Pabėgimas iš nišų: BMW atsisveikina su X4, Z4 ir 8 serijos modeliais

Automobilių pasaulyje permainos neišvengiamos – net ir tokie simboliai kaip „BMW“ kartais priversti atsisakyti dalies savo istorijos. Bavarijos gamintojas paskelbė, kad artimiausiais mėnesiais iš gamybos linijų pasitrauks trys modeliai – X4, Z4 ir visa 8 serijos šeima. Šis sprendimas žymi naują etapą markės evoliucijoje – „BMW“ pasitraukia iš kai kurių nišų, kuriose ilgus metus bandė išlaikyti pusiausvyrą tarp sportiškumo, prabangos ir komercinio racionalumo.

Ad image

Anot gamintojo, priežastis paprasta – rinka pasikeitė. Vairuotojai vis dažniau renkasi elektrinius ar universalesnius modelius, o nišiniai kupė ir roadsteriai nebegeneruoja pelno. Taip „BMW“ tarsi „bėga iš nišų“ – atsisako emocinių, bet ekonomiškai nuostolingų automobilių.

Dar prieš dešimtmetį Bavarijos gamintojas siekė užpildyti kiekvieną rinkos nišą – trūko nebent pikapo ar tikro visureigio. Pikapo planų iki šiol nėra, tačiau, pasak šaltinių, tikrasis bekelės monstras jau kuriamas. Tuo metu kai kurios nišinės, savo laiką atidirbusios „BMW“ serijos pasitrauks į istoriją – be įpėdinių, nes jų kūrimas tiesiog nebeatsipirktų.

Kaip praneša „Auto Motor und Sport“, benzininės „BMW X4“ (dabartinės kartos G02/F98, gaminamos nuo 2018-ųjų) versijos gamyba baigta rugsėjo 30-ąją. Dyzelinės modifikacijos dar kurį laiką prieinamos užsakymams, tačiau ir jų gamyba bus nutraukta lapkričio pabaigoje. Naujasis „X4“, paremtas pernai pristatyta ketvirtosios kartos „X3“ (G45) platforma, dienos šviesos neišvys. Vis dėlto ateityje tikėtinas elektrinis „BMW iX4“, kuris bus kuriamas pagal visai neseniai debiutavusį antros kartos „iX3“ (NA5) modelį. Primename, kad nuo šiol „X3“ ir „iX3“ – visiškai skirtingos techninės bazės automobiliai.

Kitas pasitrauksiantis modelis – „BMW Z4 roadsteris“, gaminamas nuo 2018-ųjų „Magna Steyr“ gamykloje Austrijos Graco mieste. Iš pradžių buvo numatyta, kad jo era baigsis jau šį rudenį, tačiau vasarą „BMW“ nusprendė suteikti jam dar šiek tiek laiko – gamyba tęsis iki 2026-ųjų pavasario. Įpėdinio artimiausiu metu nebus. Kartu su Z4 iš rinkos pasitrauks ir ant tos pačios platformos kuriamas „Toyota GR Supra“ (A90), tačiau japonai jau patvirtino – naujos kartos „Supra“ jie kurs savarankiškai.

Didžiausia netektis – visa „BMW 8 serija“: kupė (G15/F92), kabrioletas (G14/F91) ir keturių durų „Gran Coupe“ (G16/F93). Šie automobiliai, debiutavę 2018-aisiais, jau pašalinti iš užsakymų sistemų – jų gamyba arba jau sustabdyta, arba tuoj bus. Tiesa, kai kurie salonai dar turi kelis „aštuonetus“ sandėlyje, tad paskutinė proga įsigyti šią seriją dar egzistuoja.

„8 seriją“ pražudė neaiški pozicija rinkoje – sportiškiems automobiliams ji buvo per sunki ir gremėzdiška, o komfortu nusileido giminingai „5 serijai“. Tad logiška, kad naujos kartos „aštuoneto“ nebus – tiesiog nėra prasmės kartoti tą pačią klaidą. Idealiu atveju „BMW 8“ turėtų tapti tikru superautomobiliu, markės flagmanu, o ne masyviu „penketuko“ derivatu. Deja, kol kas Bavarijos planuose superautomobilio – nėra.

Tyla ir „6 serijos“ fronte: prieš keletą metų buvo pasigirdę gandų, jog šis skaičius bus priskirtas naujam sportiniam automobiliui, galinčiam konkuruoti su „Porsche 911“, tačiau kalbos taip ir liko kalbomis.

ŽYMĖ:
Pasidalink