Nuo lenktynių trasos iki klientų sandėlių: V. Milius išbandė pirmąjį Lietuvoje įveiklintą elektrinį sunkvežimį

Sunkvežimiai ir vilkikai, kas dieną įveikiantys šimtus kilometrų ir pervežantys dešimtis tonų krovinių, įprastai varomi galingų dyzelinių motorų, galinčių siekti dešimties, trylikos ar dar daugiau litrų darbinį tūrį, tačiau jie neišvengiamai palieka išmetamųjų dujų pėdsaką. Tad gamintojai ieško tvarių sprendimų, o atsakingai į savo veiklą žiūrinčios kompanijos pirmosios išbando naujausias technologijas savo veikloje. Prieš du metus Lietuvos metų sunkvežimio konkursui buvo pristatytas elektrinis „Scania P230“, o dabar logistikos kompanija „Baltic Logistic Solutions“ tokį pradėjo naudoti kasdienėje veikloje. Žinomas automobilių testuotojas Vitoldas Milius šiuo sunkvežimiu jau spėjo užfiksuoti Lietuvos rekordą ir pabūti vairuotojo rolėje.

Rekordas Kačerginės Nemuno žiede

„Gamintojų atstovai į mūsų rinką atveža tai, kas pagaminta naujausia, tačiau ne visada iš karto tas naujoves pavyksta pritaikyti praktikoje. Taip pat ir prieš du metus, kai konkursui buvo pristatytas elektrinis „Scania“ sunkvežimis, mažai kas matė būdų kaip jį pritaikyti kasdienėje įmonių veikloje. Daugiausiai abejonių kėlė kaina, o taip pat ir nuvažiuojamas atstumas bei krovimo iššūkiai“, – pasakoja V. Milius.

Jau ne kartą įvairius tolimo važiavimo elektromobiliu rekordus fiksavęs „Auto Bild Lietuva“ redaktorius 2023 metais nusprendė patikrinti ir tai, kokį atstumą pavyks įveikti elektriniu sunkvežimiu. Rekordui siekti buvo pasirinkta Nemuno žiedo trasa – joje kone visą naktį ratus sukęs žurnalistas sugebėjo viena įkrova įveikti net 322 kilometrus, tačiau minėjo, jog vietos rekordo pagerinimui dar likę daug: „Jeigu kas nors sugalvos pagerinti šį rezultatą ir pasirinks lygumoje esantį maršrutą, tai su šia „Scania“ nuvažiuos visu 100 km daugiau. Kita vertus, turint omenyje koks Nemuno žiedo reljefas, šis skaičius geriau atspindi realybę.“

Rekordui siekti naudotas sunkvežimis turėjo 297 kWh talpos bateriją, o jo ratus suko 230 kW galios elektrinis motoras – bendra šio modelio masė kartu su kroviniu gali siekti iki 28 tonų.

Nuvažiuojamo atstumo užtenka kasdienai

Tiesa, nors nuvažiuoto atstumo rekordas viršija tris šimtus kilometrų, vežant krovinius kasdieniu režimu ir nesistengiant taupyti, viena įkrova vidutiniškai pavyksta nuvažiuoti apie 200 kilometrų. 

V.Milius visai neseniai išbandė ir įmonės „Baltic Logistic Solutions“ įsigytą kasdieniams darbams naudojamą elektrinį sunkvežimį ir pasakojo, kad tam tikrai daliai logistikos darbų tokio nuvažiuojamo atstumo kasdien visiškai užtenka, o vis griežtėjantys taršos ribojimai, ypatingai miestų centruose, privers ieškoti sprendimų: „Tokiose šalyse kaip Švedija jau yra nemažai sunkiasvorių elektrinių mašinų, dirbančių specifinius darbus, važinėjančių miestų centruose. Kol kas mūsų infrastruktūra dar nėra pritaikyta sunkvežimiams – retoje stotelėje būtų patogu įkrauti tokio didelio automobilio bateriją, bet įmonės, plečiančios įkrovimo stotelių parkus, jau galvoja ir apie tai. Tuo tarpu darbui miestuose, kai baterijas galima krauti logistikos įmonės teritorijoje įrengtose stotelėse, elektriniai sunkvežimiai tampa labai priimtinas sprendimas.“

Įmonės „Baltic Logistic Solutions“ transporto vadovas Baltijos šalims Viktoras Šinkariovas sako, kad nuolat atnaujina autoparką siekdami mažesnių emisijų ir tuo pačiu stengiasi žengti koja kojon su naujomis technologijomis: „Turime tikrai nemažai stambių klientų, kurie taip pat mūsų klausia apie tvarumą ir emisijas, tad ir patys jaučiame pareigą eiti tvarumo link, o elektrinis sunkvežimis yra vienas iš žingsnių šia kryptimi.“

Kol kas, pasakojo V. Šinkariovas, įmonės autoparke bus vienas elektrinis sunkvežimis tam, kad būtų galima geriau suprasti ir susipažinti su šiuo pokyčiu ilgoje perspektyvoje. Naujasis „Scania“ pristatinėja krovinius Kauno mieste ir daugiausiai aptarnauja FMCG ir HoReCa segmento klientus – prekybos centrus, didesnius viešbučius, restoranus.

Įmonės atstovas pasakoja, kad dėl įmonėje įrengtos saulės elektrinės ir 40 kW galios įkrovimo stotelės, pavyksta ne tik pristatyti prekes be emisijų, bet ir įkrauti sunkvežimį atsinaujinančia elektros energija. Įprastai į bazę šis sunkvežimis grįžtą apie 15-16 valandą, tad saulėtą dieną didžiąją dalį baterijos pavyksta įkrauti iš saulės sugeneruotos energijos.

ŽYMĖ:
Pasidalink