Pirmos serijos BMW-AMG: receptas, suveikęs Lietuvos drifto PRO lygoje

Prakalbus apie vokiškus automobilius, daug kam puikiai žinoma kas slepiasi už šventosios trejybės titulo – BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Audi“. Kai tema pasisuka link drifto, iš trejybės lieka du konkuruojantys gamintojai, mat keturiais žiedais pasidabinę automobiliai turi per daug varančiųjų ratų. Lietuvos drifto pasaulyje, tuo tarpu, buvo pasielgta kone šventvagiškai – BMW ir „Mercedes-Benz“ tapo vienu kūnu ir praėjusiose „BetSafe Drift Camp #3“ Pro lygos varžybose šis automobilis, valdomas Igorio Martynovo, užėmė ketvirtąją vietą.

Stebint automobilių sportą, o ypatingai driftą, įprasta girdėti daug galingesnius variklius, nei gamintojai sumontavo atitinkamuose automobiliuose. Tiesa, dažniausiai vadinamieji „swapai“, arba, kitaip tariant, variklio keitimai, būna daromi į galingesnius, tačiau to pačio gamintojo. Tai leidžia darbus atlikti pigiau ir greičiau, mat netenka spręsti įvairių suderinamumo klausimų. Tačiau kiekviena taisyklė turi išimčių, kaip ir nutiko su šiuo, pirmos serijos BMW modeliu.

Netikėtas duetas

Sportinių automobilių gamintojas Dovydas Bajorinas, kurio ne vienas kūrinys jau važiuoja Lietuvos drifto trasose, šį kartą nusprendė priimti iššūkį ir sukurti retai sutinkamą duetą – pirmos serijos BMW kėbule, kurių net ir Lietuvos drifto trasose galima pamatyti ne vieną, sumontuoti V8 formos 6,2 litrų AMG motorą.

„Tokia mintis man atėjo vieną saulėtą dieną Matsuryje, kai gerbiamas Veega drift paskambino ir pasakė, kad turi tai, kam aš neatsispirsiu. Taip ir teko nusipirkti tą variklį“, – su šypsena pasakoja D. Bajorinas ir sako, kad kėbulas jau stovėjo garaže, tad beliko pradėti surinkinėti automobilį. Darbų eigoje iškėlė sau iššūkį, pagaminti bolidą, tinkamą būtent driftui.

Ne vieną sportinį automobilį sukūręs entuziastas pasakoja, kad pasirinktas agregatas paimtas iš 2010 metų „Mercedes-Benz AMG C63“ automobilio ir yra paskutinis atmosferinis variklis iš AMG gamos, o ant jo puikuojasi jį rankomis surinkusio inžinieriaus parašas. Kadangi šie varikliai buvo montuojami į daugelį to meto AMG modelių, atsarginių dalių pasirinkimas rinkoje gan platus, bet tai, neslepia D. Bajorinas, toli gražu nereiškia, jog toks sprendimas pigus – variklio kaina gali siekti ir daugiau nei 5 tūkstančius eurų.

Kadangi po vienu kėbulu turėjo tilpti dviejų, bene aršiausių automobilinių konkurentų, komponentai, D. Bajorinui teko pasitelkti visas savo technines žinias bei fantaziją, kad suderintų nesuderinamus. Sportiniame BMW sumontuota pačio kauniečio pagaminta dviejų diskų sankaba, transmisijai naudoti skirtingų BMW modelių elementai. Kadangi šis 6,2 litrų V8 formos variklis yra atmosferinis ir neturi sudėtingų technologinių sprendimų, jį valdo standartinis BMW kompiuteris. Šiai dienai variklis generuoja 500 arklio galių, bet prireikus yra galimybė šiuos skaičius nesunkiai pakelti.

500 arklių – ne riba, bet užtenka

Automobilį pilotuojantis Igoris Martynovas sako, kad kol kas nenori paskubėti didinti galios, nes po anksčiau vairuoto E30 serijos BMW automobilio, naujasis kūrinys stebina ne tik visame sūkių diapozone esančia galia, bet ir mechaniniu sukibimu ir valdymo tikslumu.

„Aš visas treniruotes stengiausi save įtikinti, kad yra daugiau sukibimo. Mašina kimba labai gerai, sukasi labai gerai. Variklio jėgos šiai dienai man yra per akis – jis važiuoja nuo žemų apsukų ir sukasi aukštai. Sankabą naudojau ne tam, kad užsukčiau variklį, o tam, kad dozuočiau jo jėgą. Valdosi labai staigiai ir aštriai, bet taip pat ir labai aiškiai bei tiksliai“, – įspūdžiais iš trasos dalinasi sportininkas ir sako, kad dar nebuvo visiškai patenkintas savo pasirodymu šiuo automobiliu – tam, kad priprastų ir išnaudotų visą potencalą, kaip pats sako, teks sudeginti ne vieną dešimtį padangų.

Paskutiniai darbai likus valandoms iki starto

D.Bajorinas pasakoja, kad pusę metų skyrė pirminiam projekto įgyvendinimui, o I. Martynovui nusprendus įsigyti šį modelį, atlikti paskutinius darbus bei bandomuosius važiavimus prieš varžybas vyrukai turėjo vos dvi savaites. Per tą laiką net tris kartus Kačerginės Nemuno žiede buvo atlikti automobilio bandymai ir iš jų grįžta su tuo pačiu rezultatu – vis nukrentančiu generatoriaus diržu.

„Pirmiausia nepavyko perskaityti kalendoriaus – vietoj dviejų mėnesių, pasirodo, iki starto buvo likusios tik dvi savaitės. Galvojom, kad neįmanoma spėti, bet susidėlioję detales dar kartą pakalbėjome ir nusprendėme nemiegoti bei pasistengti“, – atviravo I. Martynovas.

Sportininkas pasakojo, kad paskutiniai buvusių problemų sprendimai vyko varžybų išvakarėse, kai iki išvažiavimo link Driftiškių buvo likusios vos kelios valandos. Nuvažiavus į „Era Custom“ dirbtuves buvo rastas sprendimas krentančiam diržui ir po kelių valandų įvykusios varžybos parodė, kad BMW su AMG širdimi yra tinkamas receptas Pro lygos varžybose taikytis į aukščiausias podiumo vietas.

Artimiausios varžybos jau liepos 15 dieną Driftiškėse, Kuršėnuose. Ten įvyks Baltijos šalių drifto čempionato priešpaskutinis etapas, kuriame susitiks patys stipriausi sportininkai iš Lietuvos ir kaimyninių šalių. Čia bus galima išvysti kaip I. Martynovas varžysis su stipriausiais sportininkais iš Baltijos šalių ir kaip lietuviai bandys nukarūnuoti aštuoniolikmetį Nikolass Bertans iš Latvijos, praėjusiame Baltijos šalių drifto čempionato etape Kačerginėje iškovojusį pirmąją vietą.

Pasidalink
Exit mobile version