„Peugeot Inception”: disko klubo estetika, 680 AG ir 3 sekundės iki šimto

Seniai Valstijose pamirštas prekės ženklas „Peugeot” Las Vegase vykusioje CES parodė koncepcinį automobilį „Inception” su labai įdomiu interjeru, kurio daugelį elementų po kelerių metų pamatysime serijiniuose automobiliuose.

„Peugeot” iš JAV pasitraukė 1991 m. ir iki praėjusių metų planavo sugrįžti, tačiau įkūrus korporaciją „Stellantis” prioritetai pasikeitė ir artimiausią dešimtmetį pagrindine „Peugeot” rinka liks Europa. Iki 2030 m. „Peugeot” Europoje planuoja visiškai pereiti prie elektromobilių ir tapti pirmaujančia jų gamintoja regione. Tikimasi, kad šį plataus užmojo tikslą padės pasiekti naujos technologinės motininės bendrovės „Stellantis” galimybės ir šauni koncepcinio sedano „Inception”, kurio pavadinimas išvertus iš lotynų kalbos reiškia „pradžia” išvaizda.

Beveik vientisoje ir kiek kampuotoje „Peugeot Inception” išvaizdje galima įžvelgti septintojo dešimtmečio ar net ankstyvojo sovietinio konstruktyvizmo motyvų, tačiau techninė įranga ir medžiagos yra pačios naujausios. Bendras „Peugeot Inception” ilgis – 5 m, o aukštis – 1,34 m. Centrinių kėbulo statramsčių nėra. Variklio dangtis yra labai trumpas ir slankiojantis. Po juo įkrovimo lizdas. Žibintai ir priekiniai žibintai atrodo tarsi nagų žymės perveriančios kėbulą. Vietoje veidrodžių, žinoma, naudojamos kameros.

Viršutinė kėbulo dalis yra savotiškas 7,2 m2 ploto stiklinis kupolas pagamintas iš specialaus šviesą atspindinčio architektūrinio stiklo padengto perlamutrine danga, kuris sukuria nuostabų atspalvį kintantį priklausomai nuo paros laiko ir šviesos kampo. Ratų stebulės yra su fiksuotais „Peugeot” logotipu pažymėtais dangteliais ir važiuojant nesisuka.

Koncepcinio automobilio interjeras sukurtas taip, kad atskleistų elektromobilio architektūros privalumus. Jame techninė įranga užima labai mažai vietos. Nėra prietaisų skydelio o platus daugialypės terpės ekranas yra nustumtas kuo toliau į priekį tad priekyje sėdintys keleiviai turės daugiau erdvės.

Sulankstomas stačiakampis „Hypersquare”  vairas užapvalintais kraštais primena nešiojamąją žaidimų konsolę: apvaliose angose yra lietimui jautrūs daugiafunkciniai sensoriai, o centre – ekranas. Vairas fiziškai nesusijęs su ratais, jis pritvirtintas prie nedidelės plokščios konsolės, kurios viršutinėje plokštumoje yra apskritas prietaisų skydelis – jame informacija rodoma ne tik vairuotojui, bet ir už automobilio ribų esantiems asmenims. Naudojant autopiloto režimą (teigiama, kad jis yra 4 lygio), vairas įlenkiamas tam, kad priekyje atsirastų dar daugiau vietos.

Pats interjeras įrengtas 70-ųjų disko klubo stiliumi – erdviose kubinėse sėdynėse yra masyvūs dygsniuoti galvos atlošai, perlamutrinio blizgesio cinkuotas metalas derinamas su veidrodiniais paviršiais ir perdirbto poliesterio apmušalais. „Focal” garso sistema su dviem žemų dažnių garsiakalbiais grindyse sklandžiai integruota į salono perimetrą. Diskotekos pojūtis važiuojant garantuotas.

„Peugeot Inception” sukurtas remiantis STLA didelės modulinės elektrinės transporto priemonės platforma, apie kurią pirmą kartą pranešta 2021 m. Jėgos agregatą sudaro du elektros varikliai (po vieną kiekvienai ašiai), kurių bendra galia siekia 500 kW (680 AG), o iki 100 km/val. įsibėgėjama greičiau nei per tris sekundes. 800 voltų akumuliatoriaus, kurio talpa 100 kWh, vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 800 km.

Teoriškai „Peugeot Inception” po kelerių metų galėtų tapti naujuoju „Peugeot 508”, tačiau prancūzai nevadina šio koncepto konkretaus modelio pirmtaku. „Peugeot” iki dešimtmečio pabaigos žada pristatyti elektromobilį su „Hypersquare” laidiniu vairu. Kitus koncepcijos dizaino elementus „Peugeot” serijiniuose modeliuose pamatysime po 2025 m. Iki tol prancūzai pristatys penkis naujus elektromobilius.

 

Pasidalink