parko valdymas dar niekada nebuvo toks kompleksiškas, – pažymėjo „Ford Pro“ generalinis direktorius Tedas Cannisas. – „Ford Pro leidžia įmonėms lengvai padidinti savo produktyvumą vieno langelio principu.“
Naujasis paslaugų paketas leidžia verslininkams patogiai ir efektyviai valdyti savo automobilių parkus, nesvarbu, ar jie naudojasi dyzelinu ar benzinu varomomis transporto priemonėmis, elektromobiliais, ar net ne „Ford“ markės modeliais.
Integruota paslaugų sistema pristatoma visoje Europoje – čia „Ford“ jau septynerius metus iš eilės išsaugo komercinių automobilių lyderės statusą. „Ford Pro“ įsipareigojo toliau didinti skaitmeninės programinės įrangos galimybes ir gausinti pajamas už teikiamas paslaugas. Tai turėtų padėti bendrovei užsitikrinti bendrąsias 45 mlrd. JAV dolerių pajamas 2025-aisiais.
Laikas – pinigai
Laikas yra pinigai, o „Ford Pro“ klientų apklausa atskleidė, kad verslo atstovai nori vienos priemonės, veiksmingai susiejančios visus transporto parko valdymo aspektus, o ne atskirų paslaugų teikėjų kratinio, kuriam valdyti reikia galybės išteklių ir laiko.
JAV gamintojo programinė įranga suteikia nuolat prijungtą skaitmeninę ekosistemą, kuri naudoja realiuoju laiku perduodamus duomenis transporto priemonėms, telematikai, įkrovimui ir aptarnavimui integruoti į galingas, patogias, našumą didinančias platformas. Toks konceptualus požiūris padidina kiekvieno „Ford Pro“ produkto vertę naudotojams.
Automobilių parkams gali būti naudinga galinga „Ford Pro Telematics“ programinė įranga, skirta prijungtų komercinių transporto priemonių valdymui optimizuoti. Ši programinė įranga automobilių duomenis paverčia naudingomis įžvalgomis ir įspėjimais, supaprastinančiais parko valdymą. Sistema gali rodyti transporto priemonės buvimo vietą realiuoju laiku, teikti įspėjimus apie būklę ir prižiūrėti vairuotojų informaciją, kad būtų palaikoma atitiktis ir laiku atliekami instruktažai.
Pereinantiesiems prie elektra varomų komercinių transporto priemonių bus naudingos adaptuotos „Ford Pro E Telematics“ funkcijos, naudojančios realiuoju laiku pateikiamus duomenis. Ši technologija padeda maksimaliai padidinti parko produktyvumą, taip pat padeda efektyviai ir intuityviai naudoti „Ford Pro Charging“ įkrovimo sistemą.
Pastarosios funkcijos apima baterijų energijos lygio ir konkretaus automobilio įkrovimo būsenos stebėjimą, tikslaus likusio galimo nuvažiuoti atstumo monitoringą ir leidžia savarankiškai nustatyti, kiek nukritus baterijos energijos lygiui būtina perspėti parko valdytoją.
Pasitelkdama išankstinio temperatūros reguliavimo funkciją, sistema nustato, pavyzdžiui, elektrinio furgono „Ford E-Transit“ baterijos ir salono temperatūrą prieš darbo pamainą – vairuotojas gali įlipti į jau pašildytą ar atvėsintą automobilį. Tai leidžia taupyti laiką ir akumuliatoriaus energiją darbo metu.
Universalus „Ford Pro Telematics“ funkcionalumas leidžia automobilių parkams valdyti tiek „Ford“, tiek ir kitų markių automobilius, juose naudojant prijungtą įrenginį. Penkių transporto priemonių ar mažesnių parkų savininkai, operatoriai ir valdytojai gali pasinaudoti nemokama programėle „FordPass Pro“, skirta visą darbo dieną dirbančių automobilių parko vadovų neturinčioms įmonėms. Ji padeda veiksmingai panaudoti visas savo transporto priemones.
