Pikapai ir visureigiai grįžta į „Lietuvos metų automobilį“: be jų pasaulyje – niekaip

Naujų automobilių rinkoje nykstant tikriesiems visureigiams ir populiarėjant didesnio pravažumo krosoveriams bei SUV, „Lietuvos metų automobilio“ konkurse nebeliko Metų visureigio nominacijos. Ją pakeitė labiau į visų varančiųjų ratų pavaros galimybes nei į kėbulo tipą ar pravažumą orientuota „Metų 4×4“ nominacija. Ironiška, tačiau šiemet į konkursą tikrieji bekelės monstrai sugrįžo. Dalyvių sąraše – net trys rėminiai visureigiai: „KGM Musso“, „KGM Rexton“ ir „Ford Ranger Raptor“.

Kodėl Metų visureigį pakeitė „Metų 4×4“?

Jau šešerius metus iš eilės daugiau nei pusė visų „Lietuvos metų automobilio“ konkurse dalyvaujančių modelių turi didesnio pravažumo krosoverio ar SUV kėbulo tipą, tačiau tikrų visureigių – vienetai. Be šių metų rinkimų, paskutinį kartą tikras visureigis buvo pasirodęs 2021-ųjų konkurse. Tai buvo „Land Rover Defender“. 020-aisiais dalyvavo du galiūnai: ankstesnės kartos „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“. Tikrųjų visureigių skaičius pastebimai mažėjo, tad konkursą organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas atsisakė vienos svarbiausių Metų visureigio nominacijos. „Metų visureigio“ nominacija buvo aktuali tais laikais, kai joje varžėsi tokie modeliai kaip „Nissan Patrol“, „Mitsubishi Pajero“, „Toyota Land Cruiser“ ar kiti rėminiai visureigiai. Dabar kas antras „Metų automobilio“ dalyvis techniškai yra visureigis ir (ar) krosoveris. Nesteigiame atskirų nominacijų sedanui, universalui, tad ir čia nusprendėme nesteigti nominacijos pagal kėbulo tipą. Be to – rėminiai visureigiai dabar yra retenybė, pasikeitė pirkėjų įpročiai, tad adaptavome „Metų 4×4“ nominaciją, kurioje svarbiausia yra visų varančiųjų ratų pavara ir prošvaisa. Tai – esminiai kriterijai, atsijojantys miesto krosoverius nuo tų modelių, kurie yra realiai pajėgūs nuvežti į atokesnę sodybą bet kokiu oru“, – pasikeitimus įvardija konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Paulius Sviklas.

Visureigiai niekur nedingo, kai kurie tik vardą pakeitė

Taip jau sutapo, kad, išnykus Metų visureigio nominacijai, į rinkimus grįžo tikrieji visureigiai. Šiemet varžosi net trys išskirtiniu pravažumu pasižymintys rėminės konstrukcijos modeliai: du pikapai „KGM Musso“ ir „Ford Ranger Raptor“ bei visureigis „KGM Rexton“. „KG Mobility“, arba trumpiau – KGM, vardas dar mažai kam girdėtas, bet ženklelis ant automobilių priekinių grotelių turi būti puikiai pažįstamas. Tai – pavadinimą pakeitę „SsangYong“ visureigiai.2022-ųjų rugpjūtį šią markę perėmė Pietų Korėjos KG grupė. Chemijos pramonės, plieno gamybos bei logistikos gigantas nusprendė modernizuoti „SsangYong“ automobilius, savo misiją pradėjo nuo pavadinimo pakeitimo. KGM ir toliau orientuosis į didesnio pravažumo modelių gamybą. Tokių modelių specialistas, keliautojas ir „Lietuvos metų automobilio“ konkurso ekspertas Audrius Sutkus sako, kad tikrieji visureigiai niekada neišnyks. Jie gali būti užgožti krosoverių bei SUV kiekio, bet pasaulis be tikrųjų monstrų nesisuks. „Mes viską vertiname per lietuvišką prizmę, bet pasaulyje ji neegzistuoja. Mes labai maža šalis su siaura rinka. Be rėminių visureigių nevyksta gyvenimas nei Pietų Amerikoje, nei Afrikoje, net ir Norvegijoje. Jie dirba darbą, tempia priekabas, veža bidonus, malkas, jie buvo, yra reikalingi ir jiems nėra šansų išnykti. Gali būti, kad kada nors dings dyzeliai, juos pakeis benzinas, o gal ir elektros pavarą sumontuos, bet tikri visureigiai niekur nedings“, – aiškina A. Sutkus, kuris vertins visais ratais varomus „Metų automobilio“ dalyvius ant specialios platformos. Pašnekovo teigimu, tikri visureigiai gyvena ilgesnį gyvenimą ir jų kaita vyksta rečiau, dėl to ir naujų modelių kasmet pasirodo vos vienas kitas. Jie niekada nebus perkamiausi, bet bus svarbūs ir reikalingi specifiniam darbui.

Vienodi, bet tokie skirtingi

Naujasis „KGM Musso“ yra sukurtas būtent darbui. Konkursui pateikta „Musso Grand“ versija pasižymi ilgiausia platforma ketverių durų pikapų rinkoje. Jos ilgis siekia net 1610 mm, kraulumas – visa tona. Daugiau nei 5,4 m ilgio visais ratais varomas dyzelinis pikapas taip pat jau standartiškai yra komplektuojamas su tarpašiniu blokuojamu diferencialu bei gali tempti 3 tonų svorį. Tuo tarpu „Ford Ranger Raptor“ – visai kitoks žvėris. Jis beveik dvigubai brangesnis už „KGM Musso“ (KGM kaina prasideda nuo 37 990 eurų, o „Raptor“ – nuo 67 300 eurų), tačiau praktiškumu ar kraulumu korėjiečiui gerokai nusileidžia. Vis dėlto jo misija žemėje yra kitokia. „Ranger Raptor“ su 3 litrų dviejų turbinų V6 varikliu ir sportine „Fox“ važiuokle yra pritaikytas dinamiškai važiuoti bekele. Be to, jis prabangiai įrengtas ir skirtas labiau pramogai. Tačiau negalima nuvertinti ir „Musso“ interjero. Atnaujintas korėjiečių modelis pasižymi geresnės kokybės medžiagomis, moderniai įrengta vairuotojo vieta ir nuo šiuolaikinių modelių neatsiejamomis skaitmeninėmis technologijomis. Trečiasis tikro visureigio vardu didžiuotis galintis mohikanas – „KGM Rexton“, rėminės konstrukcijos visureigis su visų varančiųjų ratų pavara, diferencialo blokavimo mechanizmu, bet labiau pritaikytas asmeniniam naudojimui. Jis turi erdvų saloną, elektra valdomas, šildomas ir vėdinamas odines sėdynes, moderniausias technologijas. Šiuolaikiniai pirkėjai didesnio pravažumo automobilius vis rečiau renkasi dėl jų pravažumo savybių, tačiau yra ir tokių vairuotojų, kuriems šių mašinų savybės yra būtinos. Nors renkant naujos, šiandieną aktualesnės „Metų 4×4“ nominacijos laimėtojus tikrųjų visureigių privalumai bus menkiau vertinami, specialistai gali nenusiminti – monstrai iš rinkos niekur nedingo ir, kaip sako A. Sutkus, niekada ir neturėtų dingti.

Pasidalink
Exit mobile version