„Mission X” koncepcija žymi gana griežtus rėmus „Porsche” inžinieriams: iki šio dešimtmečio pabaigos jie turi parodyti pasauliui geriausią iš geriausių elektrinių superautomobilių. Turtingoje „Porsche” istorijoje iš esmės buvo tik trys visaverčiai superautomobiliai – 959, „Carrera GT” ir „918 Spyder”, pastarojo gamyba baigėsi 2015 m., o įpėdinio kol kas nėra, nors mintys apie jį niekada neapleidžia „Porsche” komandos. Archyvinių koncepcijų portfelyje, kurį „Porsche” paviešino 2020 m., buvo keli potencialūs kandidatai į sportinio flagmano titulą. Visi jie buvo persmelkti Le Mano tematika, tačiau nė vienas iš jų taip ir nebuvo pradėtas gaminti. Praėjusiais metais „Porsche” materializavo kompiuteriniam žaidimui „Gran Turismo 7” sukurtą virtualų „Porsche Vision Gran Turismo” konceptą – tada tapo aišku, kad naujas serijinis superautomobilis turi būti: jis yra „Porsche” planuose, tik ne pirmoje vietoje, bet yra, taip sakant, vyšnaitė ant torto užbaigiant visišką „Porsche” automobilių gamos elektrifikavimą. Tiesa, elektrifikacija, ko gero, nepaveiks kultinio 911 modelio.
„Porsche” vis dar nenurodo tikslios savo naujojo superautomobilio išleidimo datos, tačiau šią savaitę pristatytas „Mission X” konceptas neabejotinai priartina mus prie jos. Pavyzdžių juk yra. Savo laiku „Porsche Mission E” tapo elektrinio „Taycan” šeimos prologu. Kita vertus, 2021 m. „Porsche Mission R” konceptas pranašauja naują, visiškai elektrinį „Porsche 718”, kuris rinkoje turėtų pasirodyti 2025 m. Trumpai tariant, jei yra „misija”, ji turi būti įvykdyta.
„Mission X” skirtas pirmojo „Porsche” serijinio automobilio – 1948-1965 m. „Porsche 356” (kuris, beje, įkvėpė anksčiau šiais metais pristatytą „Porsche Vision 357” koncepciją) – 75-osioms metinėms paminėti. Mission X estetika, kaip ir minėtų koncepcinių pirmtakų, sukasi Le Mano tema, juolab, kad jubiliejinis maratonas vyks birželio 10-11 dienomis. Tai reiškia, kad kėbulo forma ir aerodinamika pirmiausia pajungta funkcijai, o ne estetikai – „Porsche Mission X” pabrėžtinai neagresyvus, tarsi kontrastuojantis su „Lamborghini”, kuris, kaip ir „Porsche”, priklauso „Volkswagen” imperijai ir žaidžia toje pačioje lygoje kaip ir „Porsche”, tačiau turi visiškai kitokį į itališką aistrą orientuotą dizaino kodą.
Pagal matmenis (ilgis apie 4,5 m) ir ratų bazę (2,73 m) „Porsche Mission X” yra artimas „Carrera GT” ir „918 Spyder” modeliams, o kadangi tai yra visiškai elektrinis superautomobilis, jo salonas yra labai orientuotas į priekį, tarsi už jo stovėtų kelių litrų darbo tūrio benzininis variklis. Vietoj vidaus degimo variklio už kabinos yra akumuliatorius, taigi „Mission X” išplanavimas panašus į būsimojo „Porsche 718”. Ir jei 718 skirtas gana plačiam vartotojų ratui, tai serijinis „Mission X” atitikmuo bus labai brangus ir mažai paklausus, jo užduotis – būti technologinės pažangos viršūnėje ir pasiūlyti klientui dar neregėtas technines savybes.
Porsche” atvirai pareiškė, kad jų naujasis superautomobilis turėtų būti greičiausias serijinis keliams skirtas automobilis greičio rekordą pasiekęs Niurburgringo Šiaurės kilpoje (šiuo metu šis titulas priklauso hibridiniam superautomobiliui „Mercedes-AMG One”). Jo galios ir svorio santykis turėtų būti 1 AG/kg. Jis turėtų sukurti didesnę aerodinaminę prispaudžiamąją jėgą nei dabartinis „Porsche 911 GT3 RS”, o dėl 900 voltų architektūros akumuliatoriui įkrauti reikėtų mažiau laiko nei „Porsche Taycan Turbo S.
„Mission X” konstrukcijoje plačiai naudojamas anglies pluoštas, tačiau „Porsche” nesistengia jo demonstruoti, kaip tai daro „Lamborghini” ir kiti konkurentai: aerodinamika yra aptaki, netgi plastiška, o artimiausias analogas šiuo požiūriu yra Gordono Murray superautomobiliai. Į viršų nukreiptos durys yra legendinio lenktyninio automobilio „Porsche 917” citata, o vertikalūs priekiniai žibintai – iš „Porsche 906” ir „908”. Elegantiški ratlankiai (20 colių priekyje ir 21 colio gale) sukurti taip, kad užtikrintų kuo didesnį aerodinaminį efektyvumą ir oro srautą stabdžiams aušinti. Į kėbulą įmontuotos kelios vaizdo kameros, kurios bet kuriuo metu gali įrašyti lenktynes.
Kabina minimalistinė, bet ne asketiška: yra didelis vertikalus multimedijos ekranas, o vieninteliam keleiviui skirtas nuimamas telemetrijos modulis, per kurį galima stebėti rato įveikimo laiką, ekipažo būklę ir automobilio techninę būklę. Piloto sėdynę nuo navigatoriaus sėdynės skiria ne tik aukštas centrinis tunelis, bet ir kontrastingos spalvos – beje, tai seniai „Bugatti” naudojamas sprendimas.
Galime tik spėlioti, kiek naujasis „Porsche” superautomobilis bus panašus į „Mission X”, nes jo teks laukti arčiau dešimtmečio pabaigos – galbūt tada elektromobilių technologijos žengs toli į priekį ir gerokai pakoreguos pavyzdinio modelio dizainą.