Jauna Vokietijos bendrovė „ElectricBrands” ruošiasi Europos rinkai pateikti elektrinio „burbuliuko” versiją, panašią į šešto dešimtmečio pradžioje Italijoje sukurtą mažą automobilį „Isetta” (be kita ko, parduodamą su BMW prekės ženklu). Jau priimami išankstiniai užsakymai, o gamyba turėtų prasidėti kitais metais.
„Evetta” – tai pervadintas „Artega Karo” projektas. Vokietijos bendrovė „Artega”, anksčiau gaminusi sportinius automobilius, pavasarį nutraukė savo veiklą ir prisijungė prie jauno startuolio „ElectricBrands”. Startuolis paveldėjo ne tik „Artega” turtą, bet ir elektrinį miesto automobilį „Karo”, kuris iš buvo sukurtas kartu su Šveicarijos įmone „Micro Mobility Systems”. „Artega” bendradarbiavimas su šveicarais nebuvo sklandus todėl 2020 m. buvę partneriai susitarė gaminti „naująsias Izettas” nepriklausomai vienas nuo kito. Praėjusiais metais šveicarai patobulino savo „Microlino” ir vasarą pateikė pirkėjams, o „Evetta” pasirodys daugiau nei po metų – pirmieji vienetai klientams bus pristatyti 2023 m. trečiąjį arba ketvirtąjį ketvirtį. „Evetta” bus gaminama „ElectricBrands” gamyklose Getingene, Žemutinėje Saksonijoje, Vokietijoje.
„Evetta” ir „Microlino” skiriasi ne tik dizainu („Evetta” atrodo senamadiškiau). Per ilgą tobulinimo procesą šveicariškas automobilis įgijo tvirtą nešantį rėmą – jis yra daug tvirtesnis ir saugesnis nei karkasinis-panelinis rėmas, ant kurio konstruojamas „ElectricBrands”. Be to, šveicarai atsisakė slankiojančios vairo kolonėlės ir pakeitė ją stacionaria, o nuotraukose pavaizduotoje „Evetta” vairas vis dar yra stumdomas į viršų ir į šoną, taip pat yra vienos priekinės durys – šiuo požiūriu „BMW Isetta” cituojama pažodžiui.
„Evetta” bus siūloma su trimis kėbulais: standartiniu uždaru (vadinkime jį hečbeku), „Openair” kabrioletu ir krovininiu sunkvežimiu su pailginta ratų baze. Kabrioleto šonuose yra išpjovos, kad vairuotojas galėtų patogiai sėsti ne iš priekio, o iš šono, o priekinės durys gali būti paliktos, tačiau sprendimas dėl jų naudojimo kabriolete dar nepriimtas. „Openair” nėra stogo, priekinis stiklas sutrumpintas, o už sėdynių atlošų yra gana negražios apsauginės grotelės.
„Evetta” techninės specifikacijos bendrovės interneto svetainėje nepateikiamos, tačiau apie jas praneša Vokietijos žurnalas „Auto motor und sport”. Bendras hečbeko ilgis – 2,45 m, plotis – 1,42 m, o aukštis – 1,46 m. Automobilio svoris yra 655 kg (maždaug centneriu didesnis nei aukščiausios versijos „Microlino”). Vienintelis ant galinės ašies sumontuotas elektros variklis generuoja pastovią 15 kW (20 AG) o piko metu 22 kW (30 AG) galią, maksimalus greitis – 90 km/val. Akumuliatoriaus talpa – 14 arba 18 kWh, o vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 240 km.
„Evetta Prima” hečbeko versija kainuos 19 540 eurų ir šio automobilio bus pagaminti tik 1954 egzemplioriai (skaičius 1954 reiškia originalios „Izetta” gamybos pradžios metus), įprasti modeliai bus pigesni – nuo 16 000 eurų. Sunkvežimis kainuos apie 18 500 eurų, tačiau jam užsakymai dar nepriimami. Jau galima rezervuoti kabrioletą, bet kaina kandžiojasi – 33 333 eurai! Palyginimui -šveicariškas „Microlino” kainuoja nuo 14 990 eurų.
Vokietijos žurnalistai rašo, kad „ElectricBrands” planuoja kitais metais parduoti 5 000 „Evetta” modelių, o po poros metų – 30 000-40 000 automobilių per metus.