„Ford Pro Service“ realaus veikimo laiko sistema „FORDLiive“ taip pat keičia komercinių transporto priemonių naudotojų efektyvumą. Ši technologija yra pagrindinis nenutrūkstamo ryšio sistemos elementas, naudojantis realiuoju laiku gaunamus transporto priemonių duomenis, kad verslo atstovai, jų automobiliai ir pardavimo atstovybės būtų nuolat sujungti su „Ford Pro“ specialistais. Tai leidžia sumažinti gedimų skaičių ir greičiau atlikti remontą dirbtuvėse, taip pat sutaupyti laiko, rečiau keliaujant pas pardavėjus.
Nuo pat pristatymo 2021-ųjų kovą, „FORDLiive“ savo vartotojams jau suteikė galimybę beveik 125 000 dienų papildomai naudotis transporto priemonėmis visoje Europoje, o „Ford Pro“ prognozės rodo, kad ši technologija gali sumažinti automobilių parkų prastovos laiką iki 60 procentų.
Visoje Europoje jau eksploatuojama daugiau nei 620 000 „Ford“ prijungtų komercinių transporto priemonių. „FORDLiive“ paslauga galima naudotis nemokamai, suaktyvinus savo transporto priemonės „FordPass Connect“ modemą ir užsiregistravus „Ford Pro“ programinės įrangos pakete.
„E-Transit“ galimybės
Vienu ryškiausių JAV gamintojo žingsnių į elektrinio transporto parkus tapo naujasis „E-Transit“, atliepiantis skirtingų verslų poreikius. Furgone standartiškai montuojama 68 kWh talpos baterija, užtikrinanti konkurencingą iki 317 kilometrų viena įkrova nuvažiuojamą atstumą (pagal WLTP metodiką).
Maksimali automobilyje montuojamo elektros variklio galia gali siekti 135 arba 198 kW, didžiausias išvystomas sukimo momentas – 430 Nm. Elektromobilio naudingoji apkrova siekia iki 1 758 kg, o platų asortimentą sudaro 25 tradicinio furgono, dvigubos kabinos ir važiuoklės su kėbulu variantai, apimantys skirtingus kėbulų ilgius, aukščius ir svorio klases.
„E-Transit“ taip pat turi unikalią „Ford ProPower Onboard“ funkciją, kuri leidžia tiek kabinoje, tiek krovinių zonoje iki 2,3 kW galia įkrauti kitus prietaisus.
„Trend“ komplektacijos modeliuose siūlomos produktyvumą dar labiau padidinančios funkcijos, kaip antai „Ford Connected“ navigacijos sistema, kuri gali suplanuoti trumpiausią kelionės maršrutą ir informuoti vairuotoją apie galimybes įsikrauti bateriją, eismo sąlygas, automobilio statymo vietas, o „Intelligent Range“ asistentas rodo tikslesnį likusį nuvažiuoti atstumą su turimu energijos likučiu.
Nepriklausoma transporto priemonių saugos institucija „Euro NCAP“ už visapusį pagalbos vairuotojui sistemų rinkinį skyrė „E-Transit“ aukščiausią auksinį apdovanojimą. O „Ford Pro“ apskaičiavo, kad elektromobilio techninės priežiūros ir remonto išlaidos bus 40 procentų mažesnės, palyginti su dyzelinu varomais modeliais, be to, neteks išleisti pinigų iškastiniam kurui.
Įkandin „E-Transit“ gamintojas pristatys dar keturis naujus elektrinius modelius. 2023 metais pasirodys visiškai naujas vienos tonos krovumo „Transit Custom“ furgonas ir universalus „Tourneo Custom“ elektromobilis. 2024-aisiais į gatves išriedės mažesnis „Transit Courier“ bei universalusis „Tourneo Courier“.
Įkrovimo sprendimai
Kad būtų lengviau pereiti prie elektromobilių, gamintojas parengė ir įkrovimo sprendimų sistemą „Ford Pro Charging“. Į verslo poreikius orientuota ir visiškai integruota sistema gali pateikti veiksmingiausias automobilių parkų įkrovimo strategijas.
Ši paslauga, kurią sudaro techninės įrangos diegimas ir valdymo programinė įranga, itin sklandžiai veikia su visiškai elektriniu „E-Transit“. Integruotas ryšys leidžia sistemai aptikti galimas problemas tuomet, kai naudotojai jų dar nepastebėjo, ir jas pašalinti be didesnių veikimo sutrikimų.