Papasakojo, kodėl motociklai pavasarį neužsiveda ir kaip to išvengti

Lietuvoje motociklizmo sezonas trunka pusę metų, o kartais ir dar trumpiau. Tai reiškia, kad pavasarį reikia prisiminti ne tik savo prisnūdusius įgūdžius vėl lipant ant plieninio žirgo, bet ir pasirūpinti, kad šis tinkamai veiktų. Tiesa, po ilgo žiemojimo garaže, dažnai nepakanka pasukti užvedimo raktelio tam, kad būtų galima atidaryti sezoną.

„Roges ruošk vasarą“

Sakoma, kad nenaudojama technika genda, tačiau to galima išvengti deramai ja pasirūpinus prieš žiemos miegą. „Motorider“ serviso technikas Rokas Balčiūnas pasakoja, kad pirmas žingsnis norint džiaugtis sklandžia motociklų sezono pradžia turi būti padarytas dar rudenį, prieš pastatant motociklą į garažą: „Prieš keliems mėnesiams pastatant motociklą į garažą, svarbu atlikti pagrindinius veiksmus, kurie leis jam saugiau peržiemoti ir po peržiemojimo – „pabusti“. Svarbu išimti ir įkrauti jo bateriją, patikrinti aušinimo skysčio lygį ir, jeigu reikia, papildyti, kad būtų tarp MIN ir MAX žymų. Patikrinti oro slėgį padangose ir pakelti motociklą taip, kad padangos nesiektų žemės. Alyvą bei filtrus taip pat rekomenduojama pakeisti prieš žiemą.“

Nors atrodytų, kad filtrus bei alyvą reikėtų keisti prieš pradedant važiuoti, ekspertas paaiškina, kad tai daryti prieš žiemą rekomenduojama todėl, kad sena alyva savyje turi rūgščių bei kitokių nešvarumų, dėl kurių variklio viduje gali atsirasti korozijos židiniai.

Motociklų priežiūros profesionalas taip pat pažymi, kad labai svarbu prieš žiemą pripildyti degalų baką benzinu ir jį papildyti degalų stabilizatoriumi. Tai, pasak jo, būtina dėl to, kad nenaudojant degalų stabilizatoriaus ir palikus motociklą žiemai, yra didelė tikimybė, kad pavasarį reikės išvalyti karbiuratorių ir jį sinchronizuoti.

„Jei motociklas su karbiuratoriumi, dideli šansai, kad prieš sezoną reikės keisti tarpinę, plauti ir valyti patį karbiuratorių. Tai dažnas atvejis, kai motociklas paliekamas žiemoti su ne pilnu degalų baku. Metaliniai bakai stovint sausai rūdija, rūdys gali užkimšti degalų sistemą, o tuomet remontas jau neišvengiamas.

Taip pat, lepesnių motociklų variklio darbui po ilgo stovėjimo įtakos turi ir patys degalai, kurie ilgai stovint šiek tiek praranda savo degimo savybes. Todėl paliekant motociklą žiemoti galima ir net patartina naudoti konservantus“, – pasakoja R. Balčiūnas.

Technikas dėmesį atkreipė ir į patalpos, kurioje laikomi motociklai, temperatūrą bei jos pokyčius: „Žemoje temperatūroje palikta motociklo baterija išsikraus. Geriausia pastovi teigiama temperatūra. Esant jos svyravimams bake gali susidaryti kondensatas, dėl ko ten atsiras vandens. Didelė patalpų drėgmė gali paspartinti koroziją ir paveikti tam tikras motociklo dalis, rėmą. Dažnu atveju tai tik estetika, bet tai jau korozijos pradžia.“

Patikrinti slėgį padangose neužtenka 

Atšilus orams ir panorus pravažiuoti pirmuosius kilometrus, net jeigu prieš žiemojimą viskas buvo atlikta taip, kaip pataria ekspertai, vien pasitikrinti padangose esančio oro slėgio nepakaks. Ekspertas sako, jog svarbu atlikti kelis pagrindinius patikrinimus ir tik tada leistis į kelią.

„Pirmiausia po žiemos reikia atlikti bendrą motociklo apžiūrą: patikrinti variklio alyvos, aušinimo bei stabdžių skysčių lygius ir jeigu reikia – papildyti. Taip pat svarbu patikrinti akceleratoriaus rankeną, sankabos, pavarų ir stabdžių svirtis.

Prijungus įkrautą akumuliatorių reikėtų patikrinti visas elektrines dalis: trumpuosius ir ilguosius žibintus, galinį ir stabdžių žibintus bei posūkiu signalus. Nepamiršti ir garso signalo. Jeigu viskas veikia, tuomet galima tikrinti slėgį padangose ir važiuoti“, – vardina „Motorider“ motociklų servise dirbantis R. Balčiūnas.

Tiesa, važiuojant pirmuosius metrus reikėtų įsitikinti, jog stabdžiai veikia tinkamai ir tik tada važiuoti į viešą eismą. Technikas taip pat primena, jog kas 500-1000 kilometrų reikia sutepti motociklo grandinę.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version