Papasakojo kokius išbandymus motociklinė apranga turi praeiti, kad patektų į lentynas

Lietuvoje galiojančiose Kelių eismo taisyklėse (KET) minimaliai apibrėžta, kad važiuodami motociklu vairuotojas ir keleivis privalo naudoti motociklininkų šalmus ir akių apsaugos nuo sužeidimų priemones – tik tiek. Tačiau kiekvienas labiau patyręs motociklininkas patikins, sako konkurso „Metų motociklas 2023“ organizatoriai, kad tai yra labai minimalus inventorius, kurį reikia turėti norint saugiai važiuoti motociklu.

„Įsigyjantis motociklą žmogus turi iškart nusimatyti ir biudžeto eilutę, skirtą aprangai – šalmui, motociklinei striukei, kelnėms, pirštinėms ir batams. Reikia suvokti, kad drabužis, kurį vilki važiuodamas motociklu, yra vienintelė apsauga, kuri susidūrimo atveju apsaugo kūną nuo sužeidimų. Tad išlėkti pasivažinėti su marškinėliais trumpomis rankovėmis gal ir smagu, bet susidūrimo atveju skausmas gali būti nepavydėtinas“, – sako ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų per metus motociklu nuvažiuojantis „Metų motociklo 2023“ komisijos narys Aidas Bubinas.

Pasak jo, dabar rinkoje galima rasti daug skirtingų drabužių variantų, kurie atitiks kiekvieno poreikį: odinių, tekstilinių, kombinezonų ir atskirų dalių drabužių.

„Motociklininkų aprangos gamintojai padarė labai didelę pažangą siūlydami vis lengvesnę, tačiau trinčiai atsparią, aprangą, tad baimintis, kad reiks lieti devynis prakaitus vilkint viską, ką reikia, neverta“, – juokauja dar vienas konkurso komisijos narys Karolis Mieliauskas.

Kaip išsirinkti gerą aprangą?

Besirenkantiems motociklinę aprangą, svarbu atkreipti dėmesį, kokio saugumo lygis medžiagai, iš kurios pagaminti drabužiai, yra suteiktas.

Nuo 2018 metų visos aprangos turi būti paženklintos EN 17092 sertifikatu.

„Visos aprangos, parduodamas Europos Sąjungos teritorijoje turi būti paženklintos raidžių A kombinacijomis, kur viena A raidė reiškia mažiausią apsaugos lygį, dvi A – vidutinį, o trys A – geriausią apsaugos lygį“, – sako lietuviško prekės ženklo „Pando Moto“, gaminančio drabužius ir avalynę motociklininkams, įkūrėjas ir vadovas Marius Bieliauskas.

Jis pasakoja, kad visos Europos rinkoje parduodamos motociklinės aprangos privalo turėti laboratorijų išvadas apie atliktus bandymus, kurie patikrina gaminio kokybę.

„Apranga turi atlaikyti trinties, siūlės tvirtumo, medžiagos plyšimo testą. Atliekant šį testą specialūs įrenginiai į priešingas puses traukia medžiagą, kad išbandytų jos tvirtumą. Atliekamas ir dizaino testas. Jo metu apžiūrima, ar tokios stiliaus detalės, kaip užtrauktukai, yra pakankamai tvirti, ar nėra įsiūti netinkamose vietose. Pavyzdžiui, apranga gaus prastą įvertinimą, jeigu užtrauktukas bus šlaunies zonoje. Peržvelgiamos ir siūlės – jeigu jos yra atviros ir nukritus nuo motociklo dėl trinties gali plyšti, toks gaminys negaus aukščiausio įvertinimo. Tai labai paprasti dalykai, kuriuos, rinkdamasis aprangą, gali įvertinti kiekvienas motociklininkas“, – pasakoja „Pando Moto“ vadovas.

Keičiasi poreikiai

Pasak pašnekovo, dabar gamintojai stengiasi motociklininkų aprangas daryti kuo lengvesnes, o tai reiškia, kad jiems tenka naudoti naujas technologijas medžiagų gamybai.

„Anksčiau buvo galima sakyti, kad kuo storesnės odos striukę ar kelnes dėvi, tuo saugesnis jautiesi kelyje, tačiau tai keičiasi, nes noras, kad apranga būtų universali – ne tik skirta važiuoti motociklu, bet ir praleisti dieną darbo vietoje, labai auga“, – tvirtina M. Bieliauskas.

Tokios savybės itin svarbios visiems konkurso komisijos nariams, kurie ne tik turi užduotį išbandyti 38 „Metų motociklo“ konkurse dalyvaujančius skirtingus modelius, bet ir tą daro atitrūkdami nuo savo kasdienių darbų. Dažnam stengiantis įsprausti motociklų bandymus į intensyvią dienotvarkę tenka atrasti kelias valandas tarp darbų ir, pasivažinėjus bei užpildžius vertinimo lenteles, vėl keliauti į biurą. Tad galimybė bandyti konkurso dalyvius saugiai ir stilingai – itin svarbi.

38 modeliai

Pirmąkart Lietuvoje organizuojamame „Metų motociklo 2023“ konkurse dalyvauja 38 skirtingi motoroleriai ir motociklai, kuriuos bando 11 profesionalų, suburtų į komisiją.

Šiemet konkurse dalyvauja šie motociklai ir motoroleriai (abėcėlės tvarka):

„Brixton Cromwell 1200“
„Brixton Crossfire 125“
„Brixton Crossfire 500 XC“
„CFMOTO 300CL-X“
„CFMOTO 700CL-X Sport“
„CFMOTO 800MT Touring“
„Ducati Desert X“
„Ducati Monster SP“
„Ducati Multistrada V2S“
„Ducati Multistrada V4S“
„Honda CB750“
„Honda ADV350“
„Honda CMX1100 Tour DCT (Rebel)“
„Honda NT1100 DCT“
„Honda XL750 Transalp“
„Husqvarna Norden 901 Expedition“
„Husqvarna Svartpilen 125“
„Indian Motorcycle Challenger Dark Horse“
„Indian Motorcycle Chief Dark Horse“
„Indian Motorcycle FTR1200S 2022“
„Italjet Dragster“
„Keeway Vieste 125“
„KTM 1290 Super Adventure S“
„KTM 890 Adventure R“
„Moto Morini X -Cape“
„Mutt Razorback“
„Piaggio Vespa Primavera“
„Royal Enfield Classic 350“
„Royal Enfield HNTR 350“
„Royal Enfield Supermeteor 650“
„Silence S01“
„Super Soco CPX“
„Sur Ron Light Bee X“
„SWM SIX6 500“
„Yamaha MT-07 Pure“
„Yamaha Tenere 700“
„Yamaha XSR125“
„ZEEHO AE8 S+“

Tokia dalyvių gausa lėmė, kad komisijos nariams balsuojant ir dalinant balus iš visų dalyvių reikės išrinkti ne tik vieną patį geriausią, bet ir nugalėtojus kitose kategorijose.

Pavyzdžiui, konkurse bus įvardytas geriausią dizainą turintis modelis. Taip pat – saugiausias, sportiškiausias, bus pagarsinta ir didžiausia motociklų rinkoje esanti inovacija.

Be šių nominacijų nugalėtojai bus skelbiami šiose kategorijose: „Metų iki 125 kub. cm“, „Metų elektrinis motociklas“, „Metų motociklas iki 35 kW“, „Metų miesto/klasikinis motociklas“, „Metų kelioninis motociklas“, „Metų adventure motociklas“, o geriausiam teks „Metų motociklo“ titulas. Be to, pirmąsyk Lietuvoje savo – tautos – motociklą gali rinkti ir visi internautai, užsukę balsuoti į portalą 15min.lt.

Visi konkurso nugalėtojai paaiškės jau gegužės 25 dieną iškilmingame apdovanojimų vakare.

Pasidalink
Exit mobile